fornyelse av pass til barn..anyone?

tigerbebis

Gift med forumet
Noen som kan hjelpe meg?

Vi skal til Gran Canaria om en mnd. Passet til gutten min går ut i juli, altså to mnd etter hjemkomst. Vet dere om han må ha nytt pass? Må det være gyldig minst seks mnd etter hjemkomst?

Og i tilfelle han må ha nytt: siden han har pass fra før, trenger jeg da skriftlig tillatelse fra pappaen? Vi er gift, men han er på sjøen, og jeg vet ikke når jeg kan forvente ham hjem. 

Om det må være gyldig så lenge etter turen vet jeg ikke noe om. 
Men vi måtte ha samtykke fra far selvom han var utenlands med forsvaret da vi måtte ordne pass. 
Men han ringte politistasjonen lokalt her og ordnet med å fakse fullmakt til de, slik at den lå klar da vi kom ned. Samt kopi av legitimasjon

https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/

Og så står det at noen land krever at passet er gyldig en viss tid etter reisen, hør med reiseselskapet deres ;)

Du må ha fullmakt av den mann for at barnet skal få pass. Kan han evt fakse over noe? Skjemaet ligger på politiets sine sider.

Når det gjelder gyldighetstid gjelder det du sier for enkelte land, men finner ikke noe om dette på UD sine sider når det kommer til Spania. Du kan jo ta kontakt med de for sikkerhets skyld, men tror ikke det skal være noe problem, da regner jeg med det hadde stått, som det gjør ved de andre enkelte land som krever dette.

Fru H skrev:
Og så står det at noen land krever at passet er gyldig en viss tid etter reisen, hør med reiseselskapet deres ;)

Hør med reiseselskapet <3 God tur

Back
Topp