Fornøyelsesparker i Norge

Dyreparken i Kristiansand er fantastisk! Den lille dyrehagen på Brokelandsheia er også værdt et besøk.

Kongeparken som ligger i Ålgård. Bra lagt opp til barn. Syns den er veldig koselig. Også er jeg veldig fornøyd med det er så mye for barn over 90 cm også :) En del for de eldre også da :p

Jeg har kun erfaring fra Tusenfryd og Mikkelparken. Jeg liker mikkelparken veldig godt til bhgbarn, når barna nærmer seg 10 er det ikke alltid de synes det er så gøy. Men anbefaler mikkelparken på det sterkeste, den ligger i Kinsarvik i Hardanger :-)

Mine tre på topp er:
Kongeparken
Stirling Station
Høyt og Lavt klatreparkene.

De to første er morsomme for store og små. Spesielt vil jeg trekke frem Stirling Station, som er en liten uoppdaget perle. "Betale 100 kroner for å komme inn på en gård? Ikke f***", men den gangen jeg dro var det pappa som betalte, og jeg skal tilbake mange ganger. Hele atmosfæren som er skapt av Stirling ekteparet er fantastisk, og den jobben de legger i gården er priceless. Man finner ikke noe slikt noen annen sted i Norge. Jeg vil si han er en blanding av julenissen og Petter Smart.

Kongeparken er flott for alle aldre, og rimelig! Nettopp dette med å være rimelig syntes jeg er viktig for at jeg skal anse det for å være familievennlig. Jeg hadde tenkt å ta med ungene til Tusenfryd i uka som var, men hadde måttet bladd opp over 1000 kroner for meg selv og barna. Det sier seg selv at det er uaktuelt når jeg er alenemor. Tviler på jeg uansett hadde betalt om jeg hadde med meg en til voksen. Latterlig svindyrt, og det samme med dyreparken.

Høyt og Lavt har lokale prisforskjeller. Den i Arna er ikke -kjempedyr- men fortsatt mener jeg 750 kroner for meg selv og barna er mye penger. Samtidig er dette en flott opplevelse for familien, dersom man er i form til det. Ville satt av minst 4 timer, men helst mer for å få mest ut av dagen i Arna. Var i Sørum i går, og her kunne vi brukt mye mer enn de 4 timene vi hadde.
Rakk bare innom 4 løyper, med 20 min pause.

Vi er svake for Hunderfossen og lilleputt hammer ved Lillehammer.

Er en tur i Bjørneparken i Flå en dag om sommeren når vi er på hytta. Men ikke mye å se, men rolig hyggelig park med fine lekeområder.

Vi er svake for Hunderfossen og lilleputt hammer ved Lillehammer.

Er en tur i Bjørneparken i Flå en dag om sommeren når vi er på hytta. Men ikke mye å se, men rolig hyggelig park med fine lekeområder.
bhørneparken synes jeg er dyr og skuffende i grunn

bhørneparken synes jeg er dyr og skuffende i grunn
Ja dyrene er ikke SÅ pop, men mine barn elsker leke plassene der. Men de er jo litt yngre enn din.
Men ja det blir dyrt for å dra på "lekeplassen" for oss:)

Ja dyrene er ikke SÅ pop, men mine barn elsker leke plassene der. Men de er jo litt yngre enn din.
Men ja det blir dyrt for å dra på "lekeplassen" for oss:)
Lekeplassen er topp ja
Synes dessverre de har blitt utrolig dyre i den parken

Spørs litt på alder. Men vi liker dyreparken i Kristiansand, lilleputthamer utenfor Lillehammer og Atlanterhavsparken i Ålesund. Vil tilbake til alle stedene igjen . Eldste blir 3 år i juli så lite erfaring med ting til større barn.

Mikkelparken for barn under 6 år og Dyreparken, Bø i sommerland og bjørneparken for alle aldre ;)

Back
Topp