Fornøyelsespark som gravid

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Finnes det begrensninger på hvilke ting man kan opp i som gravid? Jeg er selv glad i berg og dalbaner med fart og spenning, men må kanskje avstå fra det når vi skal i Tusenfryd?

Jeg husker at det står skilt med noe sånt som ikke anbefalt for gravide ved den ene Berg og dalbanen i Tusenfryd.

Har tenkt at jeg må nok stå over selv

Finnes det begrensninger på hvilke ting man kan opp i som gravid? Jeg er selv glad i berg og dalbaner med fart og spenning, men må kanskje avstå fra det når vi skal i Tusenfryd?
Man får ikke lov til å gjøre noe som er moro. Ikke karuseller over babykaruseller, ikke Berg og dalbane, ikke sklier etc :p forbered deg på å være veskepasser

Man får ikke lov til å gjøre noe som er moro. Ikke karuseller over babykaruseller, ikke Berg og dalbane, ikke sklier etc :p forbered deg på å være veskepasser
Oh nooo :( :P

Det kommer veldig an på karusellen. Det er mange karuseller som ikke gjør stort mer enn en heftig kjøretur på humpete vei gir, bare i høyere fart etc. Jeg kjørte for eksempel en liten båt på litt heftig sjø i forrige svangerskap, og det var som en skikkelig humpete karusell, med kiling i magen og "hohoy!"-ing når den hoppet over bølger. Hverken jordmor eller lege løftet et øyenbryn når jeg spurte om dette var dumt av meg ved en kontroll. Det kommer også an på hvordan du takler en karusell. Jeg Googlet også, og det er dårlig til elendig informasjon rundt dette, noen snakker om blodtrykksfall og noen sammenligner det med heftig trening etc... Ingen god dokumentasjon, med andre ord. Anbefalingene hos fornøyelsesparkene er for deres sikkerhet for å unngå søksmål, lik IKEA som mener at absolutt alt skal skrus fast i veggen.

Jeg anbefaler det ikke, men jeg anbefaler heller ikke å være hysterisk uten god bakgrunnsinformasjon... Som det er lite av.

Edit: kiling i magen, ikke kuling :hilarious:

Last edited:
Alle Parker setter opp skilt om at de ikkje anbefaler for gravide på nesten alle attraksjoner...dette for å ha ryggen fri dersom det skulle skje noe...om du googler litt så finner du ut at jordmødre sier at det meste skal være trygt og at babyen er godt beskytta...de anbefaler å unngå karuseller der man er mye opp ned og der man får støt mot magen...Eg var nettopp i kongeparken og tok de karusellene eg følte meg komfortabel med..unngikk Berg og dal bane og karuseller der der det såg ut som at bøylen ble trykt hard mot magen.....så du kan ta noe,men det blir da på eget ansvar.

Back
Topp