Fornøyd med med meg selv :)

KML

Glad i forumet
Marsboere 2020
Som overskriften tilsier så må jeg si meg fornøyd med meg selv da jeg har skaffet meg alt av baby utstyr og bare brukt 2300kr :)

Bilstol (maxi cosi)med to baser-gratis
Sprinkelseng-gratis
Vogge med madrass/dyne/sengklær-gratis
Lekematte-gratis
Babygym-gratis
Stokke tripptrapp stol-gratis
Reiseseng-gratis
Stellebord-gratis
Stellematte-gratis
Stelleveske-gratis
Refleks regntrekk til vogn Tinafu-gratis
Kroker til stelleveska og koppholder Tinkafu-gratis
Badebalje og spedbarns sete- gratis
Baby jogger 2019mod vogn- gave

Baby bag til vonga-600kr
Sengekant og himmel til senga-200kr
Manuel avent pumpe-200kr
BabyBjørn vippestol-500kr
Div kluter/ammkluter/håndklær-500kr
Noe klær-300kr

Eeeeeelsker finn.no og venner som vil kvitte seg med baby ting :) :) :)
 
Husk å sjekke at bilstolen får 40-45 graders helling i den aktuelle bilen :) ikke mer (sikkerhet) og ikke mindre (oksygenopptak) :)
 
  • Liker
Reactions: KML
Så masse du har fått tak i :) har kjøpt minimalt til denne babyen, har alt vi trenger fra før, kjøpt litt strikkeklær da.. kostet litt :p og er par små shoppinger
 
  • Liker
Reactions: KML
Ja da skjønner jeg godt at du er fornøyd :)
Jeg har ikke regnet ut hvor mye jeg har brukt enda, men selv om jeg har arvet mye og kjøpt mye brukt så har jeg brukt mere penger enn deg. Ble nysgjerrig nå, så tror jeg må regne over mitt forbruk også :)
 
Det har du all grunn til å være fornøyd med :happy:

Vi har brukt rundt 15-20 tusen grovt regnet :eek: når det er sagt er det første ungen og vogn, seng og bilstol er kjøpt nytt. Så satser på det holder seg godt og kan brukes til evt. søsken senere.
 
  • Liker
Reactions: KML
Det har du all grunn til å være fornøyd med :happy:

Vi har brukt rundt 15-20 tusen grovt regnet :eek: når det er sagt er det første ungen og vogn, seng og bilstol er kjøpt nytt. Så satser på det holder seg godt og kan brukes til evt. søsken senere.
D gjør d nok! De vokser så fort at d blir ikke særlig slitt. Så kan du selge når du er ferdig å produsere disse herlige små :Heartbigred
 
Godt jobba! Vi måtte ha ny bilstol og fant kun én type som får riktig helling i (dritt)bilen, så da røk tusenlappene fort siden det ikke var noen av dem på finn. Sambo ønsker seg en ekstra base også, så den får han kjøpe selv. Utover bilstolen har vi ikke brukt mer enn ca 2000 på det lille som manglet/ vi savnet sist av utstyr, og litt klær. Vi har det meste og har arvet både bedside crib og lekegrind av venner.
 
  • Liker
Reactions: KML
Godt jobba! Vi måtte ha ny bilstol og fant kun én type som får riktig helling i (dritt)bilen, så da røk tusenlappene fort siden det ikke var noen av dem på finn. Sambo ønsker seg en ekstra base også, så den får han kjøpe selv. Utover bilstolen har vi ikke brukt mer enn ca 2000 på det lille som manglet/ vi savnet sist av utstyr, og litt klær. Vi har det meste og har arvet både bedside crib og lekegrind av venner.
Drittbilen :hilarious: Godt forhold til den skjønner jeg!
 
Drittbilen :hilarious: Godt forhold til den skjønner jeg!
Hehe, ja den skulle vært bytta ut før vi fikk barn nr to, men så flytta lillebror inn i magen litt tidligere enn planlagt så det rakk vi ikke:hilarious: tar ikke opp mer lån nå som vi vet vi skal ut i permisjon og får lavere inntekt i en periode fremover.
 
Hehe, ja den skulle vært bytta ut før vi fikk barn nr to, men så flytta lillebror inn i magen litt tidligere enn planlagt så det rakk vi ikke:hilarious: tar ikke opp mer lån nå som vi vet vi skal ut i permisjon og får lavere inntekt i en periode fremover.
Ser den!
 
Som overskriften tilsier så må jeg si meg fornøyd med meg selv da jeg har skaffet meg alt av baby utstyr og bare brukt 2300kr :)

Bilstol (maxi cosi)med to baser-gratis
Sprinkelseng-gratis
Vogge med madrass/dyne/sengklær-gratis
Lekematte-gratis
Babygym-gratis
Stokke tripptrapp stol-gratis
Reiseseng-gratis
Stellebord-gratis
Stellematte-gratis
Stelleveske-gratis
Refleks regntrekk til vogn Tinafu-gratis
Kroker til stelleveska og koppholder Tinkafu-gratis
Badebalje og spedbarns sete- gratis
Baby jogger 2019mod vogn- gave

Baby bag til vonga-600kr
Sengekant og himmel til senga-200kr
Manuel avent pumpe-200kr
BabyBjørn vippestol-500kr
Div kluter/ammkluter/håndklær-500kr
Noe klær-300kr

Eeeeeelsker finn.no og venner som vil kvitte seg med baby ting :) :) :)
Har også kjøpt masse på finn og arvet noe men akkurat madrasser, bil stol , dyne og slikt synes jeg det er greit å kjøpe nytt. Babyer både gulper, sikler og litt av hvert i slikt og hva bil sete gjelder stoler man på kjent folk men oppbevaring, alder og hvor mange som har håndtert setet kan de ikke alltid svare for hundre prosent. Uansett; mye penger spart ved å bruke hodet ; og endel av disse tingene er i bruk for en kort periode. Akkurat vogn ble en kostbar affære siden folk på finn tydeligvis tror det er gull de selger og de skilte et par tusen kroner på ny vogn kontra brukt. Men så får man endel igjen når man selger selv og da. Lykke til med rede bygging og baby
 
  • Liker
Reactions: KML
Her har vi sikkert brukt oppimot 25tusen. Men er vår første og eneste, så jeg ville helst ha mye nytt :)

Fikk flere bilstoler gratis av svigerinnen min, men vi vet dessverre hvordan de behandler ting generelt og flere av dem var brukt fra før, så de tok vi ikke sjansen på.

Men arvet en sprinkelseng, spisestol og masse klær da, så litt har vi spart.

Pluss min mor har tatt helt av som crazy bestemor, så bare hun har spart oss for flere tusen kroner :)

Er verdt å bruke penger, men helt klart gull når man slipper unna med noen få lapper :)
 
Back
Topp