Fornøyd med legen din?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Er du fornøyd med legen din? Og kommer du til å gå til både lege og jordmor på kontroller framover?

Selv byttet jeg nylig fastlege ettersom min forrige snart skal gå av med pensjon (og han er lite oppdatert innenfor mange områder). Jeg har nå fått den mest fantastiske legen som tar seg tid og er lydhør, og jeg gleder meg til svangerskapskontrollene fremover:)

Legen min er kjempe kul! Å jeg digger han :) men kommer nok til å bruke jordmor. Da legen min er professor i seksualitet å jobber bare to dager i uka som lege :)

Jeg kommer nok til å gå mest til jordmor.
Legen min må alltid påpeke vekta mi nesten hver gang..
Var inne hos legen for en liten stund tilbake for hadde mye vondt i ryggen. Da mente han det var fordi magen tynger.. Fikk han til å henvise meg til kiropraktor. Var egentlig ingen vits ifølge han.
Hun jeg gikk til er manuellterapeut og hun knekte opp hele ryggen og løsna bekkenet mitt... Jobber i matbutikk og løfter tungt hver dag. (Ikke så mye tunge løft nå da) så ikke rart ryggen var vond..

Jeg kommer nok til å gå mest til jordmor.
Legen min må alltid påpeke vekta mi nesten hver gang..
Var inne hos legen for en liten stund tilbake for hadde mye vondt i ryggen. Da mente han det var fordi magen tynger.. Fikk han til å henvise meg til kiropraktor. Var egentlig ingen vits ifølge han.
Hun jeg gikk til er manuellterapeut og hun knekte opp hele ryggen og løsna bekkenet mitt... Jobber i matbutikk og løfter tungt hver dag. (Ikke så mye tunge løft nå da) så ikke rart ryggen var vond..

Uff, så utrolig unødvendig av legen å komme med slike kommentarer og antakelser! Forstår godt at det i hovedsak blir jordmortimer på deg!

Jeg har faktisk aldri møtt legen min før. Min mann har samme lege og han er fornøyd så blir spennende. Har litt legeskrekk :P

Jeg liker fastlegen min ganske godt ja, så vi får se. Sist likte jeg ikke fastlegen og følge legekontrollen ble veldig klinisk og teit, så jeg gikk kun til jordmor. Får vurdere det ut fra hvordan jordmor er nå, for jeg tror det er en annen som er jm her nå enn da.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Syns det er så rart å forholde seg til to forskjellige ifht samme "problemstilling" :P kunne ønske det var en regel og at jeg slapp å velge selv! :) kan man gå til de annen hver gang eller blir det dobbelt opp?

Du kan gå til de annenhver gang xsmile5 gjorde det sist og var veldig fornøyd med det.

Her blir det både jordmor, lege og sykehuskontroller. Jordmor fordi hun har best tid. Lege fordi jeg er rhesus- å må ta de fordømte blodprøvene. Sykehus fordi det blir keisersnitt og en del vekstoppfølging. Veldig fornøyd med legen min, og håper jeg får jordmora jeg ønsker meg også ;)

Bruker ikke fastlegen min, ikke gjort det på mange år. Liker henne ikke..
Så har gått til privatpraktiserende lege lenge..
For svangerskapet blir det lege på gynekologisk avdeling på sykehuset som følger meg opp, samt spesialjordmor fra gyn polikinikk. Pga høyrisikosvangerskap :)

Kommer til å gå både til lege og jordmor. Fikk problemer med stoffskiftet sist graviditet og mye vann i kroppen, så ble en del ekstra timer her og der de to siste mnd. Var også stadig på sykehuset for urin og blodprøver, ble helt utslitt av alle kontrollene, så håper det ikke blir like mange denne gangen

Er veldig fornøyd med både lege og sykehus så langt :) har hørt så mye fint om å gå til jordmor, så jeg har lyst til å prøve det også. Men det blir nok ikke før senere, for får veldig tett oppfølging fra sykehuset nå :)

Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min. Hun tar seg alltid tid til meg, uansett om problemet er stort eller lite - Og viser også interesse for meg utover det rent medisinske. Kan alltid regne med en koselig prat når jeg er inne hos henne. Gikk til henne siste del av svangerskapet sist, og hun var grundig og flink både med å finne svar på spørsmål, og med å henvise videre når jeg fikk svangerskapsforgiftning.
Gikk ikke til jordmor sist, men vet det er mange som skryter veldig av jordmorerfaringen. Nå bor jeg i en litt "shabby" bydel i Bergen med Bergens største helsestasjon, og følgelig stort press på jordmødrene som er der. Så kunne egentlig tenkt meg å gå til privat jordmor, men det igjen er jo DYRT! :banghead:

Så regner nesten med at det blir til at jeg bare går til legen min og ikke noe jordmor..

Vi flyttet til en ny kommune i desember og derfor byttet jeg fastlege. Aldri vært hos han før så vet ikke hvordan det blir.

Legen er helt ok, nettopp fått han som vikarlege. Kommer til å gå til jordmor for kontroller.

Back
Topp