Fornøyd med din lege/jm?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Lurer litt på dere tanker her, hvem går dere til kontroll til (lege/gyn/jm) og er dere fornøyd? Jeg vurderer å bytte, fikk første kontroll til fastlegen gjennom studenthelsetjenesten kanskje de er litt slakkere enn andre men altså, legen min er ALLTID sen minst 30 min og de vil at man kommer 15 min før oftest kommer jeg ikke inn til henne før etter en time senere enn planlagt. Er det slik andre plasser også? Fordi det er utrolig slitsomt å sitte der sånn kvalm blant hostende folk. Hun fylte inn vekten min 0,9 kg lavere enn hva som sto på vekta, satt meg tilbake på helsekortet (uten å ha noe grunn til det eller uten å si det til meg) og fikk noe av fars personalia feil vet det er pirk men sånt irriterer meg hvertfall. Hun ga meg ingen info om muligheten til å gå til jm og generelt følte hun hadde dårlig tid. -_-

Jeg har vært en tur hos fastlegen min så langt, og er veldig fornøyd. Min forrige fastlege minnet om din. Han hadde utallige pasienter, det var stadige forsinkelser og liten tid til å lytte til det jeg hadde å si. Er veldig glad for at jeg bytta :-)

Jeg gikk bare til jordmor sist og kommer til å gjøre det denne gangen og :) Mye på grunn av de tingene du nevner! Hos jordmor er det sjelden noe ventetid, hun tar seg god tid og har jo naturlig nok veldig mye kunnskap og graviditet og fødsel :)

Planen er å gå annenhver gang til lege og jordmor. Legen sa selv at hun skjønner at man vil til jordmor, at de har bedre tid, men at hun gjerne ønsket å ha noen av kontrollene om jeg selv synes det var greit. Er ei dame på min egen alder, med små barn, så hun er litt inne i det :)
Følg magefølelsen. Er bare å ringe admin og avlyse time, og så bestille hos jordmor, eller annen lege, så slipper du å ta det direkte.
Skulle gjerne gått til gyn om jeg hadde mulighet, men her har vi kun en, som er på sykehuset. Sist fikk jeg alle kontroller hos gyn, men ul hver gang. Veldig trygt.

Jeg har privat jm som jeg er veldig fornøyd med. Og en veldig flink fastlege. Har hyppigere kontroller ca 2 ganger i mnd. Og så er jeg på sykehuset minst 1 gang i uken:) er vanlig med forsinkelser hos min lege også, men hun tar seg god tid da:)

Legen min er super, men ikke på graviditet. Jordmor er OK. :)

Var på første kontroll i dag, og har aldri vært så skuffet i hele mitt liv. Blodprøver fikk jeg ikke ta (var klar over at det kunne skje, er 10+4 i dag), men fikk ikke noe informasjon om helsetilbud, ingen søknad er sendt inn til ultralyd, og det eneste han var opptatt av å fortelle var viktigheten rundt amming når barnet var født og at det var gratis å ta med barnet til lege fram til det er 16 år. Tenker at når en kommer på første kontroll i første svangerskap er det kanskje greit å begynne i riktig rekkefølge..? :-/ skal tilbake om 2 uker å ta blodprøver, så tenker å skrive ned en del jeg lurer på, så jeg får svar på alt da..

Veldig fornøyd med fastlegen min :) han tar seg alltid god tid. Startet å fylle ut helsekortet og fikk brosjyrer sist jeg var der (6+0). Tok også blodprøver for å sjekke ut alle vitaminer osv var i orden :) snakket også om oppfølging på Drammen sykehus ang UL osv fordi jeg skal føde der. Så gleder meg til neste time 10 juni :) JM vet jeg ikke, da hun jeg hadde sist har gått av med pensjon. Så får se:)

Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min, har hatt han i over 10 år :)
Kan ikke uttale meg om jordmor, har enda ikke vært der. Og det er sikkert kommet noen nye på de siste 10 årene.

Jeg er kjempe fornøyd med min fastlege! Ofte forsinket når jeg har time, men når jeg kommer inn har han alltid veldig god tid:happy: Svarer på alle spørsmål jeg måtte ha og gjør meg trygg. Også inviterer han alltid med barnefar, og eventuelt søsken, til minst en kontroll så alle kan få høre hjertelyden til babyen sammen. Det er veldig hyggelig synes jeg.
Selv om han er en voksen mann er han veldig god på svangerskap og har mye erfaring på området.

Skal nok ta en tur til jordmor etterhvert også, men det blir i siste halvdel av svangerskapet tenker jeg.

Er ikke fornøyd med min lege, virket nervøs og usikker hele timen. Skal på første ordentlige kontroll hos han men etter det blir det nok hos jordmor:happy:

Har en super lege, men har jo aldri vært på svangerskapskontroll hos ham da, så det vil vise seg når jeg skal i uke 12 :)

Min fastlege er en koselig ung mann som jeg har gått på skole med, litt spesielt men han er utrolig dyktig så jeg blir å gå til han å kanskje jordmor en gang innimellom

Har blanda følelser for min lege. Er flink, men alltid så travel.. Sitter alltid å skriver på dataen når jeg snakker til henne.. Det liker jeg ikke.. Føler hun ikke hører etter.. I tillegg så har jeg jobbet med henne.. Og av og til når jeg har tatt opp problemer med henne som har gjerne skjedd flere ganger, så spørr hun gjerne: har dette skjedd før? Hallo? Les journalen min.. Og hallo? Du skjenner jo meg godt..Så jeg vet ikke helt hva jeg synes om denne situasjonen..

Jeg er ikke fornøyd med min lege, skal skifte om ikke så lenge. Men jordmoren min er bare helt fantastisk!! Jeg fikk en avbestilt time allerede når jeg var 8 uker på vei. Hadde ingen forventninger om hva timen kom til å handle om, standarder er kosthold og vitaminer. Men så begynte vi å gå gjennom forrige fødsel, mest for å sjekke min umiddelbare reaksjon på hva vi må jobbe med senere. Så kom hun til barseltiden min, som var knallhard og jeg hadde fødselsdepresjon (ikke den med manglende tilknytning til barnet, men var langt nede pga følelse av mislykkethet). Jeg knakk sammen der og da, og hun LYTTET! Hun var ikke dømmende og skulle jobbe med tankene mine vedrørende dette utover. Lettelse!

Legen min er veldig allright. Hun synes det er så gøy med svangerskapskontroller at hun gjerne bruker litt ekstra tid :) Har ikke vært hos henne enda, men var veldig fornøyd i forrige svangerskap. Var hos henne da jeg tok ut spiralen før vi startet prøvinga, og ho var overentusiastisk og sa ho gleda seg til å følge meg videre og håpa at jeg snart kom tilbake med spire i magen <3

Har vært heldig med de fastlegene jeg har hatt, heldigvis. De har vært veldig hyggelige og flinke. Får ny fastlege fra høsten av siden min skal flytte, men har bare hørt positive ting om hun nye også :) Jordmoren får jeg ikke møte før i 3. juni da jeg skal på kontroll der, men håper hun også er like hyggelig.

Sist gang var jeg i alle fall heldig både med jordmor som fulgte meg opp i svangerskapet og de jeg hadde under fødselen. Jobber heldigvis mange flinke der ute, selv om man som oftest bare hører historier om de sure og gretne ;)

Ikke fornøyd med hverken jm eller lege. Jm er nylig startet i kommunen og vet ingenting virker det som... Legen er vikar for fastlegen og han har aldri vært borti svangerskapskontroll. D: :(
Føler meg ikke akkurat trygg og ivaretatt.

Ikke fornøyd med hverken jm eller lege. Jm er nylig startet i kommunen og vet ingenting virker det som... Legen er vikar for fastlegen og han har aldri vært borti svangerskapskontroll. D: :(
Føler meg ikke akkurat trygg og ivaretatt.

Oi men det må da være noen andre der som kan ta kontrollen din? Skjønner deg godt, jeg hadde også følt meg utrygg :o

Oi men det må da være noen andre der som kan ta kontrollen din? Skjønner deg godt, jeg hadde også følt meg utrygg :o
Skal se hvordan neste time hos jm går, føler at det som skjedde under forrige sv.skap ikke har noe å si for denne gangen. Bare 2 jordmødre i kommunen, så håper hun andre kan hvis jeg ikke når fram til hun jeg har.

Back
Topp