Fornøyd baby! :)

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Lillegutt har vært veldig urolig de siste kveldene, bare furta utenom mating og søvn. Har også måttet amme omtrent hver halvtime, og han har sjelden vært ordentlig fornøyd. I tillegg fikk jeg vite på hs at han ikke hadde lagt på seg nok. Fikk beskjed der om å legge han til oftere, noe som strengt tatt blir kontinuerlig :/ I kveld har han også vært veldig urolig, til og med urolig ved amming. Til slutt ga jeg han mme, og han slukte i seg 50ml. Har vært så fornøyd etter det! Bare kost seg, vært nysgjerrig på alt rundt seg, og slappet skikkelig av. Så deilig! Skal for all del ikke gi opp amminga, men har jeg ikke nok på kvelden til at han blir fornøyd, får jeg gi litt tillegg. Ikke moro å ikke vite om han er sulten og får for lite mat :( Flere som må gjøre det?

Sent from my iPhone using BV Forum

her får hun tillegg, og etter første flaska vi ga med tillegg fikk vi nesten helt ny baby :-)

her får hun tillegg, og etter første flaska vi ga med tillegg fikk vi nesten helt ny baby :-)
Godt å høre det ikke bare er meg :) Merkelig, men føler det nesten som et nederlag at jeg måtte gi det :/ skjønner hva du mener med helt ny baby ja! :)

var slik med storebror også, han endte opp som flaskebarn da... jeg slet veldig med å takle det i 1 års tid etter det, denne gangen har jeg valgt å se det positive med det som at sambo får delta litt mer også videre. så tenker jeg heller blid, fornøyd og mett baby og evt et fungerende familieliv enn å tviholde på å unngå den flaska (flaskene, hun får flere enn en her da, men jeg ammer først, som regel ganske lenge også) :-) jeg har også innsett at det er ikke verdens undergang, det blir folk av flaskebarn også, gutten har ikke vært særlig mer syk enn de som har blitt ammet og ikke minst jeg er ikke noe dårligere mamma selv om jeg må gi tillegg (noe jeg fikk for meg med storebror)

Lillegutt har vært veldig urolig de siste kveldene, bare furta utenom mating og søvn. Har også måttet amme omtrent hver halvtime, og han har sjelden vært ordentlig fornøyd. I tillegg fikk jeg vite på hs at han ikke hadde lagt på seg nok. Fikk beskjed der om å legge han til oftere, noe som strengt tatt blir kontinuerlig :/ I kveld har han også vært veldig urolig, til og med urolig ved amming. Til slutt ga jeg han mme, og han slukte i seg 50ml. Har vært så fornøyd etter det! Bare kost seg, vært nysgjerrig på alt rundt seg, og slappet skikkelig av. Så deilig! Skal for all del ikke gi opp amminga, men har jeg ikke nok på kvelden til at han blir fornøyd, får jeg gi litt tillegg. Ikke moro å ikke vite om han er sulten og får for lite mat :( Flere som må gjøre det?

Gjør det akkurat likedan her

Jeg har måtte gitt mme på kvelden til begge jentene.. for har alltid hatt veeeeldig lite morsmelk på kveldene.. så nå gir jeg bare mme til gutten, og han er fornøyd stort sett hele tida :D og DET er godt det!;):) sover lenge, ligger å ser seg rundt, smiler når han blir snakket med osv.. :)

☆★hilsen meg★☆

Kveldsuro er jo helt vanlig, men når de ikke legger på seg har man jo faktisk for lite! Jeg kjenner GODT følelsen av en endelig stappmett baby <3 Hadde aldri nok til storebror! Her har jeg gitt tillegg 4 gang siden han ble født (og klarte å ha dårlig samvittighet hver gang, noe så tullete :P ), alle gangene midt på natten fordi jeg ikke ORKET å amme mer etter timesvis på puppen :( Og da har han sovnet som en dupp ;)

Jeg var utrolig sår for at jeg ikke klarte ammingen forrige gang, så jeg jobbet som en HELT denne gangen. Heldigvis hadde jeg en sugesterk, vital baby denne gangen, så det gikk strålende :)

fornøyd baby= fornøyd mamma = fornøyd familie = fin hverdag :)

vi har en som ikke klarer å ta puppen pga tungebåndet...

Kjenner til nederlaget fra både førstemann og han her..MEN det er så absolutt ingen skam..her pumper jeg alt jeg har av morsmelk som han får på dagen, fra kvelden og utover natten får han bare mme, våkner 1 gang om natten og er fornøyd og klar for flaske med morsmelk på morgenen :) Jo mer man stresser, desto mindre melk produserer man også.. jeg klarer å pumpe ut ett helt måltid til minsten nettopp pga jeg ikke trenger stresse da jeg fint kan ty til mme uten å føle meg som en dårlig mor:)

Veldig godt å høre at jeg ikke er alene om dette! :) Og kan ikke få sagt nok hvor forandret lillegutt er etter jeg begynte å gi han tillegg :D

Veldig godt å høre at jeg ikke er alene om dette! :) Og kan ikke få sagt nok hvor forandret lillegutt er etter jeg begynte å gi han tillegg :D

her også blir bare bedre og bedre nå :-) hun fikk en flaske når vi la oss og en flaske ved nattmat i natt i tillegg til amming da, da vi sto opp fikk hun bare morsmelk, men fra begge puppene og nå har hun sovet i 2timer snart i vugga si og IKKE på meg. det skjer så og si aldri så dette er helt fantastisk :-) hun har nå sovet flere ganger i vugga si siste dagene, men som regel da fått både flaske og pupp først så nå har jeg jo faktisk litt liv utenom sofaen og kan ta meg litt av storebror også :-)

her også blir bare bedre og bedre nå :-) hun fikk en flaske når vi la oss og en flaske ved nattmat i natt i tillegg til amming da, da vi sto opp fikk hun bare morsmelk, men fra begge puppene og nå har hun sovet i 2timer snart i vugga si og IKKE på meg. det skjer så og si aldri så dette er helt fantastisk :-) hun har nå sovet flere ganger i vugga si siste dagene, men som regel da fått både flaske og pupp først så nå har jeg jo faktisk litt liv utenom sofaen og kan ta meg litt av storebror også :-)
Akkurat det har jeg slitt med også, har ikke vært fornøyd nok til at han vil ligge alene. Men det har blitt mye bedre her også :) Gikk tur på halvannen time i dag, og han sov også i vogna i halvannen time etter turen :) Kjempekoselig å ha han på fanget altså, men litt deilig å f.eks få tatt seg en dusj, spist litt og gjort litt i huset innimellom også :)

Back
Topp