Formye melk.......

elkva

Glad i forumet
I natt sov snuppa fra 23.30 i går kveld til 06.00 i dagmorges. Hun fikk da pupp, men sovna etter ca. 10 min. Da hadde jeg MELKESPRENG. Jeg fikk pumpa den ene puppen tom, og da hadde jeg fylt opp en flaske på 125ml på 15 minutter. Føler at jeg har spreng hele tiden nå. Har t.o.m fått bloduttredelse på puppene i dag, fordi de er så fulle. Hva gjør jeg? Hvis jeg pumper meg hele tiden ved siden av amming vil det jo bli mere melk?? Hvor lenge kan jeg gå med fulle, harde pupper uten å få brystbetennelse??

Kan jo prøve å håndmelke ut litt slik at det ikke blir spreng?
da jeg hadde brystbetennelse fikk jeg beskjed om å håndpumpe ut slik at de tømte seg og jeg ikke fikk spreng ..

Jeg fikk også beskjed på sykehuset om at jeg kunne håndmelke for å få unna det verste "sprenget", og da vil nok ikke melkeproduksjonen stige heller hvis du er bekymra for det [;)] Vet dessverre ikke hvor lenge det kan gå før man får brystbetennelse, men jeg har inntrykk av at det kan komme rimelig kjapt uten at jeg har noen erfarnig med det. Jeg holdt på å få det over natta på sykehuset, men ettersom jeg fikk pumpet meg ordentlig og var nøye med å få unna "sprenget" så unngikk jeg det [:)]

vet hvordan du har det [:o] Her har du en link om råd ved stor melkeproduksjon http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=43
Jeg fikk beskjed om å la det gå hvertfall 3 timer mellom ammingene, og ikke la ammestunden vare mer enn 30min for å ikke trigge opp produksjonen enda mer. Håper det stabiliserer seg hos deg snart, er forferdelig å gå rundt med spreng hele tiden... Vist ikke får du gjøre som meg, melde deg som melkegiver [;)]

Det er så vondt med slik melkespreng i går måtte jeg faktisk vekke lillegutt før tiden og tilby han litt mat [8D]

Jeg vet ikke hvor lang tid det kan ta før brystbetennelsen kommer, men pass på å hold puppene varme!! Jeg har et stort ullstykke med rektangelform som jeg legger rundt puppene ved spreng (det dekker godt over begge to), og det er så innmari godt for da gjør det ikke så vondt heller [:D] Fikk med ullen fra sykehuset, så takker og bukker for det [:)]

På apoteket selger de ammeinnlegg av ull ...Kanskje de er verdt å forsøke ?

Røde prikker på puppene er det bloduttredelse eller er det strekkmerker som kommer??

Kan være begge deler? Mest sannsynlig strekkmerker[&:]

Back
Topp