Formsydde tøybleier i flanell - erfaringer?

Mariamamma

Glad i forumet
Vi bruker tøybleier til lillemann, foreløpig brettebleier med brillebukse og ullbukse.
Da vi kjøpte dem, kjøpte vi også en formsydd frottebleie for å se hvordan de var - når har han vokst seg stor nok til å prøve denne, og de virka veldig OK. Kommer ikke til å begynne å bruke formsydde ennå, men tenker det kan være greit på dagtid når han begynner å gå og sånn.

Men formsydde bleier i flanell (som ImseVimse har) er billigere, tørker fortere og er kanskje litt mindre 'klumpete'? Så jeg lurer på om vi skal prøve desse - på dagtid går det jo ikke såååå mange timer mellom skiftene, så kanskje de suger godt nok?

Er ute etter erfaringer her - har altså bare prøvd brettebleier (gas-aktige) og en formsydd i frotte...

Gå inn på tøybleieforumet på www.tettinntil.com
Der får du sikkert mange fornuftige svar og gode råd.

Vi fikk en hel pose med tøybleier med et plastlag inni. disse tålte ikke 60grader i maskinen, etter noen vask ble de stive. derfor har vi godt over til bleier av rent stoff. med plast bukse ytterst. vet mange ikke bruker plast, men ullbukser, men personlig synes jeg at selve bleien blir mindre og mere komfortabel å bevege seg i.
Vi har blitt sløve med tøybleiebruk til minsten,men har vert veldig fornøyd+ at guttene sluttet veldig tidlig med bleie, tror de kjente godt når de ble våte.

Takk for tips Hanne- kikka litt der, men det var stort sett ingen innlegg i gruppene som handla om bleier...orka ikke melde meg inn i forumet - skal heller kikke tilbake og se om det blir mer aktivitet der...

Trude mor - vi har brukt tøybleier siden småen ble født altså, brettebleier fra Nøstebarn med brillebukse og ullbukse.
Men har lurt på om vi skal ha noen formsydde etterhvert. Men er jo ikke sikkert vi trenger det heller da, man kan jo bruke brettebleiene hele perioden. I alle fall hvis jeg blir hjemme med småen til han er 2, da trenger vi kanskje ikke nye bleier før da...

Vi er veldig fornøyde med bleiene vi bruker nå, og kunne ikke tenkt oss å gå over til papir i alle fall - er formsydde like greie? (Vet de tørker senere, i alle fall de tjukke i frotte...)

Jada, tenker i utg.punktet å bruke brettebleier så lenge vi tar oss av bleieskiftene selv. Hvis småen skal i barnehage e.l. etterhvert, er det nok mest praktisk å bruke formsydde der, tenker jeg... Men det kan altså være leeenge til enda...[;)] (tenker å ta et års ekstra perm. u/lønn...)

Back
Topp