Formsvikt - vond sirkel

VeJe

Betatt av forumet
Hei jenter:cat:

I dag er jeg 10+2 (tror jeg)... Formen er elendig og jeg gidder ingen ting. D å ikke gidde noe, men se og vite at d er MYE som skulle vært gjort er d værste - skikkelig selvpining! Mannen tar både sin del og mere til, men noe blir igjen. Har forsøkt å slå meg til ro med at d bare må være slik denne perioden, men d stresser meg likevel. D, også kommer alt på jobben i tillegg - ansvar d ikke bare er å sykemelde seg fra. D hele blir en vond sirkel der formen egentlig blir verre i takt med at arbeid og "burde-burde" hoper seg opp. Får mamma hit om et par dager så da skal hun hjelpe meg litt med d groveste husarbeidet, velsigna mor mi, men liker dårlig å være så avhengig av andre når jeg ellers bare ligger her med flatt batteri:hungover:

Flere som har d sånn?

Huff ja har vært slik siden uke 6. Nå er jeg 11 uker og håper energien snart kommer tilbake..

Har det helt likens! Mye verre nå 2. gang, har jo en på 1,5 år å ta vare på, og hun krever sitt. Merker det godt på tålmodigheten, kort lunte og alt jeg vil er bare å sove. I tillegg har jeg eget firma (som jeg da ikke kan sykmelde meg fra) og har MS. Har heldigvis en tålmodig og snill mann :) nå er det 1 uke igjen på jobb så 3 uker ferie, så da skal jeg satse på å få hvilt litt mer og får mer hjelp hjemme :)
Håper vi snart får energien tilbake, for jeg syns faktisk veldig synd i oss!! <3

Her må mannen gjøre litt ekstra siden jeg blir fort utslitt

Kjenner meg så igjen dessverre:( Kvalm og svimmel hele døgnet, her er det ungene og mannen som må ta unna det meste. I morgen reiser vi på ferie til hans foreldre, kjenner jeg gruer meg litt. En ting er å ligge som et slakt på sofaen hjemme, det får jeg meg ikke til å gjøre hos de. Håper det gir seg snart:meh:

Er sånn her også. Jobber og ligger på sofaen. Prøver å bidra med middagslaging når jeg orker sånn at vi ikke spiser spaghetti hver eneste dag.

Er sånn her og.. Målet for dagen er stort sett å få i seg noe mat. Spyr ikke, men er stort sett dårlig og blir dårligere ved tanken på mat. Blitt mye tv-titting gitt :/

Mitt batteri har vært flatt i alle mine svangerskap. Orker ingenting.

Jeg kjenner også at batteriet er flatt.
Trøtt hele tiden, kvalmen klarer jeg til en viss grad å styre litt selv tror jeg, noen ganger hjelper det for meg å presse i meg mat. Men det skjer ofte at etter jobb så sovner jeg på sofaen, også sover jeg til jeg skal på jobb igjen. Ikke alltid søvnen er like god, men orker liksom ikke noenting alikevell.

Ja d er vel slik d er... Har også vært slik i de to siste svangerskapene. Har aldri trivdes å være gravid egentlig, spesielt på grunn av d lave energinivået og at jeg ikke føler jeg har kontroll over egen kropp. Blir tidvis deprimert av dette. Samtidig er d jo noe fantastisk som vokser inni meg så jeg kan ikke tillate meg å gå helt i svart heller.

Back
Topp