Formkake til en minnestund?

MammaBeate

Andre møte med forumet
Planlegger en minnestund (nevnte det litt tidligere i kveld).
Kommer ca.40 personer.

Foreløpig har vi ordnet noen kaker.
Men vi er litt redde for at det ikke skal bli nok kaker.
Kan man bake 2-3 formkaker som man skjærer opp på forhånd og legger over på penere fat? Eller er formkaker fy-fy i en minnstund?

Ha slags formkaker "bør" man lage, hvis man kan ha det i en minnestund?

Jeg vet ikke hvordan normene er rundt minnestunder, om det er noe spesielt da eller noe, men personlig syns jeg det var en kjempegod idé. Mange vil helst ha en litt enkel kake som ikke er for søt og klissen, formkake er jo perfekt. Passer fint til te og kaffe, og er noe alle kan like :)

MammaBeate skrev:
Planlegger en minnestund (nevnte det litt tidligere i kveld).
Kommer ca.40 personer.

Foreløpig har vi ordnet
1. "Verdens Beste" (dobbel)
2. Stor firkantet marsipankake fra et bakeri
3. To andre personer i familien skal bake ei kake hver

Men vi er litt redde for at det ikke skal bli nok kaker.
Kan man bake 2-3 formkaker som man skjærer opp på forhånd og legger over på penere fat? Eller er formkaker fy-fy i en minnstund?

Ha slags formkaker "bør" man lage, hvis man kan ha det i en minnestund?

Formkaker er sikkert helt fint i en minnestund. :)
Hvordan kaker det er tror jeg ikke er så veldig nøye, det viktigste er at man samles og har en fin stund sammen.

Vi hadde langpanne-sjokoladekake på minnestunden. Oppdelt i biter og lagt på ett 3etasjes kakefat :)

Syns det høyres heilt greit ut, men kor mange blir det? Høyres ut som om du kanskje hadde nok fra før?
Men, for å vera sikker er det jo greit å lage nokre enkle kaker som kan frysast viss dei ikkje blir ete opp. Gulrotkake, kydderkake, banankake, sjokoladekake osv

Back
Topp