Formen?

Flyvertinnen

Forelsket i forumet
Hei alle sammen :-)

Håper alt står bra til med dere alle! Hvordan er formen deres nå for tiden? Noen som fortsatt er kvalme og nærmest sengeliggende? (Huff!) Opplever noen smerter/murring i buken/mage, at noe utvikles/skjer der inne?

Vi var på IKEA i dag og det gikk rett vest, var så dårlig og er nå 10+6 i dag. Synes det burde begynne å gi seg snart, altså :-) hehe

Ha en fin kveld alle sammen :-)

Jeg har nesten ikke vert kvalm i det hele tatt. Men etter uke11 så kom kvalmen her. Bekkenløsningen kom jo tidlig, og merken den blir verre. Er for tiden sykemeldt pga formen og høyt blodtrykk. Men håper at 2. trommesett blir bedre enn det er nå. Nå er jeg skikkelig kvalm om morgenen før jeg får i meg mat.

^måtte flire litt av 2.trommesett :p

Formen er nå vel grei nok tenker jeg, kjenner det jobbes og slites godt I alle retninger I magen, trøtt og sliten og blærekapasiteten er lik 0, men ellers er ting kjempeflott her :D
Håper på mer energi etterhvert , kjedelig å være så trøtt

Har kommet til uke 13+2 og alle de plagsomme graviditetssymptomene er så og si borte:D I og med at dette er nr. 2, så er magen blitt større og jeg kjenner det presser litt i underlivet. Husker godt forrige gang, da følte jeg meg ikke gravid fra uke 12-13 og til ultralyd, siden alle symptomene forsvant!

Er 12+1 nå og en smule bedre form. Kjenner uansett plenty av diverse gravid-ubehag, som dårlig mage, vondt å bøye seg pga livmor i veien, halsbrann, kvalme, dårlig matlyst, tett nese, tissing hele tiden, dårlig søvn +++
Likevel er det mange ting man kan leve med så lenge allmenntilstanden er noe bedret...

Her blir kvalmen av en eller annen grunn gradvis værre. Er 13+2 i dag og kaster opp jevnt hele døgnet, til og med om natten. Føler mest for å isolere meg hjemme. Kjempesliten av det nå!

Ellers murrer det stort sett hver dag, stikker og strekker. Magen har poppet fram, og i dag så vi liten nydelig baby på UL. Så da er jo alt verdt det! Men det må være lov å si at det er slitsomt når det står på..

^måtte flire litt av 2.trommesett :p

Formen er nå vel grei nok tenker jeg, kjenner det jobbes og slites godt I alle retninger I magen, trøtt og sliten og blærekapasiteten er lik 0, men ellers er ting kjempeflott her :D
Håper på mer energi etterhvert , kjedelig å være så trøtt
Heheheh:laughing025
Kanskje det viser seg å være en ekte trommist inni her (skrives det trommist??) Hehe. Trøtt og sliten er jeg litt lei av jeg også. Men vi får håpe at 2. TRIMESTER blir bedre for oss alle:)

Trøøtt og en begynnende bekkenlåsning elr løsning,med 2 barn,full jobb og studie har jeg ikke tid til plagene:pompus: men priser meg lykkelig over å slippe spying denne gangen,så håper alle som er kvalm slipper dette snarest.

12+5. Fremdeles sykemeldt, spyr og er kvalm, den siste uka er jeg også mye plaget med luftsmerter. Har også sovet dårlig siste uken pga luftsmertene..ligger på sofaen og senga hele dagen. Dritlei...

Er nå 12+3 og kvalmen har tatt helt over kropp og sinn. Det er så slitsomt og det går som regel litt ut over samboer :( heldigvis er han helt super og veldig forståelsesfull. Er sykemeldt 50 % men det spørs om jeg kommer meg på jobb denne uken. I tilægg har bekkene begynt å si ifra, må vell komme meg til lege for å få hendvisning til fysio? Er det noen som har erfaring med dette? Vill bare bli bedre og kunne jobbe som normalt.

Jeg er 11+5 i dag.
Sliter med for lavt blodsukker så jeg blir fort svimmel og jeg har skikkelig bekkenløsning. Det har jeg hatt siden uke 6-7 :(
Så nå ble det lang sykemelding og henvisning til fysio, krysser fingrene for at det vil hjelpe!

Men ellers er jeg i fin form :)

Her har formen vært fin i 2 uker nå, men nå har kroppen bestemt seg for å kvitte seg med all maten nesten før den er fortært.. Noen som har opplevd at oppkast har startet i uke 10?

Her har formen vært fin i 2 uker nå, men nå har kroppen bestemt seg for å kvitte seg med all maten nesten før den er fortært.. Noen som har opplevd at oppkast har startet i uke 10?
Ja, har vært litt kvalm før uke 10 også, men lite oppkast. Etter uke 10 har det bare økt for hver dag. Nå er jeg 13+3 og mer eller mindre sengeliggende. Kjempeslitsomt! Kaster opp galle.

Jeg er 15+2 og kvalmen er like ille nå som den var når den startet i uke 6. Jeg har fått diagnosen hyperemesis av lege og jordmor. Sover rett og slett aldri lenger for har kvalmen i halsen til alle døgnets tider, så er helt utmattet og utslitt. Prøvd alt ifra tabletter på resept, til intravenøs behandling på sykehus til akupunktur her og ingenting hjelper. Begynner og bli alvorlig frustrert! :(

Ellers strekker det mye i livmor, og korsryggen gjør vondt hele tiden. Samt en hodepine som aldri vil gå bort. Men dette gjør meg lite ifht kvalmen og oppkasten..

Formen var veldig god ei stund, men er på vei nedover igjen nå. Uggen og kvalm og skikkelig hodepine :(

Formen var veldig god ei stund, men er på vei nedover igjen nå. Uggen og kvalm og skikkelig hodepine :(

Huffda :-( er liksom litt annenhver dag til meg.. Og noen ganger på kveldene og andre ganger på morgenen. Forvirrende og ekkelt. Håper man slipper snart :-) God bedring til deg <3

Jeg har nesten ikke vert kvalm i det hele tatt. Men etter uke11 så kom kvalmen her. Bekkenløsningen kom jo tidlig, og merken den blir verre. Er for tiden sykemeldt pga formen og høyt blodtrykk. Men håper at 2. trommesett blir bedre enn det er nå. Nå er jeg skikkelig kvalm om morgenen før jeg får i meg mat.

Ingen kvalme her heller ... Fram til nå nettopp, kanskje forrige uke. Går i surr, men ja. Trodde slikt skulle komme før uke 11 og forsvinne rundt uke 12. :-(

God bedring til deg <3
(Ler også av trommesettet, haha)

Ingen kvalme her heller ... Fram til nå nettopp, kanskje forrige uke. Går i surr, men ja. Trodde slikt skulle komme før uke 11 og forsvinne rundt uke 12. :-(

God bedring til deg <3
(Ler også av trommesettet, haha)
:laughing002 Vi har ledd mye av det her også, Hehe. Den autokorrekturen lager mye gøy.
Takk, og god bedring til deg også. Vi får håpe at det er forbigående, og at formen er stigend.

Hei. No er formen ikke så bra. Jeg er i dag 10+3.. Har vært syk med forkjølelse og kraftig hoste i over en uke,var hos legen,men fikk beskjed om å gå å legge meg. I går røk ryggen også,så no er dagen tøff. Jeg har svært lite tegn på å være gravid,vil heller ha mer graviditetstegn enn alt dette dillet rundt...
Vil bli frisk

Igår og idag har symptomene så og si vært borte. Litt vondt i puppene og litt små ømhet i livmora, men thats it! Og da blir man selvfølgelig bekymra :o

Back
Topp