Formen

frkreal

Forelsket i forumet
Nå har jeg bikket 11 uker. Har slitt med ekstrem kvalme og vært sengeliggende siden uke 6-7. Husker nesten ikke når det startet. Nå har plutselig alle symptomer forsvunnet. Jeg blir selvfølgelig bekymret siden jeg har vært kvalm 24/7.

Merker kvalmen kommer sigende utover dagen, og verst på kveld, men i dag føler jeg ingenting. Er det flere der ute?

Her er kvalmen blitt mye bedre de siste dagene, og jeg har ikke kastet opp på en uke. Bekymrer meg ikke, er bare glad det begynner å bli bedre.

Ingen grunn til å bli bekymret! Det er meningen at det skal skje nå mot slutten av første trimester :)

Last edited:
Her er kvalmen blitt mye bedre de siste dagene, og jeg har ikke kastet opp på en uke. Bekymrer meg ikke, er bare glad det begynner å bli bedre.
Jeg skal på UL på fredag. Etter det skal jeg slappe helt av, men klarer det foreløpig ikke helt. I dag var jeg så uforskammet fresh at jeg føler jeg ikke skulle vært sykemeldt.

Jeg skal på UL på fredag. Etter det skal jeg slappe helt av, men klarer det foreløpig ikke helt. I dag var jeg så uforskammet fresh at jeg føler jeg ikke skulle vært sykemeldt.
Hvis det er en trøst så kan det snu like fort :p har hatt en og annen fin dag, for så å få det kasta over meg igjen dagen etterpå.

Hvis det er en trøst så kan det snu like fort :p har hatt en og annen fin dag, for så å få det kasta over meg igjen dagen etterpå.
Ja, hehe, det har jeg merket selv. Kroppen er sliten av å ikke gjøre noen ting i så mange uker for min del, men er klar for å prøve meg i jobb igjen fra og med neste uke. Det er sikkert om det fortsetter på denne måten.

Ja, hehe, det har jeg merket selv. Kroppen er sliten av å ikke gjøre noen ting i så mange uker for min del, men er klar for å prøve meg i jobb igjen fra og med en uke. Det er sikkert om det fortsetter på denne måten.
Ja, jeg tenker å begynne fra neste mandag om det ikke plutselig snur igjen. Kommer til å be om dagvakter siden jeg er så sykt trøtt på kveldene og kvalmen er mer utbredt på ettermiddag/kveld.

Det høres helt fantastisk ut. Vært sengeliggende selv siden uke 5.. Er bare 9 uker på vei :o

Ja, jeg tenker å begynne fra neste mandag om det ikke plutselig snur igjen. Kommer til å be om dagvakter siden jeg er så sykt trøtt på kveldene og kvalmen er mer utbredt på ettermiddag/kveld.
Det er "fordelen" min at jeg har en 8-16 jobb, for formen daler mot kvelden her også.

Det høres helt fantastisk ut. Vært sengeliggende selv siden uke 5.. Er bare 9 uker på vei :o
Ja, i dag føles det godt. Har hatt noen opphold på timer tidligere, men jeg føler meg pigg i dag i tillegg. Har vært så dårlig at jeg ikke har orket å lese på forumet en gang.

Det er "fordelen" min at jeg har en 8-16 jobb, for formen daler mot kvelden her også.
Jeg har jo egentlig nattjobb, men er tatt ut av den stillingen pga fare for utagering. Så skal over i dag/aften når jeg er tilbake, men aften varer helt til 23 de lengste vaktene, da er jo jeg under dyna for lengst :p

Jeg har jo egentlig nattjobb, men er tatt ut av den stillingen pga fare for utagering. Så skal over i dag/aften når jeg er tilbake, men aften varer helt til 23 de lengste vaktene, da er jo jeg under dyna for lengst :p
Ikke sant, mine foreldre har reagert på at jeg ikke har vært tilgjengelig etter 21 på kvelden, men vi har ikke fortalt noe ennå :) Litt rart å skulle legge seg så tidlig.

Ikke sant, mine foreldre har reagert på at jeg ikke har vært tilgjengelig etter 21 på kvelden, men vi har ikke fortalt noe ennå :) Litt rart å skulle legge seg så tidlig.
Siste uka har jeg klart å drøye den til 22 før jeg legger meg haha :p jeg har vanligvis lakenskrekk og sitter oppe til både 1 og 2, men ikke nå!

Jeg quotet feil! Sorry BMC! Svaret mitt var såklart til trådstarter.

Siste uka har jeg klart å drøye den til 22 før jeg legger meg haha :p jeg har vanligvis lakenskrekk og sitter oppe til både 1 og 2, men ikke nå!
Vi har begynt å se serie på HBO, så det motiverer til å holde ut en time eller to ekstra :)

Nå har jeg bikket 11 uker. Har slitt med ekstrem kvalme og vært sengeliggende siden uke 6-7. Husker nesten ikke når det startet. Nå har plutselig alle symptomer forsvunnet. Jeg blir selvfølgelig bekymret siden jeg har vært kvalm 24/7.

Merker kvalmen kommer sigende utover dagen, og verst på kveld, men i dag føler jeg ingenting. Er det flere der ute?
Heldigen! Nyt det! Det er jo meningen at vi skal bli bedre etter 1.trimester :) gleder meg til det blir min tur! :)

Her er formen også på vei oppover! Føler virkelig det skal gå bra å begynne på jobb igjen på mandag :) kjenner at jeg må passe meg for å ikke gjøre for mye nå som formen er bedre og tusen tinng skal gjøres, for jeg får tilbake dagen etterpå. Strekk ut og sover halve dagen. Men forbøyd med at kvalmen nesten er borte og at jeg får i meg litt mer mat.

Formen min har vært grei i noen få dager, men de siste dagene nå har den virkelig blitt elendig igjen. Verst på ettermiddagen/kvelden, det er da jeg jobber.. Så blei sykmeldt i dag..
Håper så inderlig det tar seg opp snart!!

Her går formen opp og ned. Har følt meg bra i noen dager, men plutselig er det dårlig form og kvalme igjen.. Håper at det roer seg litt snart :) 9 + 0 i dag i følge jordmor..

Back
Topp