Formen og kroppen etter fødsel

Preggogirl

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
til dere som har født:

- Hvordan er formen etter fødselen?
- Har du gått ned noe av det du gikk opp i forbindelse med graviditeten?
- Hvordan er kroppen nå?
- Hvordan føler du deg?

jeg fødte for 1 uke siden og har sålangt gått ned 13kg av de 18 jeg la på meg. Sliter med mye vondter i underlivet etter innvendig og utvendig sying pga vakum. Vanskeligheter med å gå langt da alt er veldig ømt enda. Magen er fortsatt velsig kvapsete, typ michelinmannen :p ellers så er det en veldig sliten mamma som er superlykkelig!

Magen min er omtrent som da jeg ble gravid igjen, litt mykere bare. Men nå var den ikke flat og hard fra før da. Likevel er jeg overrasket over at den ikke har blitt verre. Var bare litt øm første uka, og slapp unna rifter og sting. Vekta vet jeg ikke, har ikke veid meg. Bekkenet er mye bedre, kjenner kun litt strekk når jeg prøver å gå fort.

til dere som har født:

- Hvordan er kroppen nå?
- Hvordan føler du deg?

jeg fødte for 1 uke siden og har sålangt gått ned 13kg av de 18 jeg la på meg. Sliter med mye vondter i underlivet etter innvendig og utvendig sying pga vakum. Vanskeligheter med å gå langt da alt er veldig ømt enda. Magen er fortsatt velsig kvapsete, typ michelinmannen :p ellers så er det en veldig sliten mamma som er superlykkelig!

Jeg fødte for 10 dager siden, enda bittelitt ømm nedentil etter noen få sting. Veier 1 kg mer en det jeg gjorde før jeg ble gravid, og magen er like flat, men litt mykere :p ellers føler jeg meg egentlig ganske bra, blir fort sliten , men har en superflink gutt, så får slappet av masse

Formen min var litt dårlig etter fødselen da jeg mistet mye blod... Noen dager etter at jeg kom hjem fikk jeg feber å følte meg helt elendig i formen :-( Magen er helt bort faktisk, tok bare 2-3 dager så var den som før :p Veide 65 kg på slutten i sv.skapet å nå veier jeg 57 :p Først nå jeg føler meg bedre "der nede" stingene har grodd å det er godt :D

Etter 1,5 uke har jeg gått ned 10 kg av de 16 kg jeg la på meg i svangerskapet. Magen er nesten tilbake til sin opprinnelige form, bare mykere. Formen er ellers grei. Blir fort sliten og det river litt i stingene i underlivet.

6dager siden fødsel her.

Jeg gikk på vekta i morges, jeg har bare gått ned 5,5 kg! Ungen var 4.6??? Har mer vann i kroppen nå enn før fødsel... Jeg gikk bare opp 9 så har bare 3.5 kg igjen

Underlivet kjennes ut som normalt. Magen viser at jeg har vært gravid, men den var ikke flat før svangerskapet heller. Men faktisk bedre enn 6mnd etter fødsel nr 2 (da var magen veldig rynkete).

Puppene begynner å stabilisere seg og det er deilig!

Bekkenet er det eneste som bekymrer meg litt, det er særlig mye bedre....

6dager siden fødsel her.

Jeg gikk på vekta i morges, jeg har bare gått ned 5,5 kg! Ungen var 4.6??? Har mer vann i kroppen nå enn før fødsel... Jeg gikk bare opp 9 så har bare 3.5 kg igjen

Underlivet kjennes ut som normalt. Magen viser at jeg har vært gravid, men den var ikke flat før svangerskapet heller. Men faktisk bedre enn 6mnd etter fødsel nr 2 (da var magen veldig rynkete).

Puppene begynner å stabilisere seg og det er deilig!

Bekkenet er det eneste som bekymrer meg litt, det er særlig mye bedre....
Tok ca 2 uker før vannet forsvant hos meg. Var veldig nære vekta før fødsel. Pga sykdom har vi nesten ikke vært ute og har snopa en del. Gått opp litt igjen ...

til dere som har født:

- Hvordan er kroppen nå?
- Hvordan føler du deg?

6 dager siden fødsel. Jeg har sydd mye pga vakuum og revning så jeg kjenner at det drar i stingene hver gang jeg skal sette meg eller reise meg. Kan ikke sitte på harde flater og kan ikke lene meg forover når jeg sitter. Vekta har jeg ikke brydd meg med å gå på ennå. Magen er fortsatt ganske rund og helt myk, men blir mindre for hver dag. Først for 2 dager siden klarte jeg å se forbi magen og endelig kunne se alt som er under magen :) Jeg har også ekstremt mye luft i magen og idag har jeg hatt vonde sammentrekninger i magen som jeg antar er etterrier. Bekkenet er også ekstremt ustabilt. Generelt veldig mørbanket og overhode ikke i stand til å overleve uten mannen som passer på.

Jeg var heldig denne gangen. Bare 3 pyntesting. 1 dag etter fødsel kjentes det bare ut som jeg hadde hatt en litt røff runde i høyet:p. 11 kg mindre enn startvekta, men magen er veldig slapp. 3 uker siden fødsel:happy:

14 dager siden fødselen idag. Magen er som før, litt mykere, aldri vært flat før men er helt ok :)
Bekkenet er bra igjen, vekten er tilbake til utgangspunktet, gått ned alle 10 kg ;)
Skal ned en del røykekilo som kom 6mnd før graviditeten da, en 10kg ca ;) så nå er det bare for stingene å gro skikkelig så jeg tør å ta meg skikkelig ut på tur! :D

Får
6 dager siden fødsel. Jeg har sydd mye pga vakuum og revning så jeg kjenner at det drar i stingene hver gang jeg skal sette meg eller reise meg. Kan ikke sitte på harde flater og kan ikke lene meg forover når jeg sitter. Vekta har jeg ikke brydd meg med å gå på ennå. Magen er fortsatt ganske rund og helt myk, men blir mindre for hver dag. Først for 2 dager siden klarte jeg å se forbi magen og endelig kunne se alt som er under magen :) Jeg har også ekstremt mye luft i magen og idag har jeg hatt vonde sammentrekninger i magen som jeg antar er etterrier. Bekkenet er også ekstremt ustabilt. Generelt veldig mørbanket og overhode ikke i stand til å overleve uten mannen som passer på.

Håper du føler deg bedre for hver dag :) 16 dager siden fødsel her nå og underlivet begynner og kjennes bedre ut. Måtte sy en del pga vakum/klipping - og nå har stingene begynt å løsne. Gleder meg til kroppen er normalisert, så kan man begynne med lange trilleturer og enkle styrkeøvelser :D

Født 3 dager siden.
Fortsatt litt øm nedentil, men betydelig bedre enn på dag 1 da jeg ikke klarte komme meg ut av senga omtrent.
Lurer på hvor hormonene er blitt av??? Har ikke følt meg trist eller nedstemt enda, bare happy. Mener jeg felte noen tårer allerede på sykehuset sist..
Magen er borte! Ser ut som jeg har hatt en god sommerferie bare nå

10 dager siden fødsel - kroppen er helt utrolig må jeg si! Er helt fin og hemoroidene er nesten vekk au! Jeg revnet ikke så måtte ikke sy da, men er alikevel imponert over hvordan og hvor fort kroppen leges!
Veier 1 kg mindre enn før jg ble gravid. Men jeg la bare på meg det babyen, livmor, morkaken og fostervann veide.... magen er overraskende flat... tenkte jeg kom til å ha noen kg med hud som hang nedover :p

10 dager siden fødsel. Har gått ned 11 av de 20kg jeg gikk opp. Magen er deigete og rar, ikke min mage i det heletatt. :P

Pga stort blodtap (16-1800ml ca) har formen vært veldig dårlig. Begynner å komme seg litt nå men blir utrolig fort sliten, får fort hjertebank og blir svett. Har ikke vært ute av huset enda siden vi kom hjem fra sykehuset. Men nå begynner jeg å få lyst på litt barselbesøk så da kommer nok formen seg likevel. :)
Håper jeg orker å gå ut i det nydelige vårværet snart!

Jeg fødte for 11 dager siden. Formen er bra den, ble ikke sydd eller fikk noen sår etter fødsel så har ikke hatt noen vondter. :) Bekkenet har vært noe ustabilt men begynner å komme seg nå.

Har gått ned 8 av 11 kg. Får på meg klærne fra før fødsel men det tyter litt ut så gleder meg til et par kg til er borte. :P Magen er nesten som før, litt slapp enda da.

Føler meg veldig bra! Mye bedre enn jeg hadde det sist med storebror. Da var jeg nedstemt og smådeppa med lite energi. Nå har jeg masse energi og godt humør. En deilig følelse! :)

7 dager siden fødsel og formen er ganske fin. Fortsatt litt øm nedentil, men ikke ekstrem. Er ganske opplagt og har godt med energi :)
I morrest når jeg gikk på vekta var det bare 4,5 kg igjenn fra før graviditet vekt :D kjennes godt ut, men vet jeg har hatt noe muskelsvinn så tar det med i betraktning når jeg går på vekta!

Last edited:
til dere som har født:

Dårlig! Neida, men føler at kroppen er ekstremt svak. Føler jeg ikke har en muskel igjen! blir fort sliten. KS for tre uker siden.

Veide 53kg før graviditeten og var på vekta i dag som viste 54,5! Jeg er veldig kort og idealvekt er rundt 50:)

- Hvordan er kroppen nå?
Myk! Magen f.eks er nesten "flat", men ekstremt myk og hengete...

Back
Topp