Formen i barsel etter dårlig form i svangerskapet

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei, jeg lurer på om noen av dere som har født før, har erfaringer med å ha vært i veldig dårlig form og lite mobil på slutten av svangerskapet, og hvordan det gikk etter fødsel, i barsel/babytiden? Jeg er ekstremt trøtt og sliten, kvalm og har veldig bekkenløsning og bærer på en stor (diabetes) baby. Er nå fullt sykmeldt og beveger meg svært lite, ligger for det meste på sofaen hele dagen. Er spent på hvordan overgangen blir til barseltid, og hvor svekket kroppen blir av dette.. noen som har noen erfaringer?
 
Jeg håper i alle fall det går over på barsel. Samme her :p

Vet jeg var i toppform etter fødsel sist, men da var jeg IKKE så sliten og dårlig som jeg er nå. Bare svimmel.
 
Mine opplevelser har vært slik: ang bekkensmerter har det komt seg veldig på barsel, men har ikke klart å gå veldig lange avstander første dagene, men likevel vært i mye bedre form enn slutten på graviditeten.
Ellers har jeg blitt litt svimmel og fått følelsen av å ville besvime på de første trilleturene, men ikke besvimt. Så jeg har på en måte måtte øke bevegeligheten gradvis ila første måneden. Regner med det blir likt nå.
Men formen ellers har jo vært fin. Mye blir jo bedre med en gang baby er ute.
Halsbrann feks.. forsvinner med engang ungen er ute!
Fyyy så jeg gleder meg til å få han ut nå!
 
Hei, jeg lurer på om noen av dere som har født før, har erfaringer med å ha vært i veldig dårlig form og lite mobil på slutten av svangerskapet, og hvordan det gikk etter fødsel, i barsel/babytiden? Jeg er ekstremt trøtt og sliten, kvalm og har veldig bekkenløsning og bærer på en stor (diabetes) baby. Er nå fullt sykmeldt og beveger meg svært lite, ligger for det meste på sofaen hele dagen. Er spent på hvordan overgangen blir til barseltid, og hvor svekket kroppen blir av dette.. noen som har noen erfaringer?

Sniker
Jeg satt i en stol hele dagen de siste ukene og ble HELT utslitt bare av å hente i barnehagen som eneste store gjøremål. Følte meg så kvikk som aldri før rett etter fødsel :D nå var det riktignok adrenalinrush så etter en ukes tid krasja jeg igjen, kroppen kom liksom plutselig på at den hadde født også :hilarious: men gradvis stigende energinivå, så mye som mulig er når man vekkes annenhver time døgnet rundt og må bære mye på gråtende baby. Men jeg vil likevel si at jeg følte meg kvikkere enn de siste månedene før babyen ble født :) Er nok litt som spiller inn også, feks om man har hatt komplikasjoner, stort blodtap eller lignende etter fødsel. Jeg hadde ingen komplikasjoner og en fødsel på rundt 5 timer. Tok lenger tid å hente seg inn etter fødselen som hadde vart i 18 timer.
Om bekkenet gjør veldig vondt også et par uker etter fødsel, anbefaler jeg å oppsøke behandling, kiropraktor, osteopat eller lignende for det kan være låsninger som ikke går over rett etter fødsel og det kan bli bedre med behandling (men informeres lite om det på barsel/helsestasjon).
 
Jeg har hatt hyperemesis, halsbrann og bekkenløsning i alle mine svangerskap, og alt har forsvunnet rett etter fødselen med de to forrige - så krysser fingre for at det samme skjer denne gangen også :angelic: Jeg kan egentlig ikke huske om jeg var like trøtt og sliten på slutten de andre gangene slik som jeg er denne gangen, men vet hvertfall at jeg har følt meg ganske pigg etter fødsel! Sist gang fikk jeg underlivsprolaps en kort stund etter fødselen da, det var litt hemmende, men det gikk heldigvis over av seg selv etter en stund :rolleyes:
 
Back
Topp