Formen etter keisersnitt

J_1990

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Hvordan var din form etter keisersnitt? Evt når ble du «deg selv» igjen?

Jeg hadde akutt keisersnitt for 4 dager siden og føler meg så uggen! Selve snittet går helt greit, tar bare Paracet og da går det fint, så det er ikke det største problemet. Men jeg er så slapp og dårlig! Jeg er småskjelven i kroppen når jeg skal gå litt, er så slapp, enten blir jeg svett eller fryser og føler pulsen øker fort også blir jeg småsvimmel og føler meg helt kake i kroppen, redd jeg skal besvime. Mistet en liter blod, hb på 9. Fikk bare beskjed om å spise jerntabletter og at blodoverføring var ikke nødvendig.

Her er det store variasjoner. Hadde også akutt ks, men mistet ikke mye blod. Det ble bestemt akutt ks rimelig fort så rakk ikke å bruke opp alle kreftene jeg hadde. Var også rimelig dårlig i svangerskapet. Disse plagene gav seg når babyen var ute og bare det gjorde at jeg følte meg mer «meg» igjen, Oppe å gikk for egen maskin 3 timer etter operasjonen. Gikk helt fint å gå, men vondt å legge seg ned (når operasjons såret ble strekt). Tok det jeg kunne få av smertestillende første 2 døgn, men det var mest pga rimelig smertefulle etterrier). Deretter kun Paracet ved behov. Vil si jeg var meg selv igjen (i den grad man er seg selv full av hormoner etter en fødsel ) etter 2 dager. Dette var med nr 2 og formen var mye verre etter nr 1 som var vaginal fødsel (brukte mye mer krefter under fødselen, og som hadde en litt tøff avslutting).

Etter en uke har jeg følt meg bedre men aldri tapt så mye blod. Gi deg selv tid og husk det er viktig å bevege seg litt hele tiden også

Hvordan var din form etter keisersnitt? Evt når ble du «deg selv» igjen?

Jeg hadde akutt keisersnitt for 4 dager siden og føler meg så uggen! Selve snittet går helt greit, tar bare Paracet og da går det fint, så det er ikke det største problemet. Men jeg er så slapp og dårlig! Jeg er småskjelven i kroppen når jeg skal gå litt, er så slapp, enten blir jeg svett eller fryser og føler pulsen øker fort også blir jeg småsvimmel og føler meg helt kake i kroppen, redd jeg skal besvime. Mistet en liter blod, hb på 9. Fikk bare beskjed om å spise jerntabletter og at blodoverføring var ikke nødvendig.
Hvordan går det med deg nå? Formen min var tilbake til normalen på dag 3. Var dårligere lenger etter første (vaginal) fødsel der jeg mistet 1,6l blod men ikke så dårlig du beskriver.

Hvordan går det med deg nå? Formen min var tilbake til normalen på dag 3. Var dårligere lenger etter første (vaginal) fødsel der jeg mistet 1,6l blod men ikke så dårlig du beskriver.
Det går mye bedre! Jeg er enda ikke helt på topp.
Men det er deilig å kjenne at formen blir bedre og at jeg føler meg mer menneske igjen.

Back
Topp