Formen er helt på bunn

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Hei! Jeg er 13+3 idag. Var på tidlig ul i uke 9, og sa så jeg et søtt lite hjerte som slo. Formen har vært helt grei hele veien. Men på mandagsmorgenen var det litt blod på papiret når jeg hadde tissa, heheh. Litt slimete, brun-rødt.. Ikke noe mye, men nok til at jeg reagerte. Og sånn har det fortsatt litt av og på til idag.

Samtidig har jeg vært litt øm i livmora og lysken.

Men! Idag kom jeg på jobb, og det sa bare pang. Ordentlig vondt i korsryggen, kvalm så jeg spyr, hodepine og konstant følelse av at jeg skal besvime. Hodet blir iskalt, jeg skjelver.. Altså, hva kan dette være? Det er første gang jeg er gravid, så jeg har veldig lite erfaringer kan dere si..

Vi skal på legevakta ikveld, for de åpner ikke før i femtiden. Men tenkte kanskje noen her har opplevd noe lignende og veit hva det er?

Jeg ville egentlig ikke dratt på legevakten, men heller tatt kontakt med fastlegen som kan henvise deg til ul hos en gynekolog. Blødning er alltid greit å få sjekke opp i. Man blir jo utrolig bekymret av sånt.. Ligger selv strekk ut på sofaen etter en styrtblødning på mandag... Men ser ut til å gå bra. gyn mener i allefall det. Jeg ble sykmeldt i to uker. Høres kanskje ut som om du har blitt syk.? Omgangssyken? Håper du snart føler deg bedre :-)

Litt samme følelse her, ingen blødning. Men, jeg har hatt ganske grei form gjennom hele graviditeten, litt kvalm, men ikke veldig. Så i dag, ble jeg plutselig akutt kvalm og kastet opp. Litt usikker på om det er graviditeten eller om jeg er blitt syk. Håper du får greie tilbakemeldinger hos legevakten.

Litt skummelt å bli akutt så dårlig da?! Men kanskje ikke unormalt heller.

Kan du ringe føden da? Eller er det for tidlig kanskje?

Lykke til. Oppdater da. :)

Jeg har det akkurat likt. Starta for noen dager siden med kvalme. Idag er jeg dødssvimmel. Prikker i huden og føles ut som jeg skal svime av når som helst.

Håper det går bra med deg og at det kansje bare var et blodtrykksfall eller noe :Heartred

Takk for svar! :) jeg endte med å ikke dra til legevakta da de ikke får gjort noe spesielt der. Men skal til legen imorra, så håper hun får hjulpet meg. Oppdaterer da.

Ellers ga kvalmen og den svimmelheten seg, men er fortsatt latterlig vondt i korsryggen og i livmora. Ordentlig ømt. Det er så skummelt.. Skulle ønske man kunne banke på og spørre om alt står bra til der inne.

Back
Topp