Formen er dårlig...

Alita

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
jeg har vært skikkelig oppblåst i magen den siste uka og følt meg stappa. Ser ut som om jeg er 5 md på vei og magen er hard. Jeg har ikke luft i magen. I løpet av helgen har dette utartet seg til å bli direkte vondt. Etter frokost i dag hadde jeg så vondt at jeg bare vred meg i smerter og til slutt spydde jeg opp maten. Nå har de verste smertene gitt seg, men jeg er kvalm og uvel. Er 4+4 i dag, går på lutinus. Har hele tiden trengt at oppblåstheten stammer fra Lutinusen, men i dag begynte jeg å lure på om det kan være symptomer på overstimuli (OHSS) Har vært overstimulert ved begge de tidligere innsettene. Tok ut 12 egg sist gang, har bare en eggstokk.

Noen tanker, kloke damer?

Jeg har jo egentlig ikke peiling, men tenker at jeg ville fått sjekket det. Om så ta en telefon til legevakta og høre hva de sier, evt ringe til sykehuset.

Ja, hør med legen din. Jeg er lett overstimulert. Ble det ved uttak, og kommet tilbake nå litt uti graviditeten. Jeg har konstant vondt i magen/eggstokkene, og kan kun ligge på rygg. Jeg blir også ofte mye verre rett etter jeg har spist. Da kan jeg få noen skikkelige krampetak. Går du på vekta? Det kan være lurt. Ved sterk overstimulering, går man jo som regel opp en del i vekt pga væsken som hoper seg opp. Jeg er også veldig oppblåst, og kan kun gå i skjørt og kjoler om dagen, for jeg får ikke igjen buksene mine. Nå har jeg i tillegg fått forstoppelse, så her får magen virkelig gjennomgå om dagen.

Håper det ikke blir verre, og at du finner ut av det. :)

Høres lurt ut å sjekke med sykehuset. Jeg blir ikke lett overstimulert, men var det nå i siste runde. Var også oppblåst og kunne ikke bruke bukser i uke 4/5. Hadde litt vondt, men ikke så ille og kastet ikke opp så jeg regnet bare med at det gikk over og det gjorde det etterhvert, men var nokså overrasket på ul i uke 7 da hun så veske i buken og at den ene eggstokken fortsatt hadde dobbel størrelse.. Lykke til, håper det går fort over!!

Jeg vet jo lite om hva som skjer ved IVF, men jeg bruker trippel Lutinus etter EL hver pp, og har aldri opplved å være oppblåst. Tror jeg ville snakket med legen om dette.

Det er sånn jeg hadde det dagene før jeg testet positivt, ringte legevakta siden det var helg og de ba meg ringe gyn.avd på sykehuset, de ville ha meg inn med en gang. Jeg hadde moderat overstimulering. Ring legevakta eller sykehuset :)

Takk jenter :) Fikk sjekka i går selv om formen var mye bedre. Er litt overstimulert ja, men ikke noe å engste seg for. Fin form i dag også. Magen buler og jeg er ganske stinn på kveldene, men de smertene jeg hadde i helga er borte:)

Back
Topp