Formen din?

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
hvordan står det til med deg? Vil veldig gjerne høre både det positive og negative. Så slipper vi å føle oss så alene❤️

Jeg for min del merker jeg er blitt tyngre, har ikke kjangs å gå i trapper og sliter med pusten. Må ta en del pauser fra å stå eller gå for å skåne bekkenet. Ellers en del plaget med tretthet og halsbrann.

Men utenom det kjempe god form! Ingen kvalme eller sårhet, klarer fint å jobbe 12 timers dager på jobb - enn så lenge. Krysser fingrene for at det holder seg ut desember Uke 28+1

Heh, jeg føler meg overkjørt av et tog og et par semitrailere..
Har ikke jobbet siden slutten av september, klarer ikke gå tur, gå på butikken, kle på meg sokker osv.
Sover enormt mye (men også veldig dårlig) og har veldig kraftig bekkenløsning.
Har hatt sterke kynnere i 2 uker som gjør at jeg må på do når de tar tak.

Bortsett fra det fysiske så har jeg det veldig bra og gleder meg masse til han kommer :)
Så lenge jeg sitter i ro, hviler mye og tar ting veeeeldig rolig så har jeg det helt fint.

Bare kjeder meg :P

hvordan står det til med deg? Vil veldig gjerne høre både det positive og negative. Så slipper vi å føle oss så alene❤️

Jeg for min del merker jeg er blitt tyngre, har ikke kjangs å gå i trapper og sliter med pusten. Må ta en del pauser fra å stå eller gå for å skåne bekkenet. Ellers en del plaget med tretthet og halsbrann.

Men utenom det kjempe god form! Ingen kvalme eller sårhet, klarer fint å jobbe 12 timers dager på jobb - enn så lenge. Krysser fingrene for at det holder seg ut desember Uke 28+1
Blir fort sliten og må som oftest sove lur på 1-2 timer for dagen. Sliter med nattesøvn (men den har faktisk blitt bedre den siste uka). Har de siste par ukene igjen lagt merke til ingen/liten matlyst og får fort halsbrann og sure oppstøtt etter å ha spist litt for mye (føler magesekken er på størrelse med ei ert for tiden).
Ellers kjennes det hodt at jeg er blitt større (dog jeg kun er opp 3 kg fra startvekt) og jeg blor fort sliten av å gå.
Ettersom magen er blitt ganske stor er det så og si umulig ikke å svaie ryggen … noe som igjen fører til vond rygg.
Har per nå 60 % svangerskapspenger og lurer på hvor lang tid det vil gå før jeg må spørre om å få oppjustert den til 80 %.

Har det helt greit. Har en del bekken smerter som er konstante nå. Men blir preget av hvor aktiv jeg er eller hvor mye jeg greier å hvile. Er økende trøtt, men sover dårlig. Når jeg skal hvile på dagen er det ofte bare minutter før jeg våkner. Samme på natt, sover dårlig. Har det siste hatt veldig vondt i en ribbeinsbue på kveld og natt. Virker ikke som han sparker så høyt, men kanskje? Eller er det kanskje det at trykket som er høyere og plassen som er mindre som gir ubehaget. Det er ihvertfall så sterkt at jeg ikke får sove. Er igjen kvalm, særlig på morgenen.
Og det positive? :hilarious: Bare litt over 9 uker til termin. Jeg er 100% sykemeldt. Har relativ grei matlyst. Hvis jeg tar hensyn til meg selv har jeg det greit.

Magen begynner å bli i veien, det er noe plagsomt. Sliter med bekkenleddsmerter. Har hatt en del kynnere de siste 2 ukene.
Var 30% sykemeldt, men legen ønsket ikke å forlenge sykemeldingen.

Ellers er jeg i god form. Ingen halsbrann.
Kan jeg spørre hvorfor legen ikke ønsket å forlenge sykemelding?

Han mente jeg skulle ta noe paracet så går det over :eek: Han var helt ubrukelig, google til og med hva som gjøres under svangerskapskontroll, klarte ikke å finne hjertelyden til fosteret og målte symfysemål feil.
Har ny lege nå og time på onsdag :)
Bra du fikk ny lege! Hadde ikke stolt på han du var hos utifra det du skriver her :oops:

Han mente jeg skulle ta noe paracet så går det over :eek: Han var helt ubrukelig, google til og med hva som gjøres under svangerskapskontroll, klarte ikke å finne hjertelyden til fosteret og målte symfysemål feil.
Nei fy faen :P
Enda godt du byttet! herregud.. du burde vurdere å sende inn en klage via helsenorge

Kvalmen er nesten borte (tar fortsatt postafen hver morgen, men så lenge jeg gjør det merker jeg ikke noe til den!) Og jeg har vært i 100% jobb de siste 2.5 ukene. Men har fått karpaltunellsyndrom så jeg sliter så sykt med natten søvnen!! Kontroll hos legen på mandag så er litt usikker på om jeg skal be om gradert sykemelding igjen pga søvnmangel.. det blir verre for hver natt som går..

Men magen vokser og baby er aktiv ❤️ så vi gleder oss veldig til februar ❤️

Jeez ... da var det på høy tid med ny lege ja ;)

Her går det relativt greit, men noen vanlige plager begynner å melde seg. 2.semester var ganske smooth. Er nå i uke 30 og merker magen har vokst mer i det siste. Hatt tidvise sviende smerter i huden på siden av magen som jeg antar er strekksmerter? Blir fortere sprengmett og må spise mindre porsjoner. Litt gangsmerter i lysken siste ukene, som jeg antar er noe bekkengreier, vondt å svinge bena ut av sengen etc, men så lenge jeg ikke overdriver aktivitetsnivået så går det bra enda. Det mest plagsomme er kanskje lettere søvn med mange oppvåkninger. Har likevel stort sett greit med energi, men kan også bli "bråsliten". Merker også litt mer kynnere ved stress / lange dager på jobb. Jobber 100 enda og håper eg. å kunne fortsette med det, men burde nok prøve å trappe ned arbeidsmengde og tilpasse litt mer til formen fremover :P

Back
Topp