Formen din?

Solbæra

Forelsket i forumet
Hvordan er formen din? Og hvor langt er du på vei?

Selv er jeg i overraskende god form. Jobber 100% i tillegg lager jeg middag hver dag og gjør husarbeid. Selvfølgelig er jeg mer trøtt iløpet av dagen og blir sliten, men jeg hadde helt ærlig forventet å være i mye dårligere form enn jeg har vært til nå. Kjenner bare litt antydninger til kvalme av og til, men deg er ikke så ille at det gjør noe. Også er jeg veldig forstoppet hver dag :/

Hadde det ikke vært for at jeg var på TUL for 2 uker siden og fikk bekreftet graviditeten og hjertelyd, hadde jeg egentlig ikke trodd på at jeg er gravid nå

Jeg er 9+1 uker idag.

Hvordan har du det?

Jeg er 9+0 idag, formen er god men jeg er veldig kvalm så sjeldent jeg klarer å spise før på ettermiddagen/kvelden. Jobber 100% lager middag når jeg er først hjem, samboer lager mat om han er hjemme før meg. I helgene derimot er jeg veldig sliter og redusert, så husarbeid skulle jeg ønske jeg klarte mer av.

Jeg er 9+2 og er ganske redusert i forhold til normal form..
Blir mye fortere sliten, sover på sofaen hver dag :wtf:
Kvalmen kommer hver ettermiddag og varer til jeg sovner på kvelden :p

Er stort sett i godt humør, men kan tenne på sekundet :oops:

Arbeider ca 50%.
vasker ned badet til jul i dag, skal ta kjøkkenet i morgen :joyful:

Er 8+3, mye mindre energi, og har vært kvalm frem til ca 13-isj. Har prøvd ingefær-te idag, og det hjalp MYE!
Lager middager, og gjør unna det husarbeidet som må gjøres.

Nesten samme som deg, forstoppet og trøtt, men ellers helt fin. Har ymse symptomer som at jeg er ekstra følsom og ekstra var på lukt, samt at bekkenløsningen er veldig ille særs tidlig. Men det er egentlig veldig likt som når jeg ikke er gravid.

Veldig lik form som deg, kjempesliten og forstoppet, merker jeg veldig ofte må tisse, blir fort mett og fort sulten, sliter med mye lukter (for eksempel spagetti og lasagne, veldig rart, og til stor fortvilelse fra mannen som elsker det), oppblåst og hadde en lenger periode med halsbrann og kvalme på dagtid, men det har jeg ikke hatt på en stund:happy: Jobber 100%:) Er 8+0

Last edited:
Er ikke så langt på vei som dere, men formen min er omtrent lik.. sinnsykt trøtt, uavhengig om jeg har sovet 5 timer eller 10:confused: luktesansen er veldig forsterket også og puppene er skikkelig vonde:hilarious: og jeg er sååå oppblåst:wideyed: hehe.. jobber 100% og er spent om jeg klarer det helt til jeg starter permisjon som jeg gjorde med min første:happy:

Hvordan er formen din? Og hvor langt er du på vei?

Selv er jeg i overraskende god form. Jobber 100% i tillegg lager jeg middag hver dag og gjør husarbeid. Selvfølgelig er jeg mer trøtt iløpet av dagen og blir sliten, men jeg hadde helt ærlig forventet å være i mye dårligere form enn jeg har vært til nå. Kjenner bare litt antydninger til kvalme av og til, men deg er ikke så ille at det gjør noe. Også er jeg veldig forstoppet hver dag :/

Hadde det ikke vært for at jeg var på TUL for 2 uker siden og fikk bekreftet graviditeten og hjertelyd, hadde jeg egentlig ikke trodd på at jeg er gravid nå

Jeg er 9+1 uker idag.

Hvordan har du det?
Granske lik form som deg! Trøttere om kvelden og andpusten når jeg går trapper, men ellers overraskende god form! Glemmer innimellom at jeg er gravid. Er 8+4 i dag. Var på ultralyd sist mandag, og var overbevist om at jeg hadde hatt MA siden jeg hadde så lite symptomer. Men heldigvis var det en sprell levende reke der inne! Krysser fingrene for at det fortsetter slik :)

Ikke bra!
Sliter fortsatt med forstørret eggstokker og er så øm. Vondt å finne god sovestilling, vondt å stå og gå, ubehag når jeg sitter, usikker på om det er ligamentsmerter eller begynnende bekkenplager:wideyed:

Ikke fullt så kvalm lenger, men sliter med dårlig matlyst. Litt halsbrann noen kvelder.
Er 8+5 i dag.

Her er alt tilnærmet som normalt, men så er jeg ikke 6 uker før i morgen. I dag måtte jeg ta en liten lur på sofaen i formiddag, men dette var første gangen jeg har vært trøtt på dagtid.

7+5 her og formen er egentlig veldig bra:happy: er ikke like kvalm som det jeg var tidligere og glad for det :yuck: den kan komme hvis jeg blir sulten. Halsbrannen som begynner å komme er egentlig mer plagsom. Skal ikke slippe unna den..:confused: kjenner jeg er trøtt og kan sovne når som helst, men det er ikke så lett når man har en på 4,5 mnd.:p Men jeg sover litt når han sover litt. Må jo snike til meg litt søvn der jeg kan. :)

Småkvalm hele tiden, men ikke så ille at jeg kaster opp. Bare slitsomt og irriterende og vanskelig å finne noe å spise som jeg klarer. Er også utrolig trøtt! Men har tre små som nesten bytter på å sove dårlig i det siste.. så det hjelper ikke! :dead: Er foresten 7+4 idag :happy:

7+4 idag og formen er helt grei! Er småkvalm, utrolig trøtt og veldig oppblåst :hilarious: og blir fort dårlig i magen :confused: jobber 100% og kjenner allerede at jeg er sliten i korsryggen (jobber i kaffebar så litt tung jobb i 8 timer). Håper jeg kan være i jobb så lenge som mulig, men har også tenkt å lytte til kroppen om jeg får noe vondt:)

Er bare 6 uker, og kjenner ikke noe på graviditet. Så veldig rart syns jeg.

9+6 og begynner endelig å bli litt mindre kvalm, men brekker meg fortsart av ting som å vaske matboksene til ungene, åpne søppeldunken eller skifte bleie på minsten. Er mye svimmel og trøtt. Har jobbet 100% ca en uke, etter 2 uker sykmelding, og kjenner det er ganske tungt :( gleder meg til juleferie :happy:

6+1 i dag. Er veldig øm i puppene. Sønnen min kom borti da han satt på fanget. Måtte dytte han fort unna :hilarious: Ellers har jeg fått vondt i lysken ved venstre side i dag, støt når jeg har nyst og da jeg løfta sønnen min. Etter det har det bare vært ømt og ubehagelig, går opp mot hofta og ned mot lysken. Noen som har vært borti noe liknende?

Her er formen ca som normalt, ømme pupper, ekstra trøtt til tider, men også vanskeligere å sove på kvelden, oppe like tidlig uansett..
jobber, går skole, har barn, har nok å gjøre :)
Eneste er at jeg blir mere svimmel på kveldstid, noe som kan tyde på blodtryksfall tipper jeg, skal ta det opp med lege :)
Jeg er 8+5, og har å fått bekreftet liv, men kan begynne å lure når det er så lite :/

8+6 i dag. Kvalmen er som en berg og dalbane! Kjempe kvalm og kaster opp, og så plutselig fin. Men priser meg lykkelig for å ikke kaste opp 10 ganger om dagen som med forrige.
Puppene er litt mindre ømme, men sliter veldig med mye luft og forstoppelse på kvelden.
Jobber 100% +++ om dagen, husarbeidet har vært litt så som så. Heldigvis blitt bedre nå. Bruker all energi jeg har på datteren min.

7+5 i dag, jobber 100%. Formen er egentlig veldig fin, lite kvalme, men ømme pupper, fort sliten i korsryggen, lukter alt (og spesielt parfyme) mye sterkere. Blir kanskje fortere trøtt :) Har TUL på tirsdag, veldig spent på om jeg faktisk er gravid, og om alt er bra da jeg har så lite symptomer..

Back
Topp