Formen den 3. Trimestre

NasseNøff2014

VenterJente2014
Nå er det ikke lenge til vi har termin, hvordan er formen deres nå omdagen?

Jeg er i uke 32 +3, merker jeg har mer behov for søvn, vet ikke helt om det er fordi jeg er sliten eller fordi jeg sover dårlig uansett stilling og fordi babyen presser mye nå, det gjør at jeg våkner nesten annen hver time.

Ellers har jeg kraftig bekkenløsning, vondt uansett bevegelse, hender, føtter og rompa "sovner", og merker at jeg er mer sensitiv og følsom.

Sent from my iPhone using BV Forum

Formen er sånn passe grei, har bekkenløsning å er psykisk sliten hehe har våre mye styr under svangerskspet å så er det mitt første så mye å lære å mye å lure på hehe :-) meeeen ting begynner å nærme seg er 30+6 i dag :-)

Formen er sånn passe grei, har bekkenløsning å er psykisk sliten hehe har våre mye styr under svangerskspet å så er det mitt første så mye å lære å mye å lure på hehe :-) meeeen ting begynner å nærme seg er 30+6 i dag :-)
Så spennende :) er mitt første også, så mye er nytt. Har hatt litt angst for fødsel den siste perioden, så har ikke turt å lese så mye om det. Men gleder meg veldig til å bli ferdig med svangerskapet og å møte lille jenta mi:)

Ønsker deg masse lykke til :)

Ja det skal bli fint når hun kommer å jeg kan trykt gå på do uten å være redd for om jeg blør eller noe!! Hehe!!
Alle sier at det er vært å gå gravid for gevinsten er så stor til slutt så jeg satser på at det er sant ;-) når har du termin da?? :-)

Ja det skal bli fint når hun kommer å jeg kan trykt gå på do uten å være redd for om jeg blør eller noe!! Hehe!!
Alle sier at det er vært å gå gravid for gevinsten er så stor til slutt så jeg satser på at det er sant ;-) når har du termin da?? :-)
Stemmer, kjenner jeg gleder meg veldig til å dolle og leke med prinsessa mi :) har termin 13 juni :) du da?

Jeg har termin 24 juni så håper ikke på ein varm sommer før hun har komme :-) for vist det blir varme så kommer det til å bli tungt på slutten ;-)

Vært forferdelig trøtt og sliten i det siste -.- er 30 + 0 i morra.. håper energien kommer tilbake snart :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har termin 24 juni så håper ikke på ein varm sommer før hun har komme :-) for vist det blir varme så kommer det til å bli tungt på slutten ;-)
Ser den, håper også det ikke blir så varmt, kjenner trossalt det er veldig tungt allerede...

Er liksom kjempe klar for å møte henne nå :) håper de siste 8 ukene går fort unna :p

Vært forferdelig trøtt og sliten i det siste -.- er 30 + 0 i morra.. håper energien kommer tilbake snart :p

Føler med deg :) håper også energien blir bedre for deg. Kjipt å føle at man ikke orker annet enn sofaen og må tvinge seg selv til å orke mer.

Lykke til til deg :)

Det er ganske vanlig at man i 3. trimester blir mer sliten og trøtt, men har hørt flere si at man rundt uke 36-37 kan oppleve en energiboost. Kanskje har det noe å gjøre med at man går ut i permisjon, men kan ikke si jeg merket så mye til det forrige gang. Men da var jeg jo i fin form gjennom hele svangerskapet.

Denne gangen er jeg generelt mer sliten, men det kan nok ha noe å gjøre med at vi har en snart toåring som skal ha oppmerksomhet og oppfølging slik at jeg ikke kan hvile på samme måte som forrige gang. Men jeg kan ikke klage for jeg jobber fremdeles 100% i en fysisk krevende jobb. Søvnen er ikke like god lenger i og med at jeg er oppe 1-2 ganger om natta for å tisse, og så våkner jeg gjerne tidlig fordi jeg føler meg støl i hofter/bekken, og jeg kjenner det litt i bekken/symfysen for tiden, men tiden går ganske fort, så jeg passer på å nyte det mens jeg kan :)

Og det er heldigvis ikke sååå lenge til energien kommer tilbake (til tross for sannsynlig nattevåk) ;)

31+0 er jeg i morgen, ikke 30 :p går tilogmed surr i hvor langt jeg er på vei :p hehe. Da krysser jeg fingrene for at energien kommer tilbake om ikke så alt for lenge :)

Jeg er sliten og lei nå... Er 34 uker til tirsdagen. Har vondt i rygg og bekken, sover dårlig pga dette pluss en bitteliten blære.

Mini sparker veldig mye og veldig hardt for tiden, så jeg blir helt satt ut. I dag var vi på IKEA, å herregud, jeg vil aldri mer tilbake! Hat!

Men, nå er det bare drøye tre uker på jobb, så er det permisjon, og da kan mini bare komme! Gleder meg til å hilse på :)

Jeg er sliten og lei nå... Er 34 uker til tirsdagen. Har vondt i rygg og bekken, sover dårlig pga dette pluss en bitteliten blære.

Mini sparker veldig mye og veldig hardt for tiden, så jeg blir helt satt ut. I dag var vi på IKEA, å herregud, jeg vil aldri mer tilbake! Hat!

Men, nå er det bare drøye tre uker på jobb, så er det permisjon, og da kan mini bare komme! Gleder meg til å hilse på :)

Føler med deg

Sender deg en trøste klem :)

Det er ganske vanlig at man i 3. trimester blir mer sliten og trøtt, men har hørt flere si at man rundt uke 36-37 kan oppleve en energiboost. Kanskje har det noe å gjøre med at man går ut i permisjon, men kan ikke si jeg merket så mye til det forrige gang. Men da var jeg jo i fin form gjennom hele svangerskapet.

Denne gangen er jeg generelt mer sliten, men det kan nok ha noe å gjøre med at vi har en snart toåring som skal ha oppmerksomhet og oppfølging slik at jeg ikke kan hvile på samme måte som forrige gang. Men jeg kan ikke klage for jeg jobber fremdeles 100% i en fysisk krevende jobb. Søvnen er ikke like god lenger i og med at jeg er oppe 1-2 ganger om natta for å tisse, og så våkner jeg gjerne tidlig fordi jeg føler meg støl i hofter/bekken, og jeg kjenner det litt i bekken/symfysen for tiden, men tiden går ganske fort, så jeg passer på å nyte det mens jeg kan :)

Og det er heldigvis ikke sååå lenge til energien kommer tilbake (til tross for sannsynlig nattevåk) ;)
Får håpe energien kommer tilbake ganske snart... Er å slitsomt å gå rundt som en zombie liksom..

Får håpe energien kommer tilbake ganske snart... Er å slitsomt å gå rundt som en zombie liksom..

Slitsomt, men verdt det ;) Du kan jo evt. sjekke jernlagrene og blodprosenten hos lege/JM på neste kontroll, men sannsynligvis er det nok bare en del av prisen man må betale med hormoner, bekkenløsning osv.

Selv om jeg er sliten nå, så er det ingenting i forhold til den ekstreme trøttheten jeg følte under 1. trimester, heldigvis.

Slitsomt, men verdt det ;) Du kan jo evt. sjekke jernlagrene og blodprosenten hos lege/JM på neste kontroll, men sannsynligvis er det nok bare en del av prisen man må betale med hormoner, bekkenløsning osv.

Selv om jeg er sliten nå, så er det ingenting i forhold til den ekstreme trøttheten jeg følte under 1. trimester, heldigvis.
Slitsomheten er annerledes nå enn 1 trimestre. Og kan ikke sammenlignes.

Men det er absolutt verdt det, selv om jeg tenker at det er lengeeeeeeeeeee til neste svangerskap - kanskje siste :)
Men jeg gleder meg veldig til å møte jenta mi :) og ser frem til det :)

Jeg er idag 33+5 og er generelt ganske trøtt for tiden. Sover ikke så godt som før men har hatt netter uten tisseturer så er fornøyd med det ;) har jobbet 100% frem til forrige mandag, men jordmor mente at jeg nå måtte redusere stillingen min til 50%, dvs 4 timer hver dag. Jobber som pedagogisk leder på en småbarnsavdeling så kjenner godt at arbeidet har blitt tyngre. Men jeg skal ikke klage da formen er helt fin ellers! Begynner å innse nå at fødselen nærmer seg.. Vil kalle det en skrekkblandet fryd.. Mannen er sjømann og drar ut på jobb nå denne uken, blir borte i 4 uker. Håper lillefrø ikke tenker å komme ut før nærmere termin ;)

Jeg er i dag 33+1 og her er formen helt elendig. Sover dårlig om nettene, har konstant vondt i bekkenet, sliter med masse halsbrann og er generelt veldig sliten. Men prøver å se positivt på at det nå bare er 4 uker igjen til permisjon, og jeg jobber bare 60% så jeg har kun 12 arbeidsdager igjen:-)

Jeg merker behov for ekstra hvile, men samtidig har jeg fått en god energiboost av finværet :D Det som irriterer mest for tiden er nok halsbrann. Kan ikke spise noe etter 17-18.00 for tiden, og må holde meg unna løk og sterk mat. Bekkenet er fullt levelig enda, heldigvis. Bare jeg passer på å være litt fysisk aktiv iløpet av dagen, så går det fint. Trives mye bedre i 3. trimester enn i første :D Det gjorde jeg sist også :) :)

Jeg gleder meg veldig til sommeren og fødsel da kjenner jeg! :D Vi har en herlig tid i møte! :D

Mer trøtt, mindre matlyst og fått halsbrann. Trappet ned til 80 % på jobb i 3. trimester

Back
Topp