Forma di for tiden

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Hvordan er forma di for tiden? Jeg er stuuuuptrøtt igjen, var jo det første månedene, (sov å spydde i 7 uker nonn stop), men nå er den verste kvalmen over,men jeg er såååå trøtt hele dagen. Er sykemeldt ,og igår sov jeg 4 timer på formiddag, og 2 timer på ettermiddagen, vsr fortsatt kjempetrøtt når keg ls meg i 22-tiden og sovnet tvert... har også mye kynnere om jeg står eller går over litt lengre tid..

Har masse sterke sammentrekninger så må for det meste ligge så ikke det går over i rier. Så koser meg med bøker og dårlige TV serier for tida. Glad det er kaldt ute så ikke jeg går glipp av så mye:hilarious:

Kvalmen har heldigvis gitt seg her, sånn hvis ikke jeg blir helt utkjørt eller utsettes for mye sterkt lys/lyd og annen ytre påvirkning som lukter osv. Men kroppen tåler særdeles lite, så det er nye sofatid gitt. Endelig klarer jeg å gjøre noe «imellom slagene» da.. så kan legge sammen klær, vaske gulvet, tømme oppvaskmaskin, lage middag osv, så lenge jeg kan ta meg en skikkelig pause etterpå. På dager hvor jeg ikke kan styre det selv så kan jeg fort bli skikkelig dårlig og da kan det fort henge i dårlig form i ett par dager! Så å jobbe er heeelt uaktuelt

Mye hodepine de siste to ukene, og bekkenet og ryggen blir bare verre og verre. Særlig om natten, jeg våkner hele tiden og må skifte stilling fordi det gjør vondt...
Men energinivået er heldigvis noe bedre enn i starten!

Mye hodepine de siste to ukene, og bekkenet og ryggen blir bare verre og verre. Særlig om natten, jeg våkner hele tiden og må skifte stilling fordi det gjør vondt...
Men energinivået er heldigvis noe bedre enn i starten!
Har du prøvd sånn gravidpute fra bbhugme? Den berger bekkenet mitt ;) jeg sliter ikke med bekkenet altså, men fikk tidlig smerter i bekkkenet på natta.. nå har jeg ikke vondt lengre - etter innkjøp av pute ;)

Formen min er veldig bra:happy: Jeg er utrolig heldig og har egentlig ikke merket noe særlig til at jeg er gravid i det hele tatt.. Høres kanskje rart ut, men i starten kunne jeg nesten ønske at jeg hadde vært litt kvalm/trøtt.. Jeg ble bekymret over at symptomene uteble.. Men nå, straks i uke 24, så begynner magen å ta form og det er så koselig:joyful: Føler med dere som sliter med forskjellige plager, og håper dere får en fin tid fremover:joyful: Godt at det går mot vår og lysere tider.. Lettere å stå opp og holde humøret oppe når det er mildere og mer sol synes jeg :rolleyes:

• Liker
Reactions: Pio
Jeg føler meg i grunn veldig bra.
Men er mer trøtt enn jeg pleier, så har litt mindre energi, er mye våken om natten så er nok derfor. Våkner av at bekkenet er vondt. Men jeg tilpasser meg og hviler litt nå og da.
Bekkenet er ikke godt, det blir verre og verre. Bekkenet og ryggen, men har også der funnet en fin balanse på hva jeg gjør. Det er til å leve med :)
Så alt i alt- veldig bra.

• Liker
Har du prøvd sånn gravidpute fra bbhugme? Den berger bekkenet mitt ;) jeg sliter ikke med bekkenet altså, men fikk tidlig smerter i bekkkenet på natta.. nå har jeg ikke vondt lengre - etter innkjøp av pute ;)

Ja, har sånn pute fra bbhugme:) og den er fantastisk, er antagelig den som gjør at jeg får noe søvn i det hele tatt!

• Liker
Jeg føler meg egentlig ganske bra, og trives veldig med den lille babykulen som endelig er litt mer synlig nå i uke 21 :Heartpink Jeg er fortsatt trøtt og litt energiløs. Har også fått en del kynnere, så prøver å slappe mer av på kveldstid.

Føler med dere som har en del svangerskapsplager, håper det blir lettere for dere snart :Heartred

• Liker
Jeg klarer å være våken lengre enn 19.00! Så det er ett stort pluss:happy: men nå er det skulderbladene som bli ganske vonde hvis jeg setter meg ned, jobber i bhg så kjenner på det når jeg sitter og leker osv med barna. Så jeg står ofte, men da spør barna om jeg ikke kan sette meg ned å være med dem :( skal til legen i morgen å høre hva jeg kan gjøre. Kommer hjem og må ligge strek ut på sofaen eller gå turer, hunden er veldig fornøyd med det. Men da kjenner jeg det i bekkenet når jeg legger meg nedpå. :wtf: føler meg som en 80 åring... Kan ikke si at det å gå gravid er veldig fantastisk! Men jeg overlever og gleder meg til prisen :Heartred

• Liker
Gravidformen er god, men jeg hadde uflaks og falt på isen og pådro meg en skade i halebeinet - så nå går jeg som om jeg hadde kraftig bekkenløsning, selv om det har ingenting med graviditeten å gjøre. Alt ok med babyen heldigvis, men det var skummelt å falle så stygt. Jeg hadde bekkenløsning i mine tidligere graviditetene og begynte nesten å håpe at jeg ville slippe unna denne gangen, men nå har jeg bare fått noe annet som ligner...

Gravidformen er god, men jeg hadde uflaks og falt på isen og pådro meg en skade i halebeinet - så nå går jeg som om jeg hadde kraftig bekkenløsning, selv om det har ingenting med graviditeten å gjøre. Alt ok med babyen heldigvis, men det var skummelt å falle så stygt. Jeg hadde bekkenløsning i mine tidligere graviditetene og begynte nesten å håpe at jeg ville slippe unna denne gangen, men nå har jeg bare fått noe annet som ligner...
Uff :( også faller man ekstra uheldig som gravid som regel fordi man blir så redd! Husker jeg falt ned trappen da jeg gikk gravid med eldstemann!

Forma er elendig!
Bekkenet krangler, nedpress til 1000, kynnere, urolige bein, får absolutt ikke sove på natta. Får et par timer på dagen når mini er i bhg (men ønsker ikke å sove vekk heile dagen heller :p så det er kjipt)
Slapp og null energi! Så glad jeg er sykemeldt! Hadde ikke fungert hvis ikke.

Kjenner igjen så mye av det dere skriver, energien er minimal, har fått fått beskjed om å ligge/slappe av mest mulig,men det er ikke så enkelt når hus og hjem roper på en..

Vi driver et småbruk med storfe,ved siden av at begge har full jobb og to barn fra før. Så jeg prøver å sitte/ligge mest mulig ,å kanskje sove litt også.

Må lage middag i flere omganger pga kynnere, (snal få dette sjekket imorgen med gyn), hodepine som kommer og går gjennom hele døgnet, bekkenet krangler når jeg står eller går for mye,da klikker høyresiden min.

Mye syting her nå.. men etter å ha kastet opp fra ule 7-14, så hadde jeg håpet 2 trimester ble en fryd.. men så er det som om andre ting dukker opp hele tiden.. 3 trimester vet jeg kan bli utfordrende da det blir tungt å bære på tvillinger, så får bare ta en dag om gangen, og hvile mest mulig.

God bedring til alle som sliter på en eller annen måte ♡

Skal ikke klage når jeg leser hvordan noen av dere har det. Merker jo at kroppen er blitt tyngre, 10 kg opp. Peser som bare det ved litt anstrengelse:p
Ellers så sover jeg bedre nå enn jeg gjorde i 1 trimester, da kunne jeg våkne lysvåken på natten og ikke få sove igjen. Sover natten gjennom nå bortsett avbrudd med 1-2 do besøk
Skulle gjerne hatt enda litt mer energi dog. Er sykemeldt 80%, med jobb 1 dag i uken. Synes det er helt greit...

• Liker
Fæl akkuratt nå, jeg ble sykemeldt på mandag rett og slett fordi jeg var helt utslitt. Jeg kaster somregel opp hele svangerskapene mine men nå er kvalmen min og tilbake å det er skikelig fælt nå det varer hele dagen men heldigvis ikke hver dag. Har også mye vondt i hode så mye av dagene mine går til å sove å hvile. Å en del timer hos lege, kiropraktor etc. Er enda 1 kg i minus fra start vekt men føle meg allikevel stor og tung og gruer meg litt til å bli enda større :p

Formen er kjempefin nå:) Kvalmen er borte og jeg er mindre trøtt enn i første trimester. Henger fortsatt med på jobb i eldreomsorgen og håper å kunne gjøre det ei stund til. Jobber ca 50-60%.
Har gått opp ca 7kg og er i uke 21. Sulten hele tida;)

Følte meg så bra torsdag at fredag og halve lørdag har jeg knapt klart å bære 2 åringen, i går klarte jeg nesten ikke gå... ryggen klikka helt.. korsryggen. Bekkenet ( i kuleleddet liksom ) verker hver gang jeg snur meg i senga... blæ:-/

Back
Topp