Form tidlig i svangerskapet vs senere

Powerpuffy

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Dere som har vært gravide før. Hva har formen tidlig i svangerskapet å si for hvordan resten av svangerskapet blir? Er det ofte sånn at hvis man er mye dårlig i starten av svangerskapet så fortsetter det slik utover eller har det ingenting å si? Kan man starte svangerskapet uten symtomer og være i knaillform for også bli veldig dårlig senere og omvendt? Bare lurer siden jeg føler meg i veldig bra form, og er spent på hvordan det blir framover.

Jeg var kun trøtt første del av svangerskapet sist. Måtte legge meg kl 19:confused: men etter noen uker gikk det over og resten av svangerskapet gikk kjempegreit. Litt vondt i bekkenet på slutten bare, og en del vann i kroppen siste 3-4 dagene.
Uansett, lite plager i starten har ingenting å si for plagene senere, det kan slå begge veier :p

Har vært kjempedårlig i starten av mine to tidligere svangerskap... både mye oppkast og veldig trøtt og sliten. Det gikk over mellom uke 12 og 15 begge gangene, og var i veldig god form resten av svangerskapet.

Hadde ikke et eneste symptom på første før magen kom i uke 17-18. Så kom bekkenløsning i uke 20. Svangerskapsforgiftning i uke 25. Innleggelse i uke 30 og til han ble født i uke 36. Gode tider :p

Hadde ikke et eneste symptom på første før magen kom i uke 17-18. Så kom bekkenløsning i uke 20. Svangerskapsforgiftning i uke 25. Innleggelse i uke 30 og til han ble født i uke 36. Gode tider :p
Oj, det hørtes ikke ut som bare kos og glede :sick009

Har vært i best form i 2 trimester begge gangene.
Kvalm og trøtt i starten, halsbrann, bekkenlåsning og løsning og vann i kroppen i siste trimester.

Jeg var i elendig form det første trimesteret. Kvalm med hypermesis og kjempe trøtt. Så fort det første trimesteret var over ble formen myyyyye bedre :) Fikk litt vondt i bekkenet fra uke 20, var litt ubehagelig om jeg satt i mange timer i ro med vekten på samme plass, men var ikke veldig plaget.

Dere som har vært gravide før. Hva har formen tidlig i svangerskapet å si for hvordan resten av svangerskapet blir? Er det ofte sånn at hvis man er mye dårlig i starten av svangerskapet så fortsetter det slik utover eller har det ingenting å si? Kan man starte svangerskapet uten symtomer og være i knaillform for også bli veldig dårlig senere og omvendt? Bare lurer siden jeg føler meg i veldig bra form, og er spent på hvordan det blir framover.

Sniker
Det er helt individuelt, så formen i uke 8 kan ikke si noe om resten av svangerskapet :)
Men jeg har ikke fysisk hatt krise dårlig form noen gang. Ja, lite energi, slapp, kvalm. Osv i starten. Og lavere energi hele svangerskapet også, men fortsatt sånn at man kan leve normalt med litt roligere tempo.

Back
Topp