Forlover tale

*p!nk smile*

Forumet er livet
Sambo skal snart holde tale i bryllup...noen som kan hjelpe han litt,hva bør han ha med?? Blir helt nervøsen på hans vegne...[&:] Hvordan starter og avslutter man en forlover tale??[:)]

Takker[:D]

Ingen som kjeder seg... [8D] Trenger seriøst hjelp[:D]

Han kan jo begynne med å takke for det ærefulle oppdraget [:)] Ellers er det viktig at han har en huskelapp, finnes ikke noe verre enn noen som stotrer og ikke finner ordene, så om han har hele eller deler av talen nedskrevet er det bare bra. Noen synes det er mye lettere om talen går på rim, da har man også en unnskyldning til å lese fra et papir, og trenger ikke ha øyekontakt med noen. Det er viktig at han er komfortabel med talen sin, og at han trener mye på forhånd og leser den høyt for seg selv slik at han trener på flyten i talen og ellers husker bedre innholdet. Han bør ha med et par morsomme episoder de har vært med på, og ellers si litt om hvorfor de ble venner og hva som gjør at de går så godt sammen. Talen trenger absolutt ikke være lang for å være vellykket, for lange taler kan bli kjedelige. Hvis han virkelig står fast, så finnes det vel folk som tar betalt for å skrive taler, det er bare å google.

Lykke til!

har samme problemet selv,skal også snart være forlover og gruer meg så sinnsykt til talen,haaater å snakke forann folk.har skrevet et utkast da,noen som har lyst til å gi meg ærlige tilbake mld viss jeg skriver den her?

ORIGINAL: lene89

har samme problemet selv,skal også snart være forlover og gruer meg så sinnsykt til talen,haaater å snakke forann folk.har skrevet et utkast da,noen som har lyst til å gi meg ærlige tilbake mld viss jeg skriver den her?

Ja[:D]

Jeg har skrevet endel taler, både for meg selv og sambo.... Sånn bortsett fra å takke for oppdraget og bla bla, så har jeg en "modul" jeg følger selv...

1. starten. altså når man møttes, ting som har skjedd i fortiden
2. nåtid. ting som engasjerer pr. i dag kontra før, snakke om evt. barn osv
3. fremtid. ønsker for fremtiden.

ok her er utkastet:
Hei.
Vil bare begynne med å gratulere brudeparet H..... og S.....
Så vil jeg få takke H...... for at jeg fikk den æren av å få være din forlover.Vi har kjent hverandre siden vi var små å hatt mange kjekke stunder sammen,noen krangler har det også vært. Noen av tingene jeg husker spesielt godt må være moteshow for nabo guttene,hyttebygging i haugen og ikke minst danmarksturen til øster hurup,den kommer jeg aldri til og glemme. Planlegging med deg har ikke vært så galt,du har tatt ting litt med ro og ikke prøvd å fått alt perfekt med en gang. Eneste jeg har hatt litt problemer med er kjolen din,som jeg har måttet knytte mer enn en gang og holdt på å gi opp før jeg har kommet hallveis.
Når det kommer til S........ så har du funnet deg en super mann som du kan snakke om med alt.Han setter utrolig stor pris på deg og det kan jeg se at er gjensidig.
Jeg håper dere har hatt og kommer til å få en super dag som dere vil huske resten av livet. Ønsker dere all hell og lykke videre i fremtiden og jeg er kjempe glad i dere begge to. Til slutt vil jeg bare avslutte med å ta ein skål for brudeparet.

Syns det så litt lite ut når jeg skrev det her men det får det bare være,jeg holder jallefall tale selv om jeg har helt angst for sånt.
Ønsker ærlige tibakemld

utformingne er vel grei, men alt for lite for min del,. jeg var folover i mai og hadde en maskinskrevet a4 siden, i tillegg til alt jeg sa som ikke var nedskrevet. utdyp litt mer om opplevelser og minner, og gå litt mer på det personlige planet er mitt tips[;)]

Vits litt også! Dirty details om den du taler om slår an. Og smør på med klisjèer, sånn at folkm griner. 2 veldig viktige elementer i et bryllup[;)]

Var nettopp forlover selv og holdt tale, kan sende den på pm til inspirasjon om det er noe å hente der? leste litt på nettet osv hva man burde få med i en tale og prøvde å få dette med [;)]

Back
Topp