Forlovelsesgave ?

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Et vennepar av oss skal ha "forlovelsesfest" nå til helgen, så har dem plutselig forsøvet bryllupet til Januar..
Er det vanlig å gi forlovelsesgave ? Altså, i mitt hode ser jeg for meg at det holder med et pent kort og noen blomster kanskje, så får de en finere gave til bryllupet.. Vi har trossalt ikke en masse penger, og har til og med gått drastisk ned på julegaver pga utgifter til den nye babyen og div ting..
På denne festen kommer det rundt 60 gjester, ser liksom ikke for meg at alle skal ha med gaver osv NÅ.. Hmm.. Hva mener dere ?

Tror jeg hadde sendt en mld å spurt jeg[:D]
Enten til de eller til andre som skal dit å spurt hva de hadde tenkt[:)]

ORIGINAL: Marlu

Hvis de har bedt inn til forlovelsesfest, så hadde jeg tatt med en "forlovelsesgave" ja, men holdt meg til 2-300 kroners klassen.

Vet liksom ikke hva i all verden det skulle vært.. Jeg kjenner ikke henne så godt, men han er en av mannens beste kamerater. Begge to er kjempekristne, studerer hardt, reiser til andre land på misjonsreiser osv. De bor jo ikke sammen nå (tror jeg), for nå er de hjemme hos foreldrene sine før de skal reise avgårde igjen rett etter bryllupet tenker jeg. Da blir de borte 1 år. Og så lenge de skal ha SÅ mange gjester, så blir vel det litt mye at alle skal ta med gaver NÅ ? De får jo sikkert drøssevis til bryllypet liksom.. Ikke drikker de heller, ellers kunne jeg jo kjøpt noe vin til dem.. [&o] Æsj, aldri vært på "forlovelsesfest" før jeg [:D]

et kort og blomster går vel greit, e jo tanken som teller. og siden de skal ha bryllup i januar så hadde eg heller kjøpt noe til hus eller noe da.

Back
Topp