Forlovelse...

*p!nk smile*

Forumet er livet
Jeg er ikke så flink til å formulere meg alltid,men here we go[:D]

Syntes dere at det er større grunn til å forlove seg når man venter baby å er samboere...sier ikke at forlovelse er noe man må gjøre..[:D][:D]

Dytter litt[:D]

Det er vel ikke nødvendigvis noen større grunn.. I alle fall om man ikke såg på det som viktig før man ble gravid. Og på ingen måte viktig om det er for å gjøre andre "fornøyde".

Men jeg merker selv at jeg har et støre behov for å være tradisjonell og få en ring på fingeren nå som vi har fått ei lita jente..merkelig det der.

Jeg syns det, jeg fridde til mannen etetr vi ble enige om å lage baby [:D]
Syns liksom at mamma og pappa skal være gift[;)]

Men man må ikke nei, men jeg syns det er koselig, vokste opp uten pappa selv og vil gi ungene den familien jeg alltid ønsket meg, med mamma og pappa [;)]

Push...

Vi ble prøvere den dagen vi forlovet oss, og hadde planlagt å gifte oss før vi ble foreldre - nå rakk vi ikke å sette en dato engang, for jeg testet positivt måneden etter, så Johanna var 9 måneder da vi giftet oss. Vi synes at ekteskap er en naturlig del av det å bli en familie, men jeg synes ikke det er noe krav, og jeg synes heller ikke at man skal gifte seg fordi man skal ha barn, man skal gifte seg fordi man elsker hverandre og har lyst å være sammen resten av livet (men når man får barn innenfor et samboerskap så forplikter man seg jo for resten av livet, og man elsker hverandre så...)

Jeg har fått mye pes pga vi ikke var gift når vi fikk snuppa, eller forlovet... ikke av våre foreldre, men generasjonen før... Så var sånn at farmor og farfar ikke fortalte noe til de på den siden av familien faktisk[&o].. Var litt sårende men skjønner godt tankegangen mtp åssen det var i deres generasjon. Det har også gjort så de ikke ser bilder av snuppa ofte, de ble jo gla i henne og er stolte! Men mye som gjør at jeg ikke gidder.

Men som kællen sier han ville ikke gifte seg pga et barn.. Blir litt sånn; de ble gravide så da måtte de jo bare gifte seg, kjærlighet eller ikke.

Velger man å få barn sammen (ikke et uhell) så burde man gjøre det fordi man tror man skal dele retsen av livet sammen, så hvorfor ikke gifte seg?[;)]

Jeg ville ikke planlagt jenta mi om jeg ikke var 100% sikker på at han var den rette, sønnen min var et "uhell" på pilla og jeg klarer ikke ta abort så sånn ble det [;)]

Nei syn ikke det er større grunn fordetom. Jeg satt jo pris på at han ville forlove seg med meg før jeg fikk barn med han, da viste jeg at det var pga meg og ikke barnet... min mening da[:D]

Jeg synes man skal gifte seg av kjærlighet, ikke fordi at ett barn gjør det "nødvendig". Men jeg ville gjerne være gift før jeg ble gravid, men hadde ikke vært krise heller om jeg hadde blitt gravid før den tid.
Jeg sluttet på pillen uken før bryllupet vårt[;)] 

Jeg synes kjærligheten er den viktigste grunnen til at man vil ha et barn sammen, forlovet eller ikke. Nå er sambo og meg forlovet og var det før vi begynte å prøve, men kan ikke si at det gjorde utslaget for min del...

Ja, det synes jeg.... for går man så langt og får barn med samboer`n så gjør man jo det fordi man har funnet den rette[:)] Og har man funnet den rette så er det jo bare å ta sats og forlove seg....finne bryluppsdato og gifte seg[;)] For jeg mener....ikke vits å forlove seg hvis man ikke har bryluppsplaner[;)]

Men er ingen god grunn å forlove seg hvis forholdet ikke er topp...barnet er ikke grunn til forlovelse. [;)] Da burde man heller ikke fått unge....[;)] Men uhell skjer[;)] Hvis du skjønner[8D]

Man holder sammen for kjærligheten, ikke fordi man har barn[;)]

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Nei, det synes jeg ikke [:D] Forlovelse er noe en bør gjøre visst en vil det, ikke pga et barn som er ventet. Men det er min mening da [:)]

Sign

jeg personlig mener ikke at det er noen større grunn til å forlove seg når man venter barn enn dersom man ikke venter barn. Men jeg synes det er en større grunn til å gifte seg, da det følger den del rettigheter m.m i forbindelse med ekteskapet. Forlovelse har ingen jurdiske forpliktelser og vil ikke utgjøre noe forskjell for ungen uansett.

Individuelt vil jeg si, men for vår del føltes det bra å være samboere og forlovet når vi ventet barn :)

Back
Topp