Forlovelse

Alexwiththree

Forelsket i forumet
Jeg tenker litt på dette med forlovelse, noen mener at dersom man forlover seg må man bestemme seg for en dato så å si med en gang, for at det skal være "ekte". Men selv om jeg elsker J, og gjerne vil være forlovet med han, så ønsker jeg ikke å sette en dato for giftemål nå! Er det jeg som ikke er moden nok eller er det flere som tenker sånn? [8|]

Vi forlovet oss uten å ha en dato... og fra vi forlovet oss til vi giftet oss tok det 4 år.
Jeg syntes det er litt gammeldags dette med å sette dato med en gang, og helst innen ett år etter forlovelse...

Vi forlovet oss når vi følte att vi skulle være sammen resten av livet, og giftet oss når økonomien og livssituasjonen sa oss att det passet[:D]

jeg har vært forlovet med sambo i 6 mnd nå, har ikke fastsatt noen dato for giftemål, men vet jo at vi en gang vil gifte oss, kan være alt fra 1 år til 5 år. Men synes alikevel ringen og forlovelsen er symbol for vår kjærlighet til hverandre.
alikevel, jeg ser ikke helt vitsen med å forlove seg om man er fast bestemt på å ALDRI gifte seg[:D] Men dette er, som andre ting helt opp til hver enkelt[:D]

Vi forlovet oss uten å ha satt bryllupsdato, syns det var helt greit. Men jeg sa at dersom vi forlover oss skal det bli bryllup etterhvert også. Jeg skal ikke være evig forlovet. Vet mange som forlover seg, men aldri gifter seg.
Vi ble forlovet i august 2006, og skal gidte oss i august i år [;)]

Var nok mer før de følgde de reglene. Jeg selv har vert forlovet en gang tidligere (når jeg var 19 år[8|], dummeste jeg har gjort egentlig) og har sakt fra at om jeg forlover meg nå, så skal datoen bestemmes[:D]

Ja, akkurat.. Er kanskje jeg som er litt ekstra spesiell siden jeg har brent meg på det før [:-] Men jeg går ikke med noen tanke om å aldri gifte meg, så det er ikke der det ligger heller [:)] Vi pratet litt om det igår når vi skulle legge oss, og vi var begge enig i at vi ikke ser behovet for å gifte oss nå, eller i nærmeste fremtid, det vil si de neste 2-3 årene. Jeg er "kun" 21 nå, det samme er J, så føler ikke at vi må gifte oss enda på en måte [8D] Blir litt satt ut når unge mennesker på 20 år gifter seg etter å ha vært sammen i 6 mnd liksom [8|]

Eg ser ikkje poenge med å ver forlova bare for å ver forlova, forlove du deg så er jo hensikten å gifte seg.
Skal me eingong bestemme oss for å forlove oss så vil me gifte oss innen 1år.....
Godt når me begge er enige om å holde denne tradisjonen [:)] 

"regelen" er vel det at man skal gifte seg innen 2 år eller noe?

Men synes ikke man trenger og bestemme en dato med engang men kanskje innen 1 år ? men synes ikke man skal være forlovet bare for å være forlovet, uten planer om NOEN gang å gifte seg, sånn noen gjør[;)]

Vi bestemte ikke dato når vi forlovet oss, men sa at innen 4 år skulle vi gifte oss. Så nesten 1 1/2 år etterpå fikk jeg julegave med en ny ring som han hadde gravert inn: "vil du gift dæ me mæ"? [:D] og 9 mnd etterpå var vi gift!
Så gikk knappe 2 år her da [:)]

Vi giftet oss ti måneder etter forlovelsen, satte datoen ganske kjapt. Men det gjør jo dere som dere føler for! [:)]

vi forlovet oss i 2004. Vi ville gjerne gå et skritt videre med forholdet, men har ikke midler til det bryllupet vi ønsker oss enda. Vil også være ferdig med barna, så de får bli med den dagen :)
Men for oss var det jo det at vi lovet og være sammen og gifte oss i fremtiden.

Synes det er like bra som å sette dato og måtte gifte seg innen et ell to år.
Vi er ikke så nøye på det. Og jeg synes at folk kan gjøre akkurat som de vil på den fronten[:)]

Vi forlovet oss i august 2010. Bryllupet blir vel sikkert i 2012 eller 2013...

Noen eksakt dato er ikke satt ennå. [:)]

Vi forlovet oss i mai 2009, har ikke bestemt noen tid for bryllup enda. Tenkte jeg skulle spre det litt utover jeg sånn at man har litt høydepunkter i livet [:D] tenkte først å få to unger og en liten stund etter det kan vi tenke på bryllupet... [:)] kjekt å ha noe å glede seg til

Det spiller jo ingen rolle hva noen andre mener er det riktige, det er hva som gjelder for dere som teller. Så gjør det du/dere føler for :)

Jeg har selv alltid tenkt at jeg ville gifte meg innen 1-2 år etter jeg ble forlovet, men sånn ble det ikke. Om 2 dager har vi vært forlovet i 4 år (sammen i 5), og det blir nok ikke giftermål før neste sommer.

For oss er forlovelsen like betydningsfull uansett om noen mener det ikke er ekte. Vi har jo faktisk tenkt til å gifte oss når det passer. Det ble bare barn først. ønsker å reise bort å gifte oss, helt uformelt. Vil gjerne at barna skal være gamle nok til å være alene en liten weekend først.
 Hvilken rett har noen til å mene noe om hva det betyr for oss?

I august i år har vo vært forlovet i 2 år men har fremdeles ikke satt noe dato. Ingen av oss som stresser med det foreløpig, og deilig er det:)

ORIGINAL: funny_bunny

Vi forlovet oss uten å ha en dato... og fra vi forlovet oss til vi giftet oss tok det 4 år.
Jeg syntes det er litt gammeldags dette med å sette dato med en gang, og helst innen ett år etter forlovelse...

Vi forlovet oss når vi følte att vi skulle være sammen resten av livet, og giftet oss når økonomien og livssituasjonen sa oss att det passet[:D]

Sign[;)]
Forlovet oss etter 4år sammen (august2003) og giftet oss i februar 2010[8D][:D]

ORIGINAL: AngelBaby

Sign[;)]
Forlovet oss etter 4år sammen (august2003) og giftet oss i februar 2010[8D][:D]

samme her gitt! Forlovet oss i feb 07. bestemmte oss ikke før ett år senere at vi skulle gifte oss i feb 09. men så kom det plutselig en baby i februar 09, så da ble vi gift i april 10! [:D]
Syns ikke man trenger å stresse med å finne en dato bare for å gjøre det, må sette en dato når det føles riktig og lysta virkelig er der!! [:D]

vi er forlova men ikke satt noe dato.. Må spare litt og sånt for å kunne ha bryllup..stresser ikke.

samme her[:)]ble sammen i 98, forlovet oss i 2000, og giftet oss i 2007[:)]

vi forlovet oss også uten dato, men etter en stund fant vi to datoer og den som traff først på en lørdag ble den dagen vi skulle gifte oss[:D]
og det tok 2,5 år[;)][:D]
så ikke tenk på det ,for det er like ekte om man forlover seg med eller uten dato .
og evn om man har en kort eller lang forlovelse[;)]

Back
Topp