Forlovelse

x1xBertaa

Flørter med forumet
Hva mener dere er den riktige aldern å forlove seg i når man har vert sammen i litt over 3 år ??

Jeg er selv ikke mere en 19 år å smabo 20.
Er vi for unge til å forlove oss, burde vi vente noen år til ??
Hva mener dere ??

Når man forlover seg, så har man jo lovet å gifte seg med hverandre. En forlovelse er ikke noe man gjør bare for å gjøre det.. Så, er dere klare for å gifte dere innen rimelig tid, da? 

jeg mener det ikke finnes noen riktig og gal alder for det, sånn sett. det er veldig individuelt. du/dere kjenner nok selv når dere er klare!:) men for meg var det riktig å forlove meg når jeg kunne se for meg å gifte meg innen rimelig tid/nær fremtid. så ikke noen vits i å være forlovet i ti-tolv år før bryllup liksom:) men det er også individuelt!

I gamle dager var regelen at man skulle gifte seg innen ett år av forlovelsen.
Nå sier man visst vanligvis to år. [;)]
Så dersom dere har tenkt å gifte dere innen to år er det bare å slå til! [:D][;)]

Jeg var 17 da vi forlova oss. Vi planla å gifte oss når vi hadde kjøpt leilighet, bil og spart opp nok penger til bryllup (ville ikke ta opp lån). Det gikk 4 år og 4 mndr på dagen ;)

Jeg hvet at jeg ønsker å forlove meg, men tingen er at jeg vet ikke hva han egentlig vill..
Han Spurte meg 3 ganger i begynnelsen av forholde om jeg ville forlove meg med han så fort vi fikk rå. Men når vi hadde rå så syntes han at han var litt ung enda [&o]
Siste gangen jeg nevnte det så sa han at vi skule vente til etter snuppa var født, så fikk vi heler se da.

Nå er jo snuppa snart 3 måner.

Skjønner ikke hvorfor han går sån frem å til bake, er litt frustrernde.. Hadde vert mye bedre om ha svarte enten JA eller NEI. Så hadde jeg vertfall slipt å gå rundt å lure liksom

Når man føler at man er klar for det og elsker personen. Syns ikke det har noe å si at man må være klar om et år o.l til å gifte seg jeg da...Det er forskjell på folk, noen venter ett år, andre 10 [:)] Men blir dumt om man forlover seg bare for å gjøre det..Det må være en mening med det, men jeg syns ikke man trenger å ville gifte seg fordi..Noen vil bare være forlovet også [:)]

ORIGINAL: Sicily

Når man forlover seg, så har man jo lovet å gifte seg med hverandre. En forlovelse er ikke noe man gjør bare for å gjøre det.. Så, er dere klare for å gifte dere innen rimelig tid, da? 

For meg er rimelig tid innen 2 år!

Me forlova oss får 2 år siden, han fridde når eg blei gravide, me har vært sammen i 5 år. Eg blir 20 og han blir 21. Me komme nokk te å gifta oss, men først ska me kjøpa/bygga hus! [:)]
Så rekne med bryllup sommaren 2012?! [:)]

ORIGINAL: Sicily

Sign.. Spørsmålet er jo ikke "skal vi forlove oss?", det er jo "skal vi gifte oss?" Og så er forlovelse tiden mellom frieriet og bryllupet..

Fra Wikipedia:
"En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid. Et forlovelsesløfte var tidligere ansett for bindende nok til at det ved brudd i enkelte tilfeller kunne utløse erstatningsplikt. I mange land tar paret på seg ringer, eller hun mottar en forlovelsesring som gjerne er utstyrt med en diamant eller flere. I Norge har ofte paret brukt de samme ringene som senere blir kalt gifteringer allerede fra forlovelsen av."

Når det kommer til Alder så vil jeg ikke si det er noen "aldersgrense" sålenge dere vet at det er den andre dere vil tilbringe resten av livet med :)

Lykke til :)

Her vet jeg at jeg elsker sambo, og vil dele livet med han. Men jeg føler meg likevel ikke klar til giftemål og forlovelse. Vi er/blir 23 år.
Men det har nok også litt med at jeg synes man skal planlegge bryllup når en blir forlovet. Og det har vi hverken tid eller penger til akkurat nå. [:)]

ORIGINAL: NinaTherese

Når man føler at man er klar for det og elsker personen. Syns ikke det har noe å si at man må være klar om et år o.l til å gifte seg jeg da...Det er forskjell på folk, noen venter ett år, andre 10 [:)] Men blir dumt om man forlover seg bare for å gjøre det..Det må være en mening med det, men jeg syns ikke man trenger å ville gifte seg fordi..Noen vil bare være forlovet også [:)]

Det er en sånn rar moderne greie - i dag spør jo folk om de skal forlove seg, mens det i realiteten er slik at når man frir, så er man forlovet frem til man gifter seg.
Man har rett og slett lovet seg bort, selv om man ikke har rukket å ta seg en tur i kirken eller på tinghuset.
Det å være forlovet for å være forlovet har alltid slått meg som pussig. [;)]

Back
Topp