Forlovelse/frieri???

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hva er forskjellen på å forlove seg, og fri? [8|]

Hva spør man om når man vil forloves? Går man ned på kne da også?

Sett i noen tråder her, og fått inntrykk av at det er to forskjellige ting, og jeg som trodde det liksom gikk ut på det samme; at man spør; "vil du gifte deg med meg", og at man da blir forlovet.

Eller er det et eget "frieri" for å forlove seg? Spør man da om man vil forlove seg?

Helt grønn jeg, og nå lurer jeg fælt... [:-]

for meg er et frieri et spørsmål om den andre vil gifte seg med en... og om den andre svarer ja så er man forlovet...  for meg spør man ikke om man skal forlove seg, men om man skal gifte seg - har aldri sett noe poeng i en forlovelse uten planer om ekteskap, for forlovelse betyr jo at man har lovet seg bort til hverandre til ekteskap

eg har også alltid tatt det for å vere ein ting,men i mitt tilfelle blei det to ting[8|][:D]

vel... min kjære fridde (gikk ned på knær og spurte om jeg ville bli hans kone) og nå har vi forlovet oss...

Det jeg alltid har trodd også! [:)] Da er jeg ikke helt grønn likevel! [:D]

Ble bare litt usikker, når jeg så noen tråder om emnet..
Takk for svar!

ORIGINAL: lenemor

for meg er et frieri et spørsmål om den andre vil gifte seg med en... og om den andre svarer ja så er man forlovet...  for meg spør man ikke om man skal forlove seg, men om man skal gifte seg - har aldri sett noe poeng i en forlovelse uten planer om ekteskap, for forlovelse betyr jo at man har lovet seg bort til hverandre til ekteskap

Jeg signerer på det sterkeste!

SIGNERER! (med STORE bokstaver.. hehe..)

sign

Back
Topp