Forliksrådet

Lois Lane

Forumet er livet
Noen som har vært i det? hvordan fungerer det?
Håper noen kan gi meg en liten oversikt

på forrhånd tusen takk

dytt

Begge parter i en sak møtes på kommunehuset, også er det tre representanter fra forliksrådet med.
Så forteller partene hver sin versjon av saken, og så prøver representantene som er med å mekle mellom partene for å komme frem til enighet.
Kommer partene til enighet, slipper man å gå i retten.
Er ikke så ille faktisk, på langt nær så ille som en vanlig rettsak ihvertfall.

Problemet er bare at vi VET at vi ikke blir enig. Hadde vært bedre med en rettssak for å få saken ut av verden. Noen som liker å dra ting ut i evigheten....[:'(] 

Men jeg leste på forliksrådet sin nettside, og der står det at de kan avsi dom....Trodde ikke det stemte jeg.

Jo de kan det men fulger ikke noen av de det så blir det retten neste.
Kompis var der me sønnen og ente tilslutt i retten for mora holt ikke en dritt

Så da vil det si at de som evt "taper" i forliksrådet da kan anke det videre til tingretten?

Dette skal bli liv ja....[&:]

Dytter litt jeg[:D]

ORIGINAL: Nøstet

ORIGINAL: Lois Lane

Thanks.

Nydeliug jente du har forresten[:)] og katten deres er helt lik vår. Håper den ikke er like sær som vår[8D]

ORIGINAL: Nøstet

Thanks.

Nydeliug jente du har forresten[:)] og katten deres er helt lik vår. Håper den ikke er like sær som vår[8D]

Takk, så hyggelig sagt av deg. Katten er grei, men hun skal alltid ligge oppå tastaturet til laptopen min, så der er hun sær.[:D]

takk for svar jenter!! Er så greit at det er mange her inne som sitter inne med info og erfaringer av mange slag. Virker som det alltid er en som vet noe om ett eller annet[:D][:D]

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

Sorry, men jeg vet ikke. Har blitt "truet" av ei dame som leier ut et hus i Fagerbakke (sier ikke mer enn det her nå) og lurte selv på det samme. Vet det fremdeles ikke.

hmmm. har en sigerinne som har vært plaget med noen som leier ut ett hus i Fagerbakke.......!! Merkelig.

Sorry, men jeg vet ikke. Har blitt "truet" av ei dame som leier ut et hus i Fagerbakke (sier ikke mer enn det her nå) og lurte selv på det samme. Vet det fremdeles ikke.

hmmm. har en sigerinne som har vært plaget med noen som leier ut ett hus i Fagerbakke.......!! Merkelig.

Hvitt hus eller?

Hva slags plager?

nei, hvitt

ble mye styr når hun flyttet ut. påstå både det ene og det andre. krevde masse erstatning for ting hun skal ha ødelagt osv. Advokaten hennes ordnet det mener jeg å huske

Back
Topp