Forliksråd...........

Soveglad24

Forelsket i forumet
Vi skal i forliksråd pga settningsskade på huset vårt.. Laaaaang skrekkelig historie da vi har helt ny tomannsbolig som er veldig skadet.. Så nå skal vi altså til sak mot entrepenør. Fliser er sprukket, kjøkkenet har falt i fra veggen,, vinduer går ikke opp +++ MYE SKADE!

Problemet er at vi skal på dette møte neste uke, og det er jo ikke mulig å flytte det nå som det er under 1 uke til. En god venn av meg og samboeren døde av kreft veldig ung for noen dager siden og denne begravelsen er selfølgelig denne dagen vi skal på møte!![:(]

Nå håper jeg noen vet hvor lenge et slikt møte varer? Vi skal nemlig på møte kl. 09. Begravelsen begynner kl.13, så har et HÅP om at det ikke varer så lenge??? Vi vil så gjerne i denne begravelsen.

Jeg ville ha ringt advokaten og spurt om han har mulighet til å be om at møtet avsluttes senest 12.30. Så kan dere ha på dere samme klær i forliksrådet som i begravelsen..? Evt skifte i bilen?

(jeg aner ikke hvor lenge et slikt møte varer, men dette er for sikkerhetsskyld)

Og selvfølgelig; kondolerer så masse..[:(]

Kommer helt an på hvor fort dere komme til enighet det..
I beste fall 1time -2timer..

Ring advokaten deres i morgen, så dere kan gi beskjed om at dere må reise 12.30..

*klem*

Vi var i forliksråd av samme årsak faktisk, og syns å huske at de sa det ikke skulle ta lengre tid enn 2-3 timer.
Saken skal ikke fremlegges her, for de er allerede satt inn i saken, så var kun noen spørsmål og litt div. før de skulle evt ta en avgjørelse.

I vår sak endte det opp med at de ikke hadde en "dom" der, så vi fikk brev i posen noen uker etterpå!

Høres jo ut som at det vil bli endel forhandlinger her da..og slikt kan ta på tida. Ser for meg at sånne saker kan vare en hel dag, med pauser osv osv...!! Men, så kan det jo være fort gjort og, og da avhenger det jo av hvor fort dere kan ta dere til begravelsen..Ta en tlf og spørre kanskje?
Uansett, lykke til! Og håper dere kommer dere til begravelsen.

Kondolerer...

Når det gjelder forliksmøtet så var vi inne i ca en time. Det kommer jo ann på om dere er interesert i et forlik, om det blir forhandlinger, eller om dere bastant sier nei til forlik og det så går videre til rettsak. Tror ikke det varer så lenge som til kl 13.

Tror neppe vi kommer til enighet. Vi skal kreve erstatning og bli kjøpt ut av boligen. Han vil ikke gi oss det vi ga for den engang[:@], og det er 3 år siden. Tomannsboligen som ligger rett over veien og med dårligere tomt ble solgt for 420 000 mer enn det han vil gi oss, og de er jo omtrent identiske! Han har dårlig økonomi i bedriften, så vi får se.... Vi går med på 200 000, men ikke noe mindre. >Da blir det rettsak.

Begravelsen tar 45 min å kjøre til, så vi må bli ferdige til kl.12 skal vi rekke å vere der litt før. Kirken kommer til å vere full da han var en ung mann med mange rundt seg... Uff [:(] Skal ringe i morgen å høre.
Tenkte kanskje jeg ville være heldig med innlegget og at noen kjente til hvor lang tid det ville ta sånn ca..

Back
Topp