Forliggende morkake

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Hei, vært på OUL idag, alt sto bare bra til men jeg hadde forliggende morkake som dekket ca halve åpningen :nailbiting: Skal tilbake på ultralyd i uke 24 for å sjekke om den har kommet seg lenger opp.

Noen andre som har det eller hatt det ? Plaget med vondter nedi bak skambenet, spurte jordmora om dette var fordi den var forliggende hun sa bare «kan gjøre d»

Har lest mye om det på nette men der står det att dette ikkje skulle gi smerter:sorry:Har ikke hatt noen blødninger til nå..
 
Jeg var på TUL i uke 14, fikk da beskjed om at jeg hadde forliggende morkake. Den skal sjekkes på nytt på OUL, og så evt senere om den ikke har flyttet seg. Merker ikke noe til det...
 
Hei, jeg har termin i januar og fikk beskjed på OUL om at jeg hadde forliggende morkake. Fikk ikke time for å kontrollere dette før jeg er 33 uker på vei, så skal på ny ultralyd neste uke. Er kjempe spent på om det har ordnet seg :hilarious: Jeg har også had fryktelig vondt rundt skambeinet i 2. Og 3. Trimester, men ikke tenkt over at det kanskje har noe med det å gjør :rolleyes:
 
Med førstemann hadde jeg det. Det ble oppdaget ved at jeg stadig blødde ved sex :dead:


Fikk vel to ekstra ul, men den trakk seg heldigvis tilbake/opp i god tid før fødselen :happy: kan ikke huske om jeg hadde noe mer vondt den gangen...
 
Eg har hatt smerter i skambeinet uten forliggende morkake, så det er ikkje sikkert det er den som gjer det. Det skal vel gjere seg klar til fødsel, så er mange som kjenner dei smertene.
 
Forliggende morkake og foranliggende morkake er alt for like ord.
 
Hadde det sist svangerskap, du får masse ekstra ul, og den flytter seg som regel. Min flytta seg akkurat nok til og føde
 
Hadde det sist svangerskap på oul, og den flytta seg til uke 24. Har det nå også, men er bare 14+3 ennå. Som regel flytter den seg, livmoren skal vokse mye enda, og da tar den som regel med seg morkaka. Men om den ikke gjør det før fødsel, blir det keisersnitt. Så vet jeg at noen får beskjed om å ta det med ro(senere i svangerskapet), for å ikke trigge blødning når forholdene er trangere. Men som sagt, som regel går det seg fint til. :) smertene kan være voksesmerter? Jeg får det der nede i alle fall. Skikkelig ubehagelig...
 
Jeg har vert idag. Hun ville ikke si så mye? Sa den lå på fremre vegg og ville ha ny ul i uke 28. Jeg spurde om det da ble planlagt keisersnitt viss den ikke flyttet seg. Da sa hun at den dekket ikke helt men lå langt nede. Men at jeg ikke trengte å bekymre meg da stortsett alle vokste oppover med livmoren. Jeg klarer ikke helt roe meg da, ønsker virkelig vaginal fødsel igjen. Hadde livmor på fremrevegg med førstemann også men hørte aldri noe om dette da.
 
Jeg har vert idag. Hun ville ikke si så mye? Sa den lå på fremre vegg og ville ha ny ul i uke 28. Jeg spurde om det da ble planlagt keisersnitt viss den ikke flyttet seg. Da sa hun at den dekket ikke helt men lå langt nede. Men at jeg ikke trengte å bekymre meg da stortsett alle vokste oppover med livmoren. Jeg klarer ikke helt roe meg da, ønsker virkelig vaginal fødsel igjen. Hadde livmor på fremrevegg med førstemann også men hørte aldri noe om dette da.
Så lenge den ikke ligger foran åpningen er det ingenting å bekymre seg for :)
 
Så lenge den ikke ligger foran åpningen er det ingenting å bekymre seg for :)

følte hun bare sa den ikke dekket for å berolige meg påvei ut. :bored: Men siden hun vil ha ny kontroll så må det jo være noe? Jaja vi får bare vente å se
 
følte hun bare sa den ikke dekket for å berolige meg påvei ut. :bored: Men siden hun vil ha ny kontroll så må det jo være noe? Jaja vi får bare vente å se
Nei, ikke nødvendigvis. De tar alltid en sjekk så lenge lenge ligger langt nede. Du hadde fått beskjed om den dekket og om det en utfordring med det :)
 
Jeg fikk samme beskjed, skal tilbake i uke 31. Håper den har trukket seg helt oppover til da! Hun sa det ikke var grunn til å uroe seg, så prøver å la være :happy:
 
Jeg har også forliggende morkake, men den dekket ikke åpningen så har ikke fått noen ny ul.
 
Jeg har også det og skal tilbake i uke 31 for sjekk, satser på at den flytter seg. Ingen smerte.
 
Back
Topp