Forliggende morkake

Kastela

Elsker forumet
August 2018
Hei.

Jeg fikk påvist forliggende morkake på ultralyd etter en stor blødning når jeg var 12+4 og hadde så ny blødning 13+3 på dagen og enda en på natten 13+4. Dette er nå to uker siden og jeg har ikke hatt flere store blødninger. Sporter litt og av og til nye mye mindre blødninger som stort sett er mørkerøde. Har kutyet all trening, jogging og sex frem til ultralyd ihvertfall. Jeg har doppler hjemme og vet at det fremdeles er liv der inne [emoji173]

I forhold til dette lurer jeg litt på hva som er farene fremover annet enn at det kan bli keisersnitt hvis ikke morkaken flytter seg. Er det fremdeles fare for at dette kan gå galt og hvor stor er sjansen isåfall? Er det stor fare for prematur fødsel? To av blødningene har vært med koagulerte klumper og friskt blod.

Eller er det sånn at jeg nå kan slappe litt mer av og nyte lille nurket som vokser der inne snart? Blir litt gal av å tenke så mye på dette.

Takk for svar

Hei:)

Prøv å nyt nurket inni magen, Når morkaken ligger foran er det vanlig med småblødninger. Stort sett flytter morkaken seg oppover sammen med livmoren, og det normaliserer seg. Blir morkaken liggende nede er det ikke mulig å føde vaginalt og det vil da bli keisersnitt.

Det er viktig at du føler deg trygg, er du utrygg ta kontakt med sykehuset for ekstra kontroll - dessverre er det ikke så mye de kan gjøre så tidlig i svangerskapet.

Igjen prøv å senk skuldrene og nyt det lille nurket i magen:)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp