Forliggende morkake

Mini88

Flørter med forumet
Hei. Var på ul i dag og fikk se en nydelig liten baby:):) For en lykke! Alt så bra ut! Men jordmor sa jeg hadde forliggende morkake. Har ikke hatt det i de andre svangerskapene. Noen som har erfaring med dette? Hun nevnte at i noen tilfeller måtte man ta keisersnitt:/ Og når kjente dere eventuelt spark da dere hadde det?

Jeg hadde det i mitt andre sv.skap. Ble oppdaget på den ordinære ul. Fikk ny ul i uke 32 og da hadde morkaka trukket seg oppover. Det er stor sannsynlighet for at den gjør det.

Min dekket åpningen, men trakk seg likevel opp i takt med at barnet vokste. Ingen komplikasjoner.

Hadde det i forrige svangerskap ingen komplikasjoner og kjente liv i uke 22( så litt senere)

Hei foranliggende og forliggende er to forskjellige ting.
Som jeg leser har du begge deler.
Når den er foranliggende er sjangsen større for at den følger med opp og vekk fra cervix når magen vokser (ballongen blåses opp).

Hei foranliggende og forliggende er to forskjellige ting.
Som jeg leser har du begge deler.
Når den er foranliggende er sjangsen større for at den følger med opp og vekk fra cervix når magen vokser (ballongen blåses opp).

Jeg hadde forliggende på bakre vegg i 2016. Det ble PKS i uke36

Hei. Var på ul i dag og fikk se en nydelig liten baby:):) For en lykke! Alt så bra ut! Men jordmor sa jeg hadde forliggende morkake. Har ikke hatt det i de andre svangerskapene. Noen som har erfaring med dette? Hun nevnte at i noen tilfeller måtte man ta keisersnitt:/ Og når kjente dere eventuelt spark da dere hadde det?

Heia :)

Viss du har flere spørsmål om ting angående morkake så kan du jo stille spørsmål til jordmoren som skal ha nettmøte :)
Trykk her for å komme dit

Back
Topp