Forliggende morkake

MillaKaroline

Blir kjent med forumet
Hei jenter! Er i uke 22+5 nå, og fikk på ultralyd i uke 19 beskjed om at morkaka mi er både foranliggende og totalt forliggende. Såkalt placenta previa totalis. Jeg fikk beskjed om å ikke uroe meg, men at jeg kunne få blødninger i siste trimester. Jeg satt vel igjen med flere spørsmål enn svar etter UL undersøkelsen. Noen av dere som har hatt placenta previa totalis, og flyttet morkaka seg? Skal tilbake i uke32, og får da vite om den har flyttet seg. Har skrekk for inngrep, og frykter keisersnitt.

Har samme problemet her, og er livredd det ender i keisersnitt.. Skal også tilbake i uke 32.. Jordmor som tok ul på meg sa at i de aller fleste tilfellene ville morkaka flytte seg oppover, så krysser fingrene;-)

Off, det er ikke noe kjekt!
Men snakk med jm om bekymringene dine!
Ikke godt å gå med bekyringer helt alene!
Krysser fingrene for at det ordner seg;)

Håper den flytter seg ja :-) i følge legen min er det kun 5% av alle gravide som får denne morkakeplasseringen. Så vi er vel ganske unike ;)

Skulle så gjerne ha snakket med jordmor om dette, da min fastlege heller ikke kunne gi noen gode svar. Jordmor i min kommune har ikke kapasitet til å følge meg opp, så jeg får ikke hyppige kontroller. Er i uke 22, og har bare vært til en svangerskapskontroll, og det var til lege. Kjipt at det skal være sånn i enkelte kommuner :-(

Back
Topp