Forliggende morkake som har flyttet seg?

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Noen som har opplevd at morkaka har flytta seg mellom uke 35 (34+0) og 37 (36+0)? Her har morkaka flyttet seg litt, men ligger helt i kanten med livmorhalsåpningen. Så enn så lenge for nærme til å gå gjennom vaginal fødsel. Skal tilbake om to uker for å se om den har flyttet seg mer. Men gjør den egentlig det? Mener å ha hørt det er lite sannsynlig etter uke 32 ‍♀️

Ønsker å forberede meg på fødsel, men er så vanskelig når jeg ikke vet om det blir vaginal eller keisersnitt

Jeg hadde morkake liggende på baksiden helt nede ved kanten. Ved 32+5 så var den 9mm fra kanten. Måtte komme tilbake i uke 36 da 9mm var for nærme til å føde. Da hadde den flyttet seg nok unna til at jeg kan føde vanlig. Overlegen jeg ble fulgt opp av var ganske sikker på at det skulle løse seg fordi det var vanlig at den ble dyttet opp når hodet til baby kom lenger ned.

Krysser fingrene for deg at det samme skjer! Så irriterende å ha den usikkerheten hengende over seg

Jeg hadde kontroll for dette i dag faktisk, er 36 uker på vei i morgen. Min hadde nå flyttet seg så mye at jeg kan føde vaginalt, men den er så nær kanten at det er risiko for blødning.. de anbefaler likevel vaginalt, fordi den fremdeles har tid til å flytte seg mer og fordi de kan håndtere ev blødning. Jeg er litt usikker på hvor mye den har flyttet seg disse to ukene, de sa litt forskjellig.. men sist var det altså «usannsynlig» at det kunne bli vaginal fødsel, men her er vi da. Det føkker virkelig med hodet med sånne endringer, så forstår deg godt.

Back
Topp