Forliggende morkake og blødninger

Har forliggende morkake, men ingen blødninger.
 
Last edited:
Hadde kraftige blødninger i uke 15, trodde jeg hadde mistet. Tok blodprøver og UL på sykehuset men fant ikke ut hva det var. Er 25+1 nå, foreliggende morkake
 
Har også foreliggende morkake, hadde en kraftig blødning i uke 13 og 15, men alt var da bra med baby ☺️ er uke 22+6 nå.
 
@Mammamai17 og @Snart-mamma ,
bra det ga seg med blødninger for dere :Heartblue .
Skal dere ha noe videre ultralyd i svangerskapet for å se om den flytter seg ?må dere ta noen forhåndsregler i hverdagen ?
 
Jeg har også foreliggende morkake, skal på kontroll i uke 32, ingen blødninger. Hun sa sist at det var stor sjanse for at den flytter seg
 
Jeg har delvis og skal på kontroll i uke 28, ikke klar for keisersnitt så håper den har flyttet på seg :) ingen blødninger!
 
Her ligger morkaken veldig nært åpningen, foran + baby som har ligget stabilt i tverrleie siden ordinær UL i januar. Så denne babyen hadde nok ikke tenkt seg ut den veien :) Jeg skal uansett ha planlagt KS, men får ekstra UL’er pga dette, og det synes jeg er fint da ☺️
 
@Mammamai17 og @Snart-mamma ,
bra det ga seg med blødninger for dere :Heartblue .
Skal dere ha noe videre ultralyd i svangerskapet for å se om den flytter seg ?må dere ta noen forhåndsregler i hverdagen ?
Jeg skal igjen i uke 28 og 32, har fått beskjed om å ta det med ro, kun rolige gåturer, ikke stresse etc. har flere risikofaktorer i svangerskapet så blir godt fulgt opp ☺️
 
Back
Topp