Forlenget barselopphold i 2 uker - hva bør pakkes?

Bkno5812410

Første møte med forumet
Hei,
Jeg har søkt etter pakkelister på nett og funnet mange som angår de som skal være på sykehuset i noen dager. Nå vet vi på forhånd at vi skal være der i to uker, og da lurer jeg på om noen har noen pakketips? Tenker jo at vi kanskje må ha med en del mer enn om vi bare skulle vært der noen daget..

Hei,
Jeg har søkt etter pakkelister på nett og funnet mange som angår de som skal være på sykehuset i noen dager. Nå vet vi på forhånd at vi skal være der i to uker, og da lurer jeg på om noen har noen pakketips? Tenker jo at vi kanskje må ha med en del mer enn om vi bare skulle vært der noen daget..

har to premature barn og opphold på nfi. Med nr 1 pakket jeg ikke noe ekstra for han kom som en overraskelse før han skulle. Jeg er en som i utgangspunktet pakker minst mulig og hadde med kun en bukse og to topper. Det fungerte fint i en uke for meg. Brukte sykehus skjorter om natta. Men nå var ikke utseende det jeg tenkte mest på under oppholdet. Med nr 2 var vi litt mer forberedt på at det kunne bli en prematur baby så da hadde jeg pakket to bukser istedenfor en. Ellers ikke noe annet enn til et vanlig barselopphold. Nå vet jeg ikke hvorfor dere skal være der lenger, men dagene våre bestod for det meste av pumping, mating og kenguru omsorg (mest mulig hud til hud) og da trenger man ikke så mye utenom klær og toalettsaker. Hadde med iPad og det var greit å kunne se litt på netttv og lese aviser o.l når man lå i senga så mange timer om dagen. Bæretopp kom også godt med så jeg kunne ha hendene litt fri. Det samme gjelder pumpebh (måtte pumpe pga sugesvake barn).

Back
Topp