Forlenge sykemelding?

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Var sykemeldt en uke, prøvde meg på jobb en dag, men var for dårlig så det gikk ikke å jobbe flere dager. Dro til legen dagen etter for å få ny sykemelding. Da spurte han om han bare skulle forlenge den første sykemeldingen. Det sa jeg nei til siden jeg hadde jo vært på jobb en dag i mellom (og hatt helgefri der jeg ikke var sykemeldt), men det visste jo legen... Så jeg skjønte ikke helt hvordan han eventuelt kunne forlenge den? Eller er det vanlig å forlenge selv om man har vært på jobb? Har det egentlig noe å si om jeg forlenger den, eller om jeg har to separate sykemeldinger med noen dagers mellomrom?

Når nåværende sykmelding går ut har jeg to dager med jobb før jeg skal til lege igjen... Lurer da på om jeg skal prøve å gå på jobb igjen disse to dagene for å se om det går bra før jeg skal til lege, eller har det noe å si for evt. ny sykemelding igjen?

Aldri vært sykemeldt før, så jeg skjønner lite av alle reglene rundt dette og hva som er vanlig :P

Usikker på dette. Har kanskje noe med at arbeidsgiveravgiften de første 16 dagene starter opp igjen hvis du er tilbake på jobb i stedet for å forlenge sykemeldingen?

Det har ingenting å si, bortsett fra at du bruker opp sykepengedager så lenge du er sykemeldt. :)
Det er ingen vits i å presse seg på jobb, det er lettere for arbeidsgiver om du sier ifra på forhånd at du ikke kommer, så de får satt inn vikar tidlig, i stedet for å gå en person i underskudd. :)

Back
Topp