Forlenge sykemelding

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Dere som er sykemeldt, skriver legen den for bare en kort periode eller for resten av svangerskapet? Jeg fikk første sykemeldingen for litt over en uke siden, og den gjelder bare ut denne uken, så jeg må ha den forlenget. Da jeg var hos legen sa han at jeg bare skulle ringe, men nå ble jeg usikker på om han mente at jeg skal ringe og bestille time, eller om jeg kanskje ikke trenger å møte opp annet enn for å hente den. Må vel ringe legesekretæren i morgen og spørre.

Når den sykemeldingen jeg har nå går ut er det bare 4 uker igjen til jeg går ut i permisjon. Er det da lov å håpe at jeg får en som gjelder 4 uker neste gang? Jeg tviler jo på at bekkenplagene plutselig forsvinner med såpass kort tid igjen til termin, og jeg tror og håper at det skal gå bra å fortsette med 50% sykemelding helt fram til permisjonsstart.
 
Jeg har vært sykmeldt siden påske (tvillinggravid) og legen min har skrevet sykmelding fram til permisjonsdatoen min. Før har jeg fått sykmelding for to uker,og da har jeg bare ringt inn for å forlenge-så har de sendt i posten til meg. Skulle ikke tro du trenger å ha en time hos lege nå for å forlenge sykmeldingen-de kjenner jo grunnen til sykmeldingen nå :)
 
Jeg har hatt avtale med legen min om å bare ringe på legekontoret når sykemeldingen nærmer seg slutt og si at jeg trenger ny så legger sekretæren beskjed inn til legen min, hun lager ny å jeg kommer ned å henter den dagen etter. Sikkert det din lege mente også.. :D
 
Jeg har hatt delvis sykemeldinger siden uke 5, 1 mnd av gangen. Men nå sist var det ut svangerskapet 1,5 mnd
 
Eg har måttet til legen 1 gang i måneden for å få ny sjukemelding siden november...
 
Tror ikke de har lov til å sykemelde for en hel måned de første gangene. Jeg fikk også bare for to uker av gangen i førsten.

Når jeg skal forlenge sykemeldingen må jeg ha ny time. Kan visst ikke bare ringe og hente etterpå. Sikkert ulik praksis rundt omkring. :)
 
Har vært gradert sykemeldt en periode. Legen har skrevet ut for en måned om gangen... Trenger ikke ny legetime for å forlenge sykemelding, kun en telefon til legekontoret (evt.sms-tjeneste)...
 
Jeg fikk min første sykemelding på onsdag. Da spurte legen når jeg skulle ut i permisjon. Da jeg svarte sa han, ok, da skriver jeg til dess.. jeg var ikke til legetime heller. Legen ringte meg ang. en blodprøve for å si jeg måtte ta B12 sprøyter. Og spurte i samme sleng hvordan det gikk. Jeg sa jeg slet med bekkenet. (noe han vet fordi han har henvist meg til fysio)
Kan også legge til at min sykemelding er 30% ..

Det finnes en regel om hvor lenge de har lov å sykemelde deg. er noen uker, så må du til kontroll. Men dette er jo med visse unntak. Sånn som bekkenplager så er ikke det noe som kommer til å forsvinne, derfor skrev legen min ut til permisjon. Jeg går ut 14.06 så det blir jo 4 uker da..

Det sier jo seg selv at de ikke sykemelder en kreftpasient for 2 uker liksom, så det finnes unntak for den regelen.

Når det er sagt, så ville jeg ringt legesekretæren og sagt at han bad deg ringe om det var noe. Og nå vil du forlenge sykemeldingen, så du lurer på om du trenger time eller om det er ok å ringe. Han forventer nok en Tlf. siden han vet like godt som oss at smertene ikke forsvinner.

Lykke til!
 
Jeg har hatt legetime månedlig siden jeg startet med gradert sykmelding 40% midt i februar. Har dessverre måttet øke den til 50% i april og 80% i mai. Sist time sa legen at jeg kunne ringe eller sende e-konsultasjon ( en geniaaaal oppfinnelse for småting man før ville vært hos legen for). Sendte e-konsultasjon hvor jeg fortalte hvordan det var nå, og han sykmeldte meg nå 100% siste 3 ukene som gjenstår før perm. Uten time, altså. Jeg tenker også det at man jo vet at bekkenplager ikke plutselig forsvinner i uke 35... Så like greit å kunne ta det per telefon/elektronisk.
 
Jeg fikk 50% for to uker, men det er fordi jeg har tatt ut litt ferie nå når det har vært så mange røde dager. Hun sa jeg kunne få sykemelding ut mai, men jeg sa jeg ville se an formen. Det var bare å ringe sa hun, så jeg slipper å møte opp.
 
Hei. Jeg ble først sykmeldt to uker, så tre uker. Skal til legen igjen i morgen..men jeg må på legesjekk hver 14.dag uansett..så jeg får den forlenget da.. Og har fått legetimer rett før sykmeldingen har gått ut..
Du får ringe legekontoret å høre i morgen.
Når det er Bekkenløsning så er det fullt mulig at du får resten av perioden nå..
 
Da jeg ble sykmeldt første gangen, fikk jeg 50 % sykmeldig i en mnd, etter det har jeg fått sykmeldig for en mnd omgangen.. Skal til legen igjen 29 Mai og regner med å få sykmdmelding for de tre ukene som er igjen til permisjonstart... Forrige svangerskap ble jeg først sykmeldt i en mnd og når den mnd vaenover, fikk jeg ut svangerskapet(fra uke 24 ca)...

☆♥Termin 14. Juli 2013♥☆
 
Eg var 50 % sykemeldt, men ringte i dag om bad om 100 %. Legen var ikkje testede, men resepsjonisten sa at de gjekk nok heilt sikkert fint. Så sko hu legga beskjed te legen om det, så sende de sykemeldingen i posten ;)
 
Tror ikke de har lov til å sykemelde for en hel måned de første gangene. Jeg fikk også bare for to uker av gangen i førsten.

Når jeg skal forlenge sykemeldingen må jeg ha ny time. Kan visst ikke bare ringe og hente etterpå. Sikkert ulik praksis rundt omkring. :)
jeg fikk for 4 uker første gangen,så er nok lov hvertfall :)
 
jeg er forresten sykemeldt ut svangerskapet..som legen så fint sa: jeg sykemelder deg til permisjonen overtar så slipper jeg alle disse masebrevene fra nav!! :p og så friskmelder jeg deg til å føde når permisjoen begynner,hehe ;)
 
Jeg er 100% sykemeldt, og får bare for to uker av gangen. Men jeg bare ringer når jeg må forlenge den og henter den i skranken:)
 
Jeg ringte i går, og de skulle ordne det slik at jeg kunne hente den i dag. Nå ble det ikke tid i dag, så jeg får stikke innom i morgen og hente den. Er spent på hvor lenge den nye gjelder, men da er det uansett enkelt å få den fornyet igjen hvis det blir behov for det. :)
 
Jeg har fått for 2 og 4 uker om gangen... De andre svangerskapene skrev legen alltid sykemeldingen fra kontroll til kontroll, slik at jeg slapp å tenke på det... Denne gangen fikk jeg for 6/7 uker siden det var siste gang... Starter i perm på en mandag, så klarte jo legen skrive den til fredagen bare, så jeg må få med meg en siste SM fra lørdag til søndag bare... Såå plagsomt! Heh


❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00
 
Back
Topp