Forløp SA

Mammabjørn93

Betatt av forumet
Himmelbarn
September To Remember
Etter et svangerskap helt uten blødninger er nå uroen stor da det kom litt brunt/rosa blod med utflod i går og idag.

Vet at det mange ganger er helt ufarlig, men har hatt en dårlig magefølelse en periode..

Noen som vil dele litt erfaringer med forløpet til en SA? Gjerne skriv litt om hvor lang tid det tok fra det startet sånn smått til du var ganske sikker på at det var en SA.

Har time til ultralyd på mandag så får svaret da, men jeg er av den typen som trenger å forbedrede meg. Da er det godt å høre litt om andre sine erfaringer :)
 
Jeg spottet litt brunlig torsdag, ingenting fredag, før det begynte litt igjen lørdag (ikke mye) og søndag ettermiddag begynte jeg å blø. Dette var i uke 6.
MEN: jeg har spottet ved to anledninger dette svangerskapet og er fortsatt gravid, og hadde en liiten blødning i uke 12 i et annet svangerskap, og da gikk det også fint. ved SA forsvant symptomene, det gjorde de ikke ved uskyldige blødninger.
Dersom du fortsetter å spotte gjennom helgen, ville nok jeg personlig tatt tester for å se om hcg synker, jeg liker også å forberede meg:) krysser fingrene for at det er helt uskyldig! Hvor langt på vei er du?
 
Jeg spottet litt brunlig torsdag, ingenting fredag, før det begynte litt igjen lørdag (ikke mye) og søndag ettermiddag begynte jeg å blø. Dette var i uke 6.
MEN: jeg har spottet ved to anledninger dette svangerskapet og er fortsatt gravid, og hadde en liiten blødning i uke 12 i et annet svangerskap, og da gikk det også fint. ved SA forsvant symptomene, det gjorde de ikke ved uskyldige blødninger.
Dersom du fortsetter å spotte gjennom helgen, ville nok jeg personlig tatt tester for å se om hcg synker, jeg liker også å forberede meg:) krysser fingrene for at det er helt uskyldig! Hvor langt på vei er du?

Tusen takk for svar!

Har generelt hatt svært lite symptomer hele svangerskapet, noe som også er veldig rart da jeg var ekstremt kvalm hele sist runde. Er 9+0 idag.

Har tenkt meg ivei for å kjøpe noen tester, men usikker på om jeg skal kjøpe digital eller ikke, noen forslag ? Tok en sist uke og der var test sterken mye sterke enn kontrollstreken.
 
Jeg hadde sa mye tidligere enn deg, da gikk digital ned fra 2-3 til 1-2, begynte å blø to dager etter det. Ingen smerter. Blødde rødt blod, ganske lite i 3 dager. Så var det ferdig. Kjente at tappen hadde åpnet seg dagen før jeg begynte å blø.
 
Jeg hadde sa mye tidligere enn deg, da gikk digital ned fra 2-3 til 1-2, begynte å blø to dager etter det. Ingen smerter. Blødde rødt blod, ganske lite i 3 dager. Så var det ferdig. Kjente at tappen hadde åpnet seg dagen før jeg begynte å blø.

Lever i håpet! Tok digital nå som viste 3+. Har ikke smerter, men litt sånn små murring hvis jeg kjenner etter. Men det hadde jeg også med første hvor alt var bra. Men tusen takk for svar, god å høre om andre sine opplevelser uansett hvordan det blir:)
 
Lever i håpet! Tok digital nå som viste 3+. Har ikke smerter, men litt sånn små murring hvis jeg kjenner etter. Men det hadde jeg også med første hvor alt var bra. Men tusen takk for svar, god å høre om andre sine opplevelser uansett hvordan det blir:)

Murringer er helt vanlig, det er livmoren og ligamentene som jobber :happy: Blødninger er heller ikke uvanlig, så jeg krysser fingrene for deg!
 
Lever i håpet! Tok digital nå som viste 3+. Har ikke smerter, men litt sånn små murring hvis jeg kjenner etter. Men det hadde jeg også med første hvor alt var bra. Men tusen takk for svar, god å høre om andre sine opplevelser uansett hvordan det blir:)
Krysser fingrene for at det bare er en uskyldig blødning. Mtp brunt blod også så kan det jo være. Med første blødde jeg brunt blod ofte, da hadde jeg morkaka foran åpning.
 
Jeg hadde en MA tidligere i år.. Kom en anelse brunlig utflod ved to anledninger, rundt uke 9. Viste seg at det ikke hadde vert utvikling siden uke 6.
Men heldigvis finnes det mange historier der alt har endt godt, så det er ennå håp for deg! :Heartred Krysser fingrene!
 
Jeg har spottet siden uke 6 ikke noe kjekt og det har vart i 4 uker når har vært på ultralyd undersøkelse en i uke 6+4 alt såg fint ut, og en til i uke 8+2 der alt så fint ut og utviklingen var som den skulle.

Er ikke helt trygg enda, men vil bli utredet. Jeg har snakket både med jordmor, fastelege og haugesund, siden det er IVF. Men får ikke mye hjelp føler jeg må liksom purre å mase hele veien for at de skal skjekke ut hva som feiler meg og hvor jeg blør. Leste at det kan være sopp, vaginose eller progesteron mangel, men kan ikke si noe sikkert før de tar prøver. Så er det sånn at det kan være ingen av dem, men bare noen blodårer som sprekker veldig lett på grunn av graviditetshormonene. Håper det er hormonellblødning enn at det er noe mer alvorlig.

Og håper det går bra for oss begge❤️ Hos oss er det 2. graviditet, men 1. endte med spontanabort i uke 12 og derfor er jeg litt mer bekymret men håpet ligge der uansett❤️
 
Spørs om det går feil vei for meg. Drypper frist blod når jeg er på do, men ikke noe utenom. Vært slik siden i går midt på dagen. Ultralyd på mandag, så får svar da uansett. Mye følelser i sving, men prøver å puste med magen og kose masse med godgutten jeg har som er 1,5 år :Heartbigred
 
Spørs om det går feil vei for meg. Drypper frist blod når jeg er på do, men ikke noe utenom. Vært slik siden i går midt på dagen. Ultralyd på mandag, så får svar da uansett. Mye følelser i sving, men prøver å puste med magen og kose masse med godgutten jeg har som er 1,5 år :Heartbigred
Hvordan har det gått i dag? :Heartred
 
Hvordan har det gått i dag? :Heartred

Tom livmor. Gårsdagen var heftig da det ble veldig tydelig fysisk hva som skjedde. Tilbake for ny ultralyd neste uke for å være sikker på at alt er ute. Veldig god oppfølging, men har vært noen tunge dager.

Når ting roer seg er det bare å krysse fingrene for at det snart blir fulltreffer igjen :Heartblue
 
Tom livmor. Gårsdagen var heftig da det ble veldig tydelig fysisk hva som skjedde. Tilbake for ny ultralyd neste uke for å være sikker på at alt er ute. Veldig god oppfølging, men har vært noen tunge dager.

Når ting roer seg er det bare å krysse fingrene for at det snart blir fulltreffer igjen :Heartblue
Trist å høre❤️ Men vi krysser fingrene for at det går for dere❤️
 
Tom livmor. Gårsdagen var heftig da det ble veldig tydelig fysisk hva som skjedde. Tilbake for ny ultralyd neste uke for å være sikker på at alt er ute. Veldig god oppfølging, men har vært noen tunge dager.

Når ting roer seg er det bare å krysse fingrene for at det snart blir fulltreffer igjen :Heartblue

God klem :Heartred:Heartred
 
Tom livmor. Gårsdagen var heftig da det ble veldig tydelig fysisk hva som skjedde. Tilbake for ny ultralyd neste uke for å være sikker på at alt er ute. Veldig god oppfølging, men har vært noen tunge dager.

Når ting roer seg er det bare å krysse fingrene for at det snart blir fulltreffer igjen :Heartblue
Så trist å høre at det endte slik! :( håper du har gode støttende folk rundt deg nå og at det klaffer fort :Heartred
 
Uff.. Så trist å høre! :( Lykke til videre! Krysser alt for at det klaffer snart igjen! :Heartred
 
Trist å høre at det gikk sånn! Håper du har masse god støtte rundt deg/dere :Heartred Masse lykke til videre med prøving.
 
Back
Topp