Forkortet livmorhals

Monikaje

Andre møte med forumet
Hei! Lurer på om noen av dere har noen erfaring med forkortet livmorhals fra tidligere svangerskap? Eventuelt i dette svangerskapet?

Er lagt inn på sykehuset da livmorhalsen bare er 11mm (er i uke 31), og da den tydeligvis skal ligge på en 3-4cm.. Satser på at det hele skyldes urinveisinfeksjon, da kraftige kynnere som jeg tidligere har opplevd har gitt seg for nå :)

Noen som har noen erfaring? Fødte dere til termin, eller prematur? Vet det øker risikoen, men føler ingenting er gitt, og at jeg skal klare å holde lillemann inne en stund til ;)

Hilsen forvirra-innlagt-førstegangsgravid som egentlig bare føler hun tar opp plass på sykehuset..

Her har jeg ei venninne som ble lagt inn i uke 26 med 8mm cervix, hu er i dag kommet seg til uke 35 :) har hatt strengt sengeleie, bare fått lov til å gå på do frem til uke 32. Etter uke 34 kan hu gjøre som hu vil :)

Okei, phw! :) merker legene vil ta alle forhåndsregler, og legger opp til det værste. Personlig har jeg stor tro på at dette går bra, pg blir bare mer satt ut av all beskymringen.

Du er kommet til uke 31, så selv om baby kommer nå så er det ikke krise.. Sykepleiere og leger fra Nyfødt intensiv sier at så lenge baby kommer etter uke 30 så går det som oftest veldig bra( sålenge baby er frisk). Trenger vanligvis ikke respirator osv..

Det er jo ikke ønskelig at baby kommer enda, men er heller ikke krise.

Jeg fikk mi første i uke 32, og hun er en sunn og frisk 11 åring idag :-) men ble 2 lange mnd på sykehuset, så beste for alle er jo selvsagt å gå tiden ut :-)
Så derfor greit de passer skikkelig på ;-)

Jeg fikk mi første i uke 32, og hun er en sunn og frisk 11 åring idag :-) men ble 2 lange mnd på sykehuset, så beste for alle er jo selvsagt å gå tiden ut :-)
Så derfor greit de passer skikkelig på ;-)

Så godt å høre :) nei, vil helst slippe å måtte bli her i to mnder til, så håper det hele viser seg å være en urinveisinfeksjon, og at jeg får dratt hjem i løpet av fredag! Vil jo at lillegutt skal komme når han virkelig er klar for å komme, selv om jordmødre og leger betrygger situasjonen da 31 uker ikke er noen "krise" og da det som regel går bra! Men krysser bena for at han blir litt til! :D

Huff det er kjedelig å være rugehøne :(
Det er bare å følge ordren og ligge lengst mulig.

Kjenner til to som har måttet ligge med det. Ene lå fra uke 12 til uke 36. Da fikk hun dra hjem. Hun ble behandlet med cerlagen (?) Noe i den duren. Hun fødte en frisk og flott sønn i uke 38!

Den andre måtte ruge senere i svangerskapet og fikk en datter på termin :)

Back
Topp