Forkortelser??

Mm94

Første møte med forumet
Hei! Jeg har ikke barn og har aldri vært gravid før nå. Ser at det brukes mye forkortelser her inne, som jeg ikke skjønner noe av. Noen som kan forklare?‍♀️

Hilsen førstegangsgravid

DPO: Days past ovulation
IKM: Ikke kommende mens
EL: Eggløsning
IVF: In vitro fertilisering («prøverør»)
CB: Clear Blue
SA: Spontanabort
MA: Missed abortion (spontanabort uten blødning)
Kjemisk: Veldig tidlig spontanabort

Det er kanskje noen av de du tenkte på ihvertfall? :)

Kjenner følelsen. Husker at jeg sleit veldig med TUL som da er tidlig ultralyd. Alt det dpo og el og det er jo mest i prøvefasen man bruker de. JM jordmor. Men siden tidlig ultralyd er TUL så skulle man tro ultralyden er UL. Men akk, den gang ei. Den er OUL fordi det må jo gjøre litt mer komplisert så det er ordinær ultralyd. :hungover::hilarious: Men skulle du være i tvil, spør heller bare. Vi svarer så godt vi kan. :smug::)

Rettelse på MA - missed abortion (om det er lov).

Dette er en type abort, hvor du ikkje nødvendigvis trenger å blø, men dette også kan skje - derfor oppdager ein det ofte ikkje før en ultralyd. Hovedpunktet er nok at fosteret ikkje kommer ut av seg selv, det vil si at du må enten få tabletter å ta ein medikamentell abort, eller du må utføre ein utskrapning. Har oppleved begge deler flere ganger, så er nok over gjennomsnittet interessert i temaet, om ein kan si så.

DPO: Days past ovulation
IKM: Ikke kommende mens
EL: Eggløsning
IVF: In vitro fertilisering («prøverør»)
CB: Clear Blue
SA: Spontanabort
MA: Missed abortion (spontanabort uten blødning)
Kjemisk: Veldig tidlig spontanabort

Det er kanskje noen av de du tenkte på ihvertfall? :)
Jeg var helt sikker på at IKM var innkommende mens :hilarious: jaja, det sier jo samme ting da, enten kommer den eller ikke :D

Jeg var helt sikker på at IKM var innkommende mens :hilarious: jaja, det sier jo samme ting da, enten kommer den eller ikke :D
Samme her :hilarious: leste nå at "vi som ikkje vil ha den" kaller det ikkje kommende mens. Noen kan altså kalle det innkommende mens:love2

Back
Topp