Forkortelser

Smily

Elsker forumet
Jeg skjønner nada av flere av forkortelsene her inne...så finnes det en tråd med forklaringer eller kan dere hjelpe meg med det på denne?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Haha, sånn er det.

Jeg skjønte iiiingenting i begynnelsen, men etter et par år her inne så begynner det å komme seg.

Exu, alle de med s og en eller annen bokstav. Ikm. Sa vet jeg hva er. Ehm..Nå kommer jeg ikke på så mange. Tr antar jeg er tante rød?
Im so neeeewb! =P

Exu, alle de med s og en eller annen bokstav. Ikm. Sa vet jeg hva er. Ehm..Nå kommer jeg ikke på så mange. Tr antar jeg er tante rød?
Im so neeeewb! =P

Ikm - ikke kommende mens
MA- missed abortion
Exu- gravid utenfor livmor (tror jeg)

HI - hovedinnlegg
TS - Trådstarter
BV - Barnevernet/babyverden
SA - spontanabort

Var de jeg kom på nå :)

Ja, det er irriterende med disse forkortelsene, men man kommer inn i det. ;) Folk er kanskje litt late, men så er det jo bare et forum, ingen master oppgave. :P Selv skriver jeg hele ordene.

Sent from my iPhone using BV Forum

BF- barnefar.
Eller boyfriend som jeg hele tiden leser og var totalforvirra for det hang ikke sammen til å begynne med :p

sa er spontanabort, og ma er missed abortion, altså en variant av spontanabort hvor det ikke blir oppdager før en stund senere.

Mange av forkortelsene tar man ganske intuitivt etterhvert, men at man refererer til mensen som tr eller ikm er vel ganske fremmed for mange ja. :D

Det skal være en liste over vanlige forkortelser.

Fant denne tråden da, her står det en del:
http://forum.babyverden.no/threads/forkortelser.1459297/

ja, på engelsk brukes det bf og gf for boyfriend og girlfriend :p

Nå har det jo også blitt vanlig med SO,og den sliter jeg mer med, for jeg har tenkt som i SOB, son of a bitch. Men jeg har jo forstått nå at det står for Significant other, altså partner. :p

Hva med dpo? Det har jeg lurt på :o hender jeg sniker litt på forumet for de som prøver, da jeg så inderlig håper det klaffer for alle der inne, også beundrer jeg styrken og pågangsmotet deres :) <3

Hva med dpo? Det har jeg lurt på :o hender jeg sniker litt på forumet for de som prøver, da jeg så inderlig håper det klaffer for alle der inne, også beundrer jeg styrken og pågangsmotet deres :) <3

Troooor det står for days past ovulation, altså dager etter eggløsning :)

Februar-14 mamma <3

sa er spontanabort, og ma er missed abortion, altså en variant av spontanabort hvor det ikke blir oppdager før en stund senere.

Mange av forkortelsene tar man ganske intuitivt etterhvert, men at man refererer til mensen som tr eller ikm er vel ganske fremmed for mange ja. :D

Det skal være en liste over vanlige forkortelser.

Fant denne tråden da, her står det en del:
http://forum.babyverden.no/threads/forkortelser.1459297/

TAKK! DER var det jo nærmest en hel ordbok =) Glitrende! Da er ting mye lettere. Sweet =)

Kunne ønske alle skrev ord og setninger fullt ut istedenfor forkortelser, for det er så tungvint å lese. Det er vel ikke så mye tid man sparer på å forkorte?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kunne ønske alle skrev ord og setninger fullt ut istedenfor forkortelser, for det er så tungvint å lese. Det er vel ikke så mye tid man sparer på å forkorte?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Forløpig så er jeg 100% enig :) i ihvertfall når det er flere år siden sist og det er kommet en del flere forkortelser.

Back
Topp