paparazzi_mamma
Forelsket i forumet
at fetteren hans som han er veldig knyttet til snart skal flytte i fosterhjem og de får se hverandre veldig lite ( kansje 1-2 ganger i året). Det er ikke lett. Jeg er litt usikker på om jeg har forklart det noelunde forståelig .
Samtalen vår var ca sånn:
Meg: Mamma må fortelle deg noe. Fredrik skal snart flytte og bo hos noen andre enn tante.
Han: det vil jeg ikke, mamma. da blir jeg lei meg.
Meg: ja, det forstår jeg, vennen. og det blir mamma også. Men siden fredrik er syk i beina sine (les:muskelsykdom) så er det best for Fredrik å bo der, for da kan han få mer hjelp. ( les: ikke mitt synspunkt, men Barnevernet sitt. Men vil ikke forvirre han med at det sier bv, men jeg tror ikke det osv osv.)
Han: men jeg vil være med fredriken min. han er bestevennen min.
Meg: jeg vet at han er det. Men vi kan snakke med fredrik på telefon, og så kan vi si til damen og mannen som han skal bo hos at de må sende masse bilder av Fredrik til tante, og så får vi de av tante.
Vil du at vi skal sende bilder av deg til fredrik?
Han: JA. jeg vil det. KAn du holde rundt meg? jeg er litt lei meg.
Jeg holder rundt han noen sekunder, så lukker han øynene og sovner.
Hva tror dere? Er det en ok måte jeg har fortalt det på???? Tror dere han forstår?
Samtalen vår var ca sånn:
Meg: Mamma må fortelle deg noe. Fredrik skal snart flytte og bo hos noen andre enn tante.
Han: det vil jeg ikke, mamma. da blir jeg lei meg.
Meg: ja, det forstår jeg, vennen. og det blir mamma også. Men siden fredrik er syk i beina sine (les:muskelsykdom) så er det best for Fredrik å bo der, for da kan han få mer hjelp. ( les: ikke mitt synspunkt, men Barnevernet sitt. Men vil ikke forvirre han med at det sier bv, men jeg tror ikke det osv osv.)
Han: men jeg vil være med fredriken min. han er bestevennen min.
Meg: jeg vet at han er det. Men vi kan snakke med fredrik på telefon, og så kan vi si til damen og mannen som han skal bo hos at de må sende masse bilder av Fredrik til tante, og så får vi de av tante.
Vil du at vi skal sende bilder av deg til fredrik?
Han: JA. jeg vil det. KAn du holde rundt meg? jeg er litt lei meg.
Jeg holder rundt han noen sekunder, så lukker han øynene og sovner.
Hva tror dere? Er det en ok måte jeg har fortalt det på???? Tror dere han forstår?