Forklare meg Temping ? :)

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Hei :) Har tenkt å prøve å tempe neste syklus, Kjøpt termometer i dag :)

Så hva gjør jeg nå? Føler jeg må ha det litt inn med "teskje" :p :p

Har noen eksempel på en temperunde der de ble gravide eller der tante kom ?

Hvilken APP bør jeg lagre målingene i ?
 
Temping er kjempegøy :D

For det første trenger du et termometer med to desimaler. Jeg hadde make sure sitt først, men har nå gått over til babyplan. Det hadde noen egenskaper som jeg savnet med det første, som feks lys i displayet og minne som lagret temperaturene.
Jeg anbefaler deg absolutt å laste ned appen Fertility Friend. Synes den er veldig fin og oversiktlig til å legge inn temperaturer i.

Så er det jo bare å tempe til omtrent samme tid hver morgen, og legge tempen inn i appen :D og så burde du jo legge inn annen informasjon også da. Som positive EL-tester, EL-slim osv. Jeg temper vaginalt nå, for da føler jeg at jeg får mer stabile temperaturer. Tempet oralt første gangen, men det ble så mye rot.
 
05C9AAAD-A454-4662-B1B6-211B517E4907.jpeg


Her er min forrige syklus. Der prøvde vi ikke (mannen borte), så dette er altså en vanlig ikke-gravid kurve for meg.
 
Temping er kjempegøy :D

For det første trenger du et termometer med to desimaler. Jeg hadde make sure sitt først, men har nå gått over til babyplan. Det hadde noen egenskaper som jeg savnet med det første, som feks lys i displayet og minne som lagret temperaturene.
Jeg anbefaler deg absolutt å laste ned appen Fertility Friend. Synes den er veldig fin og oversiktlig til å legge inn temperaturer i.

Så er det jo bare å tempe til omtrent samme tid hver morgen, og legge tempen inn i appen :D og så burde du jo legge inn annen informasjon også da. Som positive EL-tester, EL-slim osv. Jeg temper vaginalt nå, for da føler jeg at jeg får mer stabile temperaturer. Tempet oralt første gangen, men det ble så mye rot.
Takk for svar :) ja er det babyplan jeg og har kjøpt :) Kommer forhåpentligvis i posten raskt :) Skal laste ned den appen og prøve den :)
Tror jeg og går for å måle vaginalt, så får jeg ha en alarm i helgene og måle, hva gjør jeg om jeg glemmer å måle og oppdager det 2 timer senere? :)
 
Hei :) Har tenkt å prøve å tempe neste syklus, Kjøpt termometer i dag :)

Så hva gjør jeg nå? Føler jeg må ha det litt inn med "teskje" :p :p

Har noen eksempel på en temperunde der de ble gravide eller der tante kom ?

Hvilken APP bør jeg lagre målingene i ?

Spennende med temping! Jeg bruker Fertility Friend og Premom (der kan man legge inn el-tester også). Jeg må bare legge til at: Temping er helt supert for å finne EL og få bekreftet at EL har vært, men ikke for å bekrefte / avkrefte graviditet 100%! Ser at det er mange som er veldig opptatt av om tempen går opp/ned/har en dipp etc i lutealfasen, men ikke heng deg for mye opp i det. Noen har hatt fall i tempen, men vært gravide allikevel, mens noen har hatt høy temp, men ikke vært gravide. Så jeg vil bare anbefale deg å ikke legge så utrolig mye i analysering av graf etter EL er bekreftet, fordi det kan være veldig forskjellig fra person til person, og fra syklus til syklus, og kan skape mye unødvendig hodebry. Bare et velmenende råd.:love017

Masse lykke til!:Heartred:Heartred
 
Spennende med temping! Jeg bruker Fertility Friend og Premom (der kan man legge inn el-tester også). Jeg må bare legge til at: Temping er helt supert for å finne EL og få bekreftet at EL har vært, men ikke for å bekrefte / avkrefte graviditet 100%! Ser at det er mange som er veldig opptatt av om tempen går opp/ned/har en dipp etc i lutealfasen, men ikke heng deg for mye opp i det. Noen har hatt fall i tempen, men vært gravide allikevel, mens noen har hatt høy temp, men ikke vært gravide. Så jeg vil bare anbefale deg å ikke legge så utrolig mye i analysering av graf etter EL er bekreftet, fordi det kan være veldig forskjellig fra person til person, og fra syklus til syklus, og kan skape mye unødvendig hodebry. Bare et velmenende råd.:love017

Masse lykke til!:Heartred:Heartred
Takk for svar :) Ja premom er fin, bruker den allerede til EL-tester :) Hat lastet ned den FF appen nå, men må først få temperaturmålern min i posten :)

Skal prøve å ikke henge meg for mye opp i de tallene, takk for tipset :) :)
 
-kan man begynne å tempe feks på CD10 eller må man begynne fra CD1? :bag:
 
-kan man begynne å tempe feks på CD10 eller må man begynne fra CD1? :bag:
Jeg begynner å tempe på CD10 (har EL rundt CD14, før startet jeg tempinga ca CD5-6) og det er tidsnok. For at FF skal klare å sette et kryss så må han ha 3-4 temp målinger før EL og tre etter EL.
Temper vaginalt selv så CD1 er litt vanskelig. Tar pause noen dager før tempinga starter. Veldig greit det :) Nå temper jeg bare de få dagene før og etter el.
 
Viktig at man temper med en gang man våkner og før man står opp eller har rørt på seg for mye ellers blir tempen feil.
 
Back
Topp