Forkjøpsrett - noen som kan hjelpe??

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
W

Waxi

Guest
På fredag får vi vite om drømmehuset er vårt!!
Det er forkjøpsrett på det, og jeg er så grulig nervøs for om noen kommer til å bruke forkjøpsretten sin. 
Har du vært gjennom dette før, eller vet om noen som har? 
Megleren har enda ikke hørt om noen som er interessert, men jeg har hørt at noen har sagt det like før fristen går ut. Da hadde jeg begynt å grine, dersom det hadde skjedd oss Jeg er så redd!!

Hva tror du ? 

Forkjøpsrett er skumle greier. Vi tok leiligheten på forkjøpsretten to dager før den gikk ut. Var ikke for å være dritter da, men måtte få ordna lånet : p

Håper dere får den da :)

Solgte leiligheten for 1,5 mnd., var forkjøpsrett på den, var to par i budrunden..Det ene ga seg så de andre fikk leiligheten, men de som ga seg benyttet seg av forkjøpsretten siste dagen før den gikk ut. :| Men næ, hørt mange godhistorier og;-)
Men krysser fingrene for dere og håper dere får den da:-)

Vet ikke hva jeg tror. Vanskelig å vite om andre tar den på forkjøpsrett. Er det en bolig det har vært mye interesse for er det jo mulig.

Vi kjøpte leiligheten vår ved forkjøpsrett. Og vi sa ikke fra til megler på forhånd, for meglerne har ikke noe med det å gjøre. Boligbyggelaget har ansvaret for forkjøpsretten, så vi kontaktet de. Megleren fikk beskjed først etterpå at vi fikk den på forkjøpsrett.

Selgeren visste det ikke før vi skulle til banken og skrive under på papirene. Han hadde jo hilst på de som hadde vunnet budrunden, og plutselig dukket vi opp på signeringen:P

Vi er i samme situasjonen. Men vi har forkjøpsrett er bare rett at flere har det slik at det blir loddtrekning.   

Ellers tror jeg ikke at folk ligger og lusker i buskene forså å knuse drømmene til andre med forkjøpsretten sin. Vi er i allefall ikke av den typen forkjøpsrettsmenneskene. 

Men megler kan vell si litt om forkjøpsretten har blitt brukt mye på de boligene dere skal kjøpe osv :)  

da vi kjøpte leiligheten vår i fjor så var det forkjøpsrett på den.
Det er ett helvete å få kjøpt seg leilighet her jeg bor, så vi bydde 100tusen over de andre som hadde bydd, for å "sikkre" oss at ingen av de andre kom å tok den på forkjøpsrett.
Men hadde noen kommet å skulle ha den på forkjøpsrett så hadde vi vært noenlunde safe, for vi hadde ordnet oss med svigers, slik at vi fikk deres medlemskort med lavt nr.
Kjenner mange som har mistet leiligheten på forkjøpsrett, det er utrolig surt.
Vi har kjøpt medlemskort til begge ungene, for vi ser nå hvor viktig det er å ha lavt nr når man bruker forskjøpsrett.

Lykke til, håper du dere får huset. Føler med dere, er helt JÆVLIG å vente så lenge før en vet om man får det.

(men er en liten ting, megleren vet vel ikke før mandag om det er brukt forskjøpsrett vel, det gjorde ikke vår, vi måtte vente til mandag, siden forkjøpsretten gikk ut fredag kl 23.59.)

Reduce skrev:
da vi kjøpte leiligheten vår i fjor så var det forkjøpsrett på den.
Det er ett helvete å få kjøpt seg leilighet her jeg bor, så vi bydde 100tusen over de andre som hadde bydd, for å "sikkre" oss at ingen av de andre kom å tok den på forkjøpsrett.
Men hadde noen kommet å skulle ha den på forkjøpsrett så hadde vi vært noenlunde safe, for vi hadde ordnet oss med svigers, slik at vi fikk deres medlemskort med lavt nr.
Kjenner mange som har mistet leiligheten på forkjøpsrett, det er utrolig surt.
Vi har kjøpt medlemskort til begge ungene, for vi ser nå hvor viktig det er å ha lavt nr når man bruker forskjøpsrett.

Lykke til, håper du dere får huset. Føler med dere, er helt JÆVLIG å vente så lenge før en vet om man får det.

(men er en liten ting, megleren vet vel ikke før mandag om det er brukt forskjøpsrett vel, det gjorde ikke vår, vi måtte vente til mandag, siden forkjøpsretten gikk ut fredag kl 23.59.)

Tusen takk!!:) Håper virkelig det går vår vei denne gangen! 

Hm.. Megleren sa vi fikk vite det på fredag, rett etter at fristen var gått ut?

Vi kjøpte oss hus i juli. Kommunen her hadde forkjøpsrett på den. Nå ble det ingen budrunde siden ingen andre var interesserte, så vi gav takst. Tok nesten en uke fra vi hadde lagt inn det siste budet (ble jo en liten "budrunde" med huseier..) til vi fikk vite om kommunen skulle ha det eller ei.

Håper dere vinner budrunden, og at det blir slik dere vil! :) Lykke til!

mamma.til.to skrev:
Vi kjøpte oss hus i juli. Kommunen her hadde forkjøpsrett på den. Nå ble det ingen budrunde siden ingen andre var interesserte, så vi gav takst. Tok nesten en uke fra vi hadde lagt inn det siste budet (ble jo en liten "budrunde" med huseier..) til vi fikk vite om kommunen skulle ha det eller ei.

Håper dere vinner budrunden, og at det blir slik dere vil! :) Lykke til!

Det er faktisk akkurat sånn det er med oss også. Var ingen andre som bød, men vi hadde en liten "budrunde" med huseieren. 
Håper virkelig virkelig det går våres vei! 

Flere som har erfaring eller vet noe??

Vi fikk leiligheten her med forkjøpsrett :)

Back
Topp