Forkjølet

FrøkenHM

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg er nå ganske kraftig forkjølet med vond hals og bihulene og ørene verker. Var det også for 4-5 uker siden og hadde egentlig ikke blitt helt bra igjen fra forgje gang enda, og nå er det like ille igjen.
Har man ekstremt dårlig immunforsvar når man er gravid, eller har jeg bare max uflax? [emoji40]

Jeg er nå ganske kraftig forkjølet med vond hals og bihulene og ørene verker. Var det også for 4-5 uker siden og hadde egentlig ikke blitt helt bra igjen fra forgje gang enda, og nå er det like ille igjen.
Har man ekstremt dårlig immunforsvar når man er gravid, eller har jeg bare max uflax? [emoji40]
Lurer akkurat på det samme!:) er også skikkelig forkjølet..det skjedde så plutselig:)

Man kan nok være litt mer mottakelig, men det behøver ikke bli sånn heller. Jeg husker med nummer 2 at jeg ikke hadde vært forkjølt på over 3 år, men helt mot slutten av det svangerskapet så ble jeg forkjølet. Med denne spiren ble jeg forkjølet helt i begynnelsen og sliter enda med tett nese.:eek:

Last edited:

Man har faktisk litt svekket immunforsvar når man er gravid. Og det er også noe økt risiko for komplikasjoner (som feks lungebetennelse) ved feks influensa, særlig i slutten av svangerskapet, derfor anbefales influensavaksine til gravide. Vaksinen anbefales gravide i 2. og 3. trimester, og 1.trimester dersom annen tilleggsrisiko.

Fikk halsbetennelse i forrige svangerskap. Og halsbetennelse, gallesteinanfall og omgangssyke i dette svangerskapet. Husker det jeg synes var verst med å bli syk i graviditeten var at jeg var så sliten fra før og at jeg ikke kunne ta smertestillende/ og at de ville unngå antibiotika. Merka det nok mer av den grunn. :-)

Tror nok jeg blir nødt til å ta den influensavaksinen ja, men venter til 2. Trimester tenker jeg.

Back
Topp