Forkjølet..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Bah.. Poden ble smitta første uka i barnehagen, og smitta også meg og mannen.
Så nå går jeg rundt og snufser, pusser nesa og småhoster. Er tett i nesa, tett i ørene, tett i hodet, vondt i hodet, nesa renner og halsen er vond.
Blæh.. :yuck:

Flere som er/har vært forkjølet i sv.skapet? Er det sant at det kan henge litt lengre i mens man er gravid?
Noen tips til halsen og nesa? :)

Både jeg og guttungen ble forkjøla begynnelsen av sist uke! Han er helt pigg igjen men her vil det ikke gi seg i nese. Kvitt det sånn ellers men potte tett i nesa og øra :P
Saltvann nesespray kanskje?

Både jeg og guttungen ble forkjøla begynnelsen av sist uke! Han er helt pigg igjen men her vil det ikke gi seg i nese. Kvitt det sånn ellers men potte tett i nesa og øra :p
Saltvann nesespray kanskje?
Får håpe det gir seg til deg også snart, og at du ikke smitter sønnen tilbake igjen :p

Bruker litt saltvann nesespray innimellom, men jeg synes det er så ubehagelig :p
Jeg må alltid holde for nesa hvis jeg skal dukke under når jeg svømmer/bader, og det blir litt samme følelsen med den sprayen :laughing002

Får håpe det gir seg til deg også snart, og at du ikke smitter sønnen tilbake igjen :p

Bruker litt saltvann nesespray innimellom, men jeg synes det er så ubehagelig :p
Jeg må alltid holde for nesa hvis jeg skal dukke under når jeg svømmer/bader, og det blir litt samme følelsen med den sprayen :laughing002
Ja får håpe det :P
Skjønner hva du mener! Jeg bruker sånne ting veldig sjeldent selv. Da skal det helst være så tett at jeg ikke får pustet i det hele tatt :P syns det er ekkelt også syns jeg det blir sånn svifølelse også etterpå :P

Jeg var rimelig tett i vår og pga frykt for at det skulle utvikle seg til bihulebetennelse, brukte jeg Physiomer først (en slags nesespray med mye trykk slik at det når langt bak) og vanlig saltvannsspray til slutt hver gang jeg ble for tett. Jeg er veldig pysete med å bruke slik, da det er helt forferdelig!! Jeg forstår ikke hvordan noen kan bli avhengig av nesespray, det er så ekkelt :s

Har akkurat vært forkjøla selv, men syntes heller det var en mildere forkjølelse enn vanlig. Her er det vanlig at hosting og harking henger i en god stund etter at selve forkjølelsen har passert. Ifht tett nese/bihulebetennelse etc. så kan jeg bare ikke få sagt nok pent om saltvannsspray fra Miwana, den med 3.5% oppløsning. Det er ikke noen quick fix, men saltvannet løser opp slimet og gjør det enklere å få ut, noe jeg synes bidrar til å forkorte "lidelsen" til så få dager som mulig :P God bedring :)

Har akkurat vært forkjøla selv, men syntes heller det var en mildere forkjølelse enn vanlig. Her er det vanlig at hosting og harking henger i en god stund etter at selve forkjølelsen har passert. Ifht tett nese/bihulebetennelse etc. så kan jeg bare ikke få sagt nok pent om saltvannsspray fra Miwana, den med 3.5% oppløsning. Det er ikke noen quick fix, men saltvannet løser opp slimet og gjør det enklere å få ut, noe jeg synes bidrar til å forkorte "lidelsen" til så få dager som mulig :p God bedring :)
Kjøper man den på apoteket? :)
Takk for det :)

Kjøper man den på apoteket? :)
Takk for det :)
Ja, jeg kjøper på apoteket :) Det er to forskjellige, en med 0.9% og en med 3.5%. Viktig å få den riktige. Jeg bruker forøvrig også otrivin, som har blitt "friskmeldt" under graviditet, men da holder jeg meg til de to-tre sprayene om dagen som er anbefalt dosering. Vanligvis når jeg ikke er gravid sprayer jeg i vei villt og hemningsløst etter behov :p

God bedring! :-) Jeg har brukt saltvannsspray (eller otrivin i små doser og korte perioder hvis jeg har vært veldig tett) mens jeg gar gått gravid før. Dette svangerskapet har jeg ikke vært forkjølet en eneste gang tror jeg?! :-D Blir det sikkert snart da ;-p

Var forkjølt i uke 16. Det tok i allefall 2 uker før det slapp, kanskje mer også (begynt å fortrenge det alt). Brukte bare saltvannsnesespray. Jeg har vært litt småtett igjennom hele svangerskapet til nå, og regner med at det blir slik til jeg føder. Kanskje hang det lengre i hos meg fordi mine slimhinner allerede var/er opphovnet? Håper du blir fort frisk! Bra det skjedde nå og ikke nærmere termin

Var forkjølt i uke 16. Det tok i allefall 2 uker før det slapp, kanskje mer også (begynt å fortrenge det alt). Brukte bare saltvannsnesespray. Jeg har vært litt småtett igjennom hele svangerskapet til nå, og regner med at det blir slik til jeg føder. Kanskje hang det lengre i hos meg fordi mine slimhinner allerede var/er opphovnet? Håper du blir fort frisk! Bra det skjedde nå og ikke nærmere termin
Jeg veldig glad for at det skjedde nå og ikke nærmere termin, tenk deg den fødselen liksom, haha :p

Jeg er blitt forskjøla og endte på føden her om dagen pga feber en hel natt + dag, og ingen tegn til liv på formiddagen. så jm på helsestasjon mente jeg skulle ringe føden om jeg ikke fikk liv i mini med sukker og "plaging" uten på magen.

jeg bruker saltvannspray og fikk beskjed fra gynekologen på sykehuset at jeg kunne ta paracet til å sove.
Han anbefalte ikke å overdrive bruken!

Hoster så sjukt mye! :( vondt helt ned i lungene...

Jeg er blitt forskjøla og endte på føden her om dagen pga feber en hel natt + dag, og ingen tegn til liv på formiddagen. så jm på helsestasjon mente jeg skulle ringe føden om jeg ikke fikk liv i mini med sukker og "plaging" uten på magen.

jeg bruker saltvannspray og fikk beskjed fra gynekologen på sykehuset at jeg kunne ta paracet til å sove.
Han anbefalte ikke å overdrive bruken!

Hoster så sjukt mye! :( vondt helt ned i lungene...
Huff :( Masse god bedring til deg :)

Brygger på noe, tett nesa, vonde ører og hals! Aldri gøy å være syk men stresser ikke over det, men nå som jeg er 34 uker på vei så stresser jeg sikkelig, livredd for å bli syk, og formen blitt litt dårligere for vær dag! Føler jeg har nok å stri med, trenger ikke en forkjølelse i tilegg :(

Back
Topp