Forkjølet...

H.H

Forelsket i forumet
Det holdt visst ikke med eksemutbrudd på lille snupp.Nå er hun også blitt kjempe forkjølet.Surkler i nesa og i brystet,og hun sover relativt dårlig om natta.
Hun har ikke feber,og er blid og fornøyd,men ser litt pjusk ut med blanke øyne og snørrete nese ,stakkars:-(

Jeg går ut ifra at det ikke er noen grunn til bekymring,men blir jo litt bekymret uansett!!

Hun får slimløsende mikstur,og jeg har prøvd å sprute morsmelk i nesa hennes,men må nok avsted å kjøpe saltvannsdråper i dag!

Noen som kan tipse meg om en god nesesuger?Den jeg kjøpte funker overhodet ikke!!!:-(

God helg til dere:-)

Kjøpte en god nesesuger på boots apotek. Uff, er så kjedelig når de små er syke, og selvsagt blir man bekymret for de små. Er jo ikke mange mnd våre små er! Vi er syke alle mann her i huset også, unntatt Mathea. Emmeth er og blitt forkjølet og hoster og litt feber, men fortsatt like blid:) verste for de små er og være tett i nesen, gjør det jo vanskelig for de og spise da og:oops: god bedring til lillemor:)

Uff, så kjedelig.
Av og på med tett nese her og, men formen er fin nå som han har kommet seg etter vaksinen heldigvis.
Har veldig lite erfaring med forkjøla-syke babyer, så jeg har desverre ingen tips.
Men noe jeg husker vr gull verdt med T som har astma og var mye tett var å heve hodeenden på sengen - det er utrolig ubehagelig å ligge flatt når man er så tett =)

Otribaby sin nesesuger er genial!!! Den har en slange med munnstykke på, så suger du på den ene enden og slimet løsner. synes den fungerer såå mye bedre enn bla NUK sin o.l. Man kan også bytte ut den delen man putter i nesa til babyen, for å forhindre videre smitte :)
Ellers er det lurt å bygge litt opp under babyen når den sover, brett sammen en håndduk e.l. og legg under madrassen i senga/vogna. Utrolig hvor mye lettere de får puste når de bare kommer 2cm høyere med hodet! :)

God bedring!

Takk:-)Jeg har bygd opp hodeenden av senga hennes med ei flat pute under madrassen nå.Håper det funker!

Hvor får man kjøpt den nesesugeren?Jeg kjøpte den forrige på apoteket-totalt ubrukelig rett og slett!

Jeg kjøpte min på Vitus apotek, kjøp en Otrivin baby saltvannspray samtidig. Så sprayer man litt først for å fukte nesen og så er det bare å "slamsuge" i vei! Utrolig hva jeg får ut av nesa hennes når hun er forkjøla :confused:

Hehe,ja da det blir jo spennende å se hva vi får ut av den lille nesa:-P

Da får vi bare komme oss på apoteket og handle litt mer i dag.Får vel snart klippekort der nå:-)

Stakkars lita :( Er pyton når de små er tette i nesa!
Fikk forresten vite av helsesøster at å suge ut snørra bør være siste utvei, da dette stimulerer slimhinnene til å produsere mer snørr..
Håper det går fort over! God bedring!

Otribaby sin nesesuger er genial!!! Den har en slange med munnstykke på, så suger du på den ene enden og slimet løsner. synes den fungerer såå mye bedre enn bla NUK sin o.l. Man kan også bytte ut den delen man putter i nesa til babyen, for å forhindre videre smitte :)
Ellers er det lurt å bygge litt opp under babyen når den sover, brett sammen en håndduk e.l. og legg under madrassen i senga/vogna. Utrolig hvor mye lettere de får puste når de bare kommer 2cm høyere med hodet! :)

God bedring!

Enig i at Otribaby er best ja, med den får du suge ut snørra selv ved hjelp av et munnstykke, det er filter på selvfølgelig:-)
http://otribaby.no/
Håper pia blir bedre snart, det er ikke gøy når de blir plaget sånn :(

Stakkars lita :( Er pyton når de små er tette i nesa!
Fikk forresten vite av helsesøster at å suge ut snørra bør være siste utvei, da dette stimulerer slimhinnene til å produsere mer snørr..
Håper det går fort over! God bedring!

Man bør ikke bruke den mer enn maks 3 ganger daglig, men hvis de ikke får i seg mat må man bare bruke den mer slik at de får spise sa de på helsestasjonen til meg.
Saltvann kan man bruke så mye man vil av:-)

Da har jeg kjøpt inn saltvannspray og ortribaby nesesuger.Det var jo noe helt annet enn den andre jeg kjøpte!!
Snuppa fikk et ubetalelig uttrykk i ansiktet når jeg satte igang å "slamsuge" nesa hennes:-)

Skal minimere bruken av den,da.Men den er iallefall gull verdt å ha i hus!

Takk for råd og tips igjen,jenter:-)

Man bør ikke bruke den mer enn maks 3 ganger daglig, men hvis de ikke får i seg mat må man bare bruke den mer slik at de får spise sa de på helsestasjonen til meg.
Saltvann kan man bruke så mye man vil av:)

Har Otribaby saltvannsdråper og snørrsuger jeg også ;) De var i hus før babyen :p Har heldigvis bare måtte bruke dråpene foreløbig :) ..selv om det var trasig nok.

Hermine HATER den nesesugeren, hun begynner å skrike bare hun ser at jeg kommer med den :( ...og saltvannsprayen får hun i vranghalsen og hoster og brekker seg når det kommer fra nesa og ned i halsen hennes :P

Back
Topp